Joris

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: Joris

Bericht door Mickey_Mouse »

Klopt Dinky, de eigen ervaring.

@TO, het is geen verwijt. Ik heb geprobeerd dingen voor elkaar te krijgen om wille van mijn kater. Hij werd mij ziek verkocht, valse voorwendselen. Advocaat kon zelfs niks uitrichten. Daarom bezint eer ge begint.

Het is een lange weg en het doel is haast onhaalbaar. De weg is zwaar, hobbelig en een achtbaan aan emoties. Daarom bezint eer ge begint.

Wat is je doel? Wat heb je er voor over? Wanneer stop je?

De weg is niet gratis, advocaten zijn enorm duur.
Knofje
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jul 2014 20:42

Re: Joris

Bericht door Knofje »

Sorry....las het indd verkeerd.....maar hoe vaak er al niet gezegd is......had je maar.....jaja....

Ik heb op papier staan dat het een vermoedelijke hersenbeschadiging is en dat hij niet te benaderen was......
Maar ze hebben wel zijn poot kunnen spalken...dus dat niet benaderen spreken ze dan weer tegen....

Geen rontgen van zijn hoofd....dus met de tekst vermoedelijk kunnen zij dan weer niet aantonen dat hij het wel had. Dus kom je weer op de prik die hij had moeten krijgen....en zo draai je steeds in cirkels.....

Het is allemaal zo verschrikkelijk dubbel......ik hoop echt dat ik het verschil kan maken......
Als je de mensen leert kennen....ga je nog meer van katten houden
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: Joris

Bericht door Mickey_Mouse »

Ik hoop ook voor jou dat je verschil kan maken, mocht je besluiten door te zetten.

Ik vrees dat dat een gang naar de rechter wordt, die zal moeten oordelen. Onderling ga je er niet uit komen vrees ik.

Andere optie is je verhaal te doen in de media. Hart van Nederland staat bijvoorbeeld vaak open voor dit soort verhalen.


Misschien kan je advies in winnen bij de dierenbescherming? Zaten ze daar bij aangesloten? (anders kan dierenbescherming ook niks doen)

Het niet te benaderen slaat nergens op in mijn ogen. Medicatie, pijn, ze zouden vaker met dat bijltje gehakt moeten hebben.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Joris

Bericht door Rik »

Even afgezien van een eventueel juridische procedure (wat een moeilijke weg kan zijn zoals hier aangegeven) als het alleen gaat om een verschil te maken is het dan geen optie om een afspraak met desbetreffende medewerker die het spuitje heeft gegeven en een 2e dierenarts te hebben. Vragen of ze 15 minuten of een half uur met jou in gesprek willen gaan om te kijken of je ze duidelijk kunt maken wat er is misgegaan en kijken of dit in de toekomst te voorkomen is. Misschien dat dat effectiever is dan een langslepende juridische procedure met emotioneeloze organisaties. (Of heeft zoiets al plaatsgevonden?)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Joris

Bericht door Adriana »

nog eens even naar de feiten gekeken en naar je reacties..
het heeft van zondag tot woensdag geduurd voordat je feitelijk in actie bent gekomen.
en missch was joris zaterdag al weg..

dat is geen verwijt maar een constatering dat het relatief lang heeft geduurd voordat je zelf contact hebt opgenomen en bent gaan zoeken.
vanaf het allereerste begin is hij op de amivedi-lijst gezet en dat heb jij de eerste keer al gemist.
ik zie ook geen zoekacties anders dan dat de buurvrouw een oogje in het zeil zou houden.
hij is zondag al bij een dierenarts binnengebracht, doodziek, duidelijk een zware klap gehad en ongechipt. dus kosten niet te verhalen.
wel rood bandje maar kennelijk ook geen adreskokertje....

de asiels zitten overvol en de budgetten zijn teruggeschroefd. en dierenartsen werken niet voor niets, zij het dat er een aantal zijn die voor veel minder samen met asiels/dierenambu's werken.
er zou niet alleen grote kans op hersenbeschadiging zijn maar nieren verdragen zo'n grote klap vaak ook niet.. plus gebroken voorpoot op twee plaatsen, gecompliceerde operatie dan wel amputatie.
en als je contact met betr dierenarts hebt kan het zijn dat er nog meer schade was.

denk je even in in hun situatie.. hoeveel kans zou er zijn op herstel, tegen welke kosten en zou er een nieuwe eigenaar gevonden kunnen worden voor zo'n dier met drie poten, mogelijk hersenbeschadiging, mogelijk nierfaal door de klap?
met al het geld en de tijd die daaraan besteed zou moeten worden, kunnen ze veel meer voor veel meer dieren doen.. het klinkt cru maar je moet als je zo'n instelling runt, dat soort afwegingen maken.
ik weet niet hoeveel dagen er in Rotterdam voor staan, maar dat was niet mogelijk bij dit dier dat dringend zeer uitgebreide medische zorg nodig had.. 24 uur was eigenlijk al te lang..

ik begrijp je emotie en je hoort hier dingen die je niet wilt horen..
maar ik vind dat er wel een beetje meer begrip mag zijn voor de andere kant, voor al die vaak ook nog vrijwilligers, die veel tijd steken in de opvang van loslopende dieren..

en wat wil je juridisch bereiken? dat de protocollen worden aangepast op basis van dit voorval?
je mag blij zijn als je geen forse rekening krijgt van de zorg en opvang en het inslapen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Joris

Bericht door kansarmedieren »

Adriana heeft een punt lang niet elke instantie gaat zo ver met de gevonden dieren. Het dierenasiel hier in Tiel gelukkig wel daar wordt nooit een dier ingeslapen voordat hij een goede kans op herstel heeft gehad. En moeilijk of niet plaatsbaar mag al uberhaupt geen reden zijn. En eerlijk gezegd vindt ik dat elke organisatie zo moet handelen. Dus als het echt zo is als Adriana beschrijft dan zijn we nog maar een stap verwijderd van het doden van dieren die niet leuk plaatsbaar zijn, of die te lang in ene asiel verblijven.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Joris

Bericht door Adriana »

op de site van amivedi stond hoeveel dieren er per jaar binnenkomen en dat zit voor katten rond de 1000.
asiels hebben daar een beleid voor en dat zal verschillen per regio en naar gelang de situatie.
in de randstad moet iedere plaats en ieder hok en iedere verpleegplek tegen het licht worden gehouden.. er is zeker nu geen ruimte (want pretnestjes en vakantie-zwervers..) en je kunt het geld maar een keer uitgeven.

ik vermoed dat joris er slecht aan toe was en nogmaals geen adreskokertje en geen chip...
als er onmiddellijk, dus op zondag was gereageerd, dan was er missch nog iets mogelijk geweest, maar pas woensdag heeft men contact opgenomen..
eerlijk gezegd vind ik het allemaal niet zo redelijk te verwachten dat er in dit geval uitgebreid medisch was ingegrepen terwijl niet duidelijk was wie de kosten zou gaan dragen.
en ja, daar is zo'n dier dan de dupe van.. en dan komen we toch weer terug bij de discussie over het naar buiten laten van je geliefde katzels met alle gevaren van dien..

dat is toch een beslissing van het baasje met alle voorzorgen die wel/niet worden genomen..

dit klinkt allemaal cru en zakelijk maar wie doneert aan het plaatselijke asiel? wie is lid van de dierenbescherming? wie doet vrijwilligerswerk? wie stemt op partij van de dieren?
t is allemaal zo makkelijk om het naar een ander te schuiven en het is soms pijnlijk om zelf de verantwoordelijkheid hiervoor op je te nemen..
tuurljk blijft het verdrietig om zo een dier te moeten verliezen.. daar heb ik alle begrip voor..
Laatst gewijzigd door Adriana op 08 jul 2014 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Joris

Bericht door Dinky »

Ik heb op papier staan dat het een vermoedelijke hersenbeschadiging is en dat hij niet te benaderen was......
Maar ze hebben wel zijn poot kunnen spalken...dus dat niet benaderen spreken ze dan weer tegen....
Geen rontgen van zijn hoofd....dus met de tekst vermoedelijk kunnen zij dan weer niet aantonen dat hij het wel had. Dus kom je weer op de prik die hij had moeten krijgen....en zo draai je steeds in cirkels.....
Maar was het dan niet die dierenarts in zoetermeer die de poot gespalkt heeft en nog vroeg hoe het ging?
Je hebt op zijn minst de medische verklaringen op papier nodig van alle dierenartsen/DAR die met Joris in aanraking zijn gekomen.
En dan zou je nog aan moeten tonen dat ze nalatig zijn geweest en ik denk dat dat nog het moeilijkste gedeelte zal zijn. Dat jij dat vind, mede omdat het jou kat betreft, is slechts een mening. Een onafhankelijke derde moet dat ook vinden en ik denk dat daar reden is voor twijfel zoals Adriana ook al schetst.

Bovendien lijkt het mij zeer sterk dat de DAR Joris in heeft laten slapen want het volgende staat op hun site:
De Dar verricht géén medische handelingen.
Wij zijn voor het vervoer en eventueel de eerste levensreddende EHBO handelingen!
De Dar laat dus ook geen dieren inslapen
Er moet dus een dierenarts aan te pas zijn gekomen en daar ligt de verantwoordelijkheid van het inslapen, niet bij de DAR. Hebben ze Joris misschien naar een opvang gebracht waar ze hebben gekozen voor inslapen?

Wanneer je dus keiharde bewijzen hebt dat er fouten zijn gemaakt door de dierenarts met betrekking tot het in laten slapen (waar ik als jurist zijnde mijn twijfels over heb, zie het bericht van Adriana) zou je een klacht in kunnen dienen bij het veterinair tuchtcollege. Je hebt er een lange adem voor nodig en de kans op succes is klein wanneer ik alle feiten op een rij zie staan.

Verder mogelijke acties:
- klacht indienen bij de dierenbescherming waar de DAR volgens mij onder valt.
- klacht indienen bij de inspectiedienst

Nogmaals, ik vrees dat je weinig kans van slagen hebt hoe triest ook :(
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Joris

Bericht door eveline1982 »

Jaren geleden is mijn kat ook aangereden, hij had naar een flat weten te kruipen en gevonden door een bewoonster. De dierenambu heeft hem opgehaald en naar de dierenarts gebracht. Ze konden zijn chip niet vinden en de dierenarts wilde hem al laten inslapen, gebroken bekken, tot de assistent zei dat ze nog 1x wilde proberen en jahoor gelukkig vonden ze zijn chip! Ik heb daarmee geluk gehad, want als er geen chip was gevonden had ook hij ingeslapen geweest. Het is niet leuk maar helaas kunnen ze niet anders. Elk dier helpen kost veel te veel geld, omdat er veel te veel dieren zijn. Ik snap je frustaties heel erg goed maar probeer dit naast je neer te leggen. Je gaat dit niet winnen en het kost je enorm veel energie en frustaties.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Joris

Bericht door kansarmedieren »

Ik vind dit erg verontrustend bericht Eveline heb je nog actie ondernomen? Het is toch te belachelijk voor woorden dat je zo'n kat laat inslapen zou ook mijn dierenarts niet zijn. De goede dierenartsen doen dit niet en zoeken een oplossing. En bij de dierenbescherming moet je ook niet zijn die laten juist de dieren inslapen omdat het te duur is.... Dus daar vooral geen geld aan geven komt terecht bij de directeur en de andere betaalde krachten die erg ruim betaald krijgen.

En ik heb jaren vrijwilligers werk gedaan bij de dierenbescherming toen het nog een goede club was, heb een eigen stichting en ben dag en nacht bezig om de katten een goed leven te geven. Mijn ex partner is raadslid van de partij van de dieren. En werk samen met het plaatselijke dierenasiel. Dus aan mij zal het niet liggen.
Knofje
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jul 2014 20:42

Re: Joris

Bericht door Knofje »

Joris was niet al kwijt op zaterdag.....hij was zondag gewoon nog thuis geweest....in de middag weer de hort op gegaan.
Ergens op zondag is hij aangereden....daarom hadden we hem ook nog niet gemist....hij had zich nog een paar x laten zien.
Hij heeft een nacht bij de da Zoetermeer geslapen ..die hebben hem pijnstillers gegeven en hem in een hokje laten slapen voor de nacht.
Ze waren daar verbaasd dat de dar hem heeft laten inslapen....dat zegt toch genoeg?

Ja hij had gebroken poot...en ja hij had bandje op....dus ondanks dat hij niet gechipt was...wisten ze dat het geen zwerver was.
Nogmaals....ik ben blij met de reacties......maar zit niet te wachten op verhalen van overvolle asiels...ze hebben een fout gemaakt....ze hadden hem wettelijk gezien niet mogen laten inslapen...anders had de da dat wel gedaan.....en die waren immers verbaasd.

Mijn enige vraag is.....waar moet ik beginnen met het ondernemen van stappen......

En gesprek met de dar hebben we al gehad.....zoals ik al zei,...die liegen de hele boel bij elkaar....

Ik heb iemand van de partij van de dieren aangeschreven....die zegt dierenpolitie......dus we gaan daar maar eens contact mee opnemen.......
Als je de mensen leert kennen....ga je nog meer van katten houden
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Joris

Bericht door Dinky »

Sorry hoor maar ik geef duidelijk aan waar je moet beginnen maar als jij dat niet wilt lezen is het voor mij meer dan klaar en zal ik dit topic verder links laten liggen.

Bah...
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Joris

Bericht door Ilone »

Wilde net zeggen, staat er toch duidelijk waar je moet beginnen.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Joris

Bericht door Kattebeest »

Het enige wat ik kan bedenken is dat het vrouwtje van Joris de zaak uit handen wil geven. Daarmee bedoel ik: ergens rapporteren (bvb dierenpolitie) en degene waar het bij gerapporteerd wordt zet verdere stappen. Die investeert vervolgens in geld en tijd.

Heb namelijk rechtsbijstandverzekering of rechtswinkel geopperd en daar werd ook niet op gereageerd.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Joris

Bericht door Adriana »

denk je dat de dierenpolitie hier achteraan gaat?
belangrijk is een gesprek met de dierenarts van de eerste opvang want dan zal blijken wat de prognose van joris was en hoe groot de schade. dat kan een crematoriummevrouw helemaal niet beoordelen. in de teksten van knof wordt luchthartig gesproken over revalideren.. maar: 6 weken benchrust voor op twee plaatsen gebroken voorpoot, hersenletsel vanwege de geweldige klap tegen zijn hoofd en hoogstwaarschijnlijk nierfalen door de dreun. dat laatste kan fataal zijn.
baasje joris moet het blijkbaar van anderen horen in zeer duidelijke taal, van ons op het forum neemt ze niks aan.
Knofje schreef:Wat kan ik doen? Ik wil er voor zorgen dat er niet nog meer mensen zijn die onnodig verdriet hebben van het verliezen van hun huisdier.
op het forum waarschuwen we tot vervelens toe dieren die naar buiten gaan te laten chippen en wijzen het personeel op de gevaren van een buitenleven voor katzels. ook dragen we alternatieven aan zoals tuin afzetten, vaste ren in de tuin.
maar het zijn de baasjes die de risico's moeten inschatten en verantwoordelijkheid dragen. en als het fout gaat de gevolgen moeten accepteren.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie