Wat is het beste materiaal voor een bank

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Wat is het beste materiaal voor een bank

Bericht door BillyJean »

Met al die haren is ons bankstel een drama. Wat vinden jullie het beste materiaal als we een nieuwe bank gaan kopen? Wat is het meest onderhoudvriendelijk en snel te ontharen?
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wat is het beste materiaal voor een bank

Bericht door castratenkoor »

Ik heb altijd leren banken. Maar ik koop ze tweede hands. In mum van tijd ziens ze er niet meer uit als het koor eroverheen geweest is. Maar leer is makkelijk af te vegen en te stofzuigen. En er komen wel gaatjes in van de nagels maar geen scheuren zoals bij nepleer.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Wat is het beste materiaal voor een bank

Bericht door Dinky »

Ik heb zelf een grijze stoffen bank: afbeeldingen

Het grote nadeel is dat Dinky het helaas leuk vind om aan de hoeken te krabben als wij er niet zijn waardoor die er nu een jaar later niet meer uitzien :( Maar de haren zie je er zo goed als niet op, dat was met onze vorige zwarte bank wel anders ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: Wat is het beste materiaal voor een bank

Bericht door Cerna »

Nu alweer aan een nieuwe bank toe :-P ? Kan me nog herinneren dat ik het vorige bankstel zo mooi bij Fayline's vachtje vond passen.

Ik adviseer alcantara: heel erg sterk (begin nu na 7 jaar intensief gebruik pas te zien dat we katten hebben), vlekken zijn met warm water zo te verwijderen en je ziet er daarna niets meer van, warm aan de billen van zowel mens als kat en haren zijn met de stofzuiger of klerenborstel heel gemakkelijk te verwijderen.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Wat is het beste materiaal voor een bank

Bericht door Chiquita98 »

Ik ga es kijken welke stof bank ik heb. Geen idee. Peperdure bank maar geweldig catproof en de haren zijn er zo af met de stofzuiger.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Wat is het beste materiaal voor een bank

Bericht door pinguin »

Heb een bank van mijn ouders over genomen ook van stof. Goed te onderhouden maar weet niet welk merk.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Wat is het beste materiaal voor een bank

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Heb een stoffe bank fijn geweven antraciet stof
En de dirt devil stofzuiger sociaal voor katten haren erover en bank is als nieuw
Heb de bank al 2,5 jaar en is nog super mooi h
Beetje haaltjes erin door te heftig spelen maar kan je bijna niet zíen en is zo terug te duwen met naald
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Katelijne
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2011 09:27

Re: Wat is het beste materiaal voor een bank

Bericht door Katelijne »

Hier leer; is inderdaad makkelijk te stofzuigen en af te wassen met een vochtige doek. Wij hebben nog stoffen zetels gehad en daar kreeg ik de haren nooit volledig uit. Komt bij dat Osiris vaak braakt en als dat dan op stof is en je bent pas een paar uurtjes later thuis... :roll:

Onze twee jonge monsters hier hebben er de afgelopen maanden wel voor gezorgd dat er gaatjes en krassen in de zetels (en in onze leren eettafelstoelen) zitten, maar ja, eerlijk gezegd vind ik dat ook niet het einde van de wereld. En er zijn producten op de markt waarmee je het leer kan inwrijven en opnieuw wat mooier maken en die de krassen wat camoufleren.
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Wat is het beste materiaal voor een bank

Bericht door nellebel »

nieuwe stoelen pas gekocht,. ruw leer, zie je geen krassen op van de nageltjes. als bank vroeger stof gehad. maar heel dicht geweven, soort fluweel, velours. toen linnen, stom stom stom meteen spijt van .sinds een paar weken weer 2e handjes in velours/ fluweel achtig. superstofje.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie