Wel of niet naar buiten??

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door nellebel »

even weer on topic dan maar.
hier de wijze woorden van een kattenvrouwtje, oftewel mijn mening en wat andere ervan vinden is hun mening.

Mijn katten komen niet buiten. ik woon aan een drukke weg en weet zeker dat ik binnen de kortste keren geen kat meer heb dan.
daarlangs hebben mijn buren een vis vijver en die zitten niet op mijn hengelaars te wachten. 2 deuren verder hebbebn ze een kater buiten lopen. het beest ziet er wild uit (kun je ook niet dichtbij komen). hij maakte mijn katten knettergek en zorgde ervoor dat mijn buurman een hekel had aan katten. ik heb mijn buurman verteld hoe ik erover denk en nu heeft hij een hekel aan de overburen die hun kat zo los laten lopen met alle gevaren van dien, en staat hij regelmatig op het raam te tikken en te zwaaien naar mijn katten.

Mijn tuin is afgezet tot een bepaalde hoogte en dat zorgde ervoor dat mijn vorige kat wel met ons naar buiten mocht. deze 2 belhamels zijn veel te zeer op hoogte gericht, dus kunnen bij ons gemakkelijk ontsnappen. zolang dat niet is gefxied, binnen blijven. tuigjes werken niet, worden ze stapelgek van.
mijn katten die enkel binnen blijven zijn gezonder als wanneer ik ze buiten zou laten. dat is echt vragen om problemen.
Mijn man's oom vertelde het weekend nog dat hij met een luchtbuks op een kater heeft geschoten omdat die zijn hele tuin vernield en alles onderschijt. heb het beestje ok vaker gezien. die ziet er verschrikkelijk uit. altijd in de vechtstand want hij is duidelijk niet geholpen.
het besstje blijkt nu ook een halve staart kwijt te zjin. gedaan door een andere buurtbewoner die er ook last van had omdat hij alle vissen uit de vijver opvrat.
ben al een paar keer gaan kijken of ik hem zie en hem meeneem, want hier kan het beest niks aan doen, maar de lakse eigenaar wel. maar het beest wordt ervoor gestraft.
Laatst gewijzigd door nellebel op 16 apr 2012 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door Chiquita98 »

Ik snap ook nog niet goed waarom we steeds zo afdwalen, want de ts heeft ondertussen allang besloten om haar katten niet vrij rond te laten lopen.
Het is goed om te discussiëren maar via geschreven tekst is dat soms lastig en kan het respectloos overkomen. In ieder geval is dit topic voor mij klaar(zal me ff uitschrijven dat ik niet meer op de hoogte gehouden wil worden over dit topic :edance: )
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door achtpuntzes »

er word door TS gevraagd naar onze mening, en niet om elkaar proberen te overtuigen van ons eigen gelijk, ja...
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door Adriana »

Livewithlouis schreef:Je hebt ook Bach rescue spray dat schijnt ook wel te werken!
http://www.bachrescue.nl/con_rescue_spray.asp
dit is het product waarover je het hebt en als je eigenlijk iets anders bedoelt, dan is het handig als je dan even precies aangeeft wat je bedoelt.. heb gereageerd met de feiten en de link erbij, zoals ik meestal doe. met uitleg en doorgaans de links zodat iedereen het zelf kan nalezen.

'kattenvrouwtjes' (en ook zo gespeld zonder dubbele rr) komt bij mij als erg denigrerend over maar ik begrijp nu dat het een eretitel is.. mijn opleiding staat niet in mijn profiel, missch moet daar kattenvrouwtje bij hihi.., :lol:

je vorige kater is dacht ik tot twee keer toe aangereden door een auto, wat verdrietig genoeg is. één keer opgevangen door een dierenarts met schaafwond en de tweede keer liep het fataal af en ook niet ouder dan 8 geworden ..

en ach, zo fel is deze discussie toch niet? er zijn binnen-/buitenkattopics waar het heftiger aan toegegaan is..
en zoals gewoonlijk lopen feiten en meningen door elkaar en het is bovendien niet te vermijden om niet off-topic te gaan..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door achtpuntzes »

ik vind het dan weer erg jammer dat ik als man zijnde de eretitel "kattenvrouwtje" nooit kan dragen... :(
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
anita_r
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 03 apr 2012 11:27
Locatie: Emmeloord

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door anita_r »

achtpuntzes schreef:er word door TS gevraagd naar onze mening, en niet om elkaar proberen te overtuigen van ons eigen gelijk, ja...
Ja dat was eigenlijk wel de bedoeling met mijn topic..... :eshifty:
Ik heb geloof ik wel iets losgemaakt!

Zoals er al gezegd werd heb ik inmiddels al besloten om mijn katten niet naar buiten te doen, althans niet helemaal. Ik laat ze alleen in mijn tuin.
Ik snap en begrijp dat iedereen zijn eigen mening hierover heeft en daar kun je eindeloos over discussiëren, maar dat heeft weinig zin denk ik. Een mening is een mening en een feit is een feit... euhm haha... daar bedoel ik mee te zeggen dat je niet kan verwachten dat iemand anders dezelfde denkwijze heeft over een bepaald onderwerp. Je kan elkaar natuurlijk daarvan wel proberen te overtuigen, maar als dat niet gaat dan gaat dat niet.

Ik heb deze topic geplaatst omdat ik graag jullie mening wilde hebben over het wel of niet naar buiten laten gaan van katten. Jullie mening/advies heeft mij doen besluiten om mijn katten niet 100% naar buiten te doen. De één vindt dat zielig en de ander niet.
Ook al zijn dit mijn eerste katten en ik dus eigenlijk niet veel ervaring heb ben ik ervan overtuigd dat mijn katten zich prima vermaken zo binnen. Ze hebben veel aan elkaar!
Ik speel geregeld met ze, ze vliegen de hele kamer rond, maken van alles stuk, hangen in de gordijnen en als ze buiten in onze tuin zijn vermaken ze zich ook prima.
En ga nou niet zeggen dat ze in de gordijnen hangen uit verveling, want dat doen ze als ze de kolder in de kop hebben haha!! Wel zonde van mijn gordijnen overigens, maar goed..

Het is mij te doen om het welzijn en de veiligheid van mijn katten. Als ze buiten de tuin komen kan ik ze dat niet garanderen. Ik weet niet wat ze dan uitvreten, wat ze te eten krijgen van de buren, wat ze tegen komen en noem maar op. Daarbij komt ook dat ik niet wil dat een ander last heeft van mijn katten als ze daar in de tuin komen of iets dergelijks.
Ik ben erg wijs met mijn katzels (nieuw woord heb ik hier geleerd :lol: ) en wil ze graag nog een lange tijd bij mij houden. Iedere kat kan ziek worden natuurlijk, maar als ik de risico's van buiten uitsluit vind ik dat ik in ieder geval genoeg gedaan heb om mijn katten zo lang mogelijk gezond en bij me te houden.

Maar goed....desalniettemin ben ik erg blij met al jullie reacties....
Groetjes,

Anita

-Flex en Dexter-
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door nellebel »

hahaha anita, en binnen is veel leuker want daar zijn gordijnen en die zijn buiten niet.
onze guusje is ook een fervente gordijnhanger. (en planthanger en broekhanger, eigenlijk gewoon een aan alles hanger)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door Ilovesiamesecats »

achtpuntzes schreef:ik vind het dan weer erg jammer dat ik als man zijnde de eretitel "kattenvrouwtje" nooit kan dragen... :(

Dan bedenken we er nu een: wat denk je van "katzelmannetje"?

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door Livewithlouis »

"je vorige kater is dacht ik tot twee keer toe aangereden door een auto, wat verdrietig genoeg is. één keer opgevangen door een dierenarts met schaafwond en de tweede keer liep het fataal af en ook niet ouder dan 8 geworden .."

en als ik het over had kunnen doen had ik het precies hetzelfde gedaan.

Klopt het einde van de discussie is wat mij betreft ook bereikt.

Hmm een eretitel voor mannelijke katteneigenaars... lastig ;)
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door achtpuntzes »

Dan bedenken we er nu een: wat denk je van "katzelmannetje"?
jaaaa :)

ik ben het katzelmannetje :)


ik hoop dat dat niet te veel eer is voor mij, want ik zie mezelf niet echt als kattengedragsdeskundige. daarvoor heb ik nog heel veel voor te leren, en misschien ook nog eens ooit die cursus kattengedragsdeskundige te volgen :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door nellebel »

hahaha 8.6 dan wordt het toch gewoon uitverkoren personeelslid voor een stel eigenwijze katten.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door achtpuntzes »

:)

@ nellebel:

ja, laten we het daar maar op houden ;)

ach, we proberen hier gewoon elkaar allemaal een beetje te helpen.... zo zie ik het, tenminste....
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
looielonder
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 mei 2011 22:10
Locatie: Hilversum

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door looielonder »

tis aan de ander wat ze met die mening of advies doen toch. :grin: :lol:
Grt, Angelique, Diesel en Misty
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9342
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door castratenkoor »

achtpuntzes schreef: jaaaa :)

ik ben het katzelmannetje :)


ik hoop dat dat niet te veel eer is voor mij, want ik zie mezelf niet echt als kattengedragsdeskundige. daarvoor heb ik nog heel veel voor te leren, en misschien ook nog eens ooit die cursus kattengedragsdeskundige te volgen :)
Hahaha en meteen als beroep "katzelmannetje"gezet.
Ja je kunt ook moeilijk poezenkereltje neerzetten anders wanen passanten zich nog op een s..-site
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
manon3

Re: Wel of niet naar buiten??

Bericht door manon3 »

Sommige mensen mogen dan klaar zijn met deze discussie,ik lees dit allemaal nu pas. ;-)
Wat mij altijd opvalt in dit soort discussies is dat mensen altijd spreken over hun jarenlange ervaring met katten.Nu ook weer iemand die zegt dat ze 14 jaar ervaring heeft terwijl ze pas 24 jaar is.
Dit kan ik toch niet echt serieus nemen,met 10 jaar heb je echt nog geen ervaring met katten,dat bestaat gewoon niet.

Daarnaast vind ik ervaringsdeskundige zo'n groot woord.Ik begrijp wel wat mensen hiermee bedoelen maar toch....
Ik heb zelf al 25 jaar katten en als ik de katten van vroeger van thuis meereken dan heb ik al meer dan 40 jaar "ervaring".
Maar ik zal mezelf nooit deskundig noemen op dat gebied.
Het enigste wat ik na al die jaren heb geleerd is dat iedere kat weer andere karaktereigenschappen heeft en een andere persoonlijkheid.En dat dit vaak vraagt om een heel verschillende aanpak en opvoeding.En dat je zelfs na al die jaren nog voor verrassingen kan komen te staan.
Zoals mij nu ook is overkomen met onze huidige poes.
Ik denk dat als het om katten gaat dat je dan nooit raakt uitgeleerd.En eigenlijk wil ik ook helemaal geen "kattenkenner" worden.Laat katten maar lekker een beetje mysterieus blijven,daarom vind ik ze net zo leuk. ;-)
Plaats reactie