Advertentie op marktplaats

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Vailen
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 feb 2012 09:18

Advertentie op marktplaats

Bericht door Vailen »

Kom net deze advertentie tegen op marktplaats

http://link.marktplaats.nl/533590114

Ik hoop maar de ze ouder zijn dan op de foto!
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Advertentie op marktplaats

Bericht door Lovecat »

Op marktplaats zijn tal van dit soort advertenties.

Dit is voor mij overduidelijk iemand die liegt om van de kittens af te komen.
Ze heeft een handicap waardoor ze niet voor ze kan zorgen? Waarom heeft ze dan een nestje laten komen? En dan; "bel me en kom ze maar meteen halen" :shock: :-|

Ik wil er wel heen, maar dan neem ik elk dier in dat huis gelijk met me mee... want dit is wanstaltig! :evil:
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Advertentie op marktplaats

Bericht door Robijn »

De advertentie is al weggehaald...
Inderdaad, walgelijk die mensen die zonder goede reden van hun kat afwillen.
Vaak staat er alleen; Gratis kat af te halen ivm allergie'. Punt.
Ja, ja, dat vind ik altijd zo'n k-*-T-smoes!! (hoewel er natuurlijk ook mensen zijn die wel degelijk een kattenallergie hebben).
En dan verder helemaal geen info erbij zetten! Het maakt hen geen biet uit waar hun kat terecht komt!
Hoe eerder weg hoe liever!!
Toen ik 'mijn' Gaudi moest herplaatsen heb ik er specifiek bijgezet in de advertentie dat ik óók bij de mensen thuis wil komen kijken, om te zien of Gaudi inderdaad goed terecht komt (ze kunnen wel zeggen dat ze bijv. een afgezette tuin hebben, maar is dat ook zo?).
Nou, dan haken er al veel mensen, degenen waar je NIET jouw kat aan toevertrouwt, af, hoor!! (en dat moet ook, aan zulke mensen heb je niets, die katten als een gebruiksvoorwerp zien).Dat vinden ze te veel moeite, iemand die wil komen kijken! (gelukkig heb ik wel hele lieve baasjes gevonden via Markplaats die het heel goed begrepen dat ik een kijkje bij hun thuis wilde nemen).
Ik vond het jammer dat ik de foto van de kittens niet kon zien.. Het is onbegrijpelijk dat er ook mensen zijn die een kitten van slechts een paar weken in huis nemen...!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Vailen
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 feb 2012 09:18

Re: Advertentie op marktplaats

Bericht door Vailen »

Robijn,

het is zelfs nog veel erger de foto die er bij zat was van 6 kittens niet ouder dan 2 weken.
Zoals lovecat al zei waarom als je er niet voor kan zorgen laat je ze dan toch komen.

Ik snap mensen niet
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Advertentie op marktplaats

Bericht door Robijn »

Gdvr! De tranen springen me in de ogen als ik dit lees. Jammer dat de advertentie al verwijderd is..
Dan hadden we via de mail contact kunnen proberen te leggen met deze idioot, en dan had ik 144 - red een dier! - gebeld.. Misschien hadden zij iets kunnen doen???
tjonge jonge, wat lopen er toch een idioten rond op deze planeet...
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Advertentie op marktplaats

Bericht door Lovecat »

Ik heb de 'aanbieder' gemaild... Daarin heb ik een aantal vragen gesteld (zonder agressieve schrijfstijl enz) over het nestje. Daarbij heb ik als laatste de aanbieder geattendeerd op het feit dat het strafbaar is om zulke jonge kittens te plaatsen (ze waren echt niet ouder dan 3 weken); binnen een uur was de advertentie weg....

Waarschijnlijk gaat diegene het nu via een andere (illegale) weg proberen, daar heb ik geen invloed op, maar ik wilde diegene toch even inlichten over hoe het zit met nestjes enz....
Vailen
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 feb 2012 09:18

Re: Advertentie op marktplaats

Bericht door Vailen »

Ik was te laat om dit te doen de advertentie was al weg.

Gelukkig toch heeft iemand het gedaan
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Advertentie op marktplaats

Bericht door Flo_o »

Ik erger me ook altijd dood aan dit soort advertenties! :???:

De oproepjes zijn niet veel beter:

http://link.marktplaats.nl/516902662
Ik ben opzoek naar een geheel wit poesje.

Heeft u andere kleuren of gevlekt, bedankt maar dan hoeft u niet te reageren.
Ik ben echt alleen opzoek naar een geheel witte meisjes poes.


Oproepjes voor "communiecadeau's" zijn er ook alweer...

En niet te vergeten de populaire zoektermen: kittens, kitten, gratis, gratis kittens, kittens 0 jaar, etc.

:-(

Oh, nog een gevonden:

Wij zijn op zoek naar een lief, speels, aanhankelijk poesje. (een vrouwtje dus en geen katertje ivm met een eerdere slechte ervaring) :roll: Het liefst jonger dan 1 jaar. Wij zijn een vrij druk gezin met 3 kinderen. Ze moet dus niet schrikachtig zijn.

Mensen snappen echt niet hoe katten in elkaar zitten :roll: (maar ik sta ook af en toe nog versteld hoor ;-))
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9342
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Advertentie op marktplaats

Bericht door castratenkoor »

Ik zou zeggen geef je kindertjes een teddybeer in plaats van een levend dier als boksbal.......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Advertentie op marktplaats

Bericht door Catfish »

Vreselijke praktijken dit!!!
Goed dat je gemaild hebt, Natasja. Ik deed het in het verleden ook wel eens, zal het weer eens gaan doen. Maar wat je zegt, ze komen er toch wel af... Op wat voor (vreselijke) manier dan ook.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Advertentie op marktplaats

Bericht door pearlsofpassion »

Onlangs stond er een advertentie op voor Border Collie pups voor 200 euro.
Leek eerst normaal, tot het overging in: weet je wel dat zo'n pups altijd van een broodfokker komen en waar je dan aan meewerkt?
Heel betoog tegen de broodfok inclusief foto van de moeder die je nooit te zien krijgt.
Echt super mooi initiatief. En door het voor te stellen als een verkoopsadvertentie rollen de mensen die zich eraan bezondigen er zo in en worden geconfronteerd met wat ze aan het doen zijn.
Ik hoop dat er vele mensen toch eens wat beter over gaan nadenken.

Spijtig dat ik het niet meer kan vinden, zal eens zoeken.

Edit: advertentie bestaat niet meer :-(
Zonde!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Advertentie op marktplaats

Bericht door Flo_o »

Goed initiatief inderdaad! Voor de meeste kopers zal het ook gewoon onwetendheid zijn (hoop ik) en geen bewuste actie, dus een heel goed idee.

Is het een idee om, als iemand nog eens dit soort advertenties ziet, dit hier te melden en dat iedereen dan de verkoper gaat bestoken met boze mailtjes? ;-)

Ze komen er misschien inderdaad toch wel vanaf maar wie weet kunnen we zo toch wat arme beestjes helpen en die mensen wat verstand bijbrengen. En volgens mij zit er ook zo'n knop dat je aangeeft dat de advertentie in strijd is met de regels (ik neem aan dat het verkopen van 2 weken oude kittens daar wel onder valt).
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Advertentie op marktplaats

Bericht door Kattenbella »

Knap als jullie dit kunnen en willen doen. Ik kijk niet meer, word er of ziek van of ik ga weer voor de bijl :oops:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie