Mijn kat is over tijd

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Lasairiona
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 aug 2011 13:14

Mijn kat is over tijd

Bericht door Lasairiona »

Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Op 5 juni is mijn kat gedekt. En volgens de telling zou ze dan rond 63 dagen moeten bevallen en dat zou dan afgelopen zondag zijn. Nu was ik er dit hele weekend van donderdag t/m zondag niet waardoor ik het vermoeden heb dat ze het heeft uitgesteld tot ik weer thuis ben. Ze is namelijk een onwijs aanhankelijke kat en de laatste weken nog meer sinds dat haar buik echt is gaan groeien... Ze eet echter nog normaal en ze springt ook nog op de hoge kattenkrabpaal om lekker naar buiten te kijken. Op dit moment ligt ze rustig naast me op de bank.

Ik zou graag willen weten wat ik kan doen. De da zegt gewoon afwachten. Ik voel de kittens echter heel erg bewegen en ze zijn al best groot. Ik zie nog geen enkel teken van weeën of slijmprop, al kan ik die natuurlijk gemist hebben... het is haar eerste nestje en ze is nu bijna twee jaar oud.

Groetjes een bezorgd baasje van Keira...
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door pearlsofpassion »

Kan tot 69 dagen duren.
Maar ik begrijp wel niet waarom je 4 dagen weg bent als je poes moet bevallen... :eeh:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Lasairiona
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 aug 2011 13:14

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door Lasairiona »

Ik kon niet anders vanwege mn werk. Maar er is continu iemand thuis geweest die hier inwoont en Keira kent hem goed en gaat ook vaak daar op schoot liggen..
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door Peet »

Oké, er was dus iemand bij haar. Vroeg me ook al af of je haar dan alleen liet.
Verder geen verstand van 'over-tijd-zijn.' ;-)
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Lasairiona
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 aug 2011 13:14

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door Lasairiona »

er was absoluut iemand bij haar.. Ik zou haar nooit alleen hebben gelaten voor 4 dagen... Maar ik zal dan denk ik maar de 69 dagen afwachten...
Gebruikersavatar
zoetje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 jul 2011 15:38
Locatie: brugge

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door zoetje »

hallo,
Wil je absoluut niet bang maken hoor!Gewoon mijn ervaring vertellen:
Gelukkig voel je de kittens bewegen! Bij mijn Zazoe was er een probleem, de kittens kwamen niet omdat ze niet levens vatbaar waren en heb dan een keizersnede moeten laten uitvoeren.
Maakt uw poes al een nestje? Zazoe zat steeds in mijn kleerkast om een plaatsje te zoeken om haar kleintjes ter wereld te zetten. Spijtig genoeg verloor ze ze dus alle 5. Ze zou nogtans een pracht moeder geweest zijn! Ik had zowat in elke kamer een kartonnen doos staan met krantenpapier in (naar het schijnt maken ze daar dan zelf een nestje van).
groetjes zoetje
Lasairiona
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 aug 2011 13:14

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door Lasairiona »

ik ben al heel erg bezorgd om haar dus veel banger kan je me niet maken. Maar ik merk wel dat ze vaak achter een grote stoel in mn eetkamer ligt waar ik ook veel stoffen heb liggen. Ik weet niet of ze dit als nestje ziet of niet.. Ik zal daar wat meer op letten. Tot nu toe komt ze elke keer eruit rennen als ik weer thuis kom van boodschappen of zo... Maar zal er op letten en kijken of ik daar iets van een nestje kan vinden... Als ik thuis ben ligt ze de hele tijd naast me op de bank (zoals nu weer) of op de grond... Ze reageert ook nog heel goed op de hond. Die zijn altijd goede vriendjes geweest en ze laat het toe dat Akita bij de doos komt. Ook gaat ze gewoon bij hem liggen zoals normaal. Nog niets veranderd dus..
Lasairiona
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 aug 2011 13:14

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door Lasairiona »

De kittens zijn ondertussen vanochtend rond 8 uur geboren. Ik heb me helemaal om niets druk gemaakt.. Mams let heel goed op haar kittens en laat zelfs Akita heel dicht bij ze in de buurt komen. Ik stuur hem alleen zelf elke keer weg omdat hij ze ook wil likken. Dat sta ik toch echt niet toe... Het zijn er 4 en allemaal gezond en wel met mooi gewicht..

Iedereen bedankt voor de reacties..
Afbeelding
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou de hond niet te veel wegsturen hoor.
Dat geeft enkel maar stress. Er zijn zoveel honden die kittens bemoederen, soms zelfs zogen. Ik zie het probleem niet als ze zo close zijn.

Welk ras zijn de kittens?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Lasairiona
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 aug 2011 13:14

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door Lasairiona »

Ik stuur de hond ook niet teveel weg. Maar ik vind likken toch iets te ver gaan. Ik zie wel hoe het loopt. straks zullen ze hem vast als speeltje gaan gebruiken of als klimpaal:)
Gebruikersavatar
mariea
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2011 15:24

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door mariea »

Gelukkig is alles goed gekomen, gefeliciteerd :)
Gebruikersavatar
zoetje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 jul 2011 15:38
Locatie: brugge

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door zoetje »

Schitterende foto van de prachtige kittens! Succes! :grin:
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door pearlsofpassion »

Welk ras zijn de kittens?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Welpie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 11 apr 2011 18:42
Locatie: Almere

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door Welpie »

Wat een mooie beestjes!! Meteen verliefd :verliefd: :verliefd:
Lasairiona
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 aug 2011 13:14

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door Lasairiona »

Het zijn gewone europese korthaar katten.. ofwel Huis tuin en keuken katten.

Nu zit ik alleen al 1 dag met een kitten met 1 oogje open. De ene keer is hij echt open. het andere moment is het oogje dicht met lichte viezigheid. Ik hou het goed in de gaten en meestal gaat het wel goed.. Maar ik vind het erg vroeg voor een oogje dat open is omdat ze (toen ik het ontdekte) pas 1,5 a 2 dagen oud waren...
Plaats reactie