Mijn kat is over tijd

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door pearlsofpassion »

Oh ok, dan ga ik mijn mond maar houden.
HTK's fokken, daar zijn we hier hardgrondig tegen, en dat is nog zacht uitgedrukt.

Ik veronderstelde met dat je haar had laten dekken het toch raskatten zouden zijn. Ook omdat je het het hebt over meerdere nestjes.
Valt me tegen... :-(
Weeral 4 kittens die ergens anders geen plekje vinden (want ik veronderstel dat je wel zal zeggen dat deze goed terechtkomen, maar dan zij er wel ergens anders over).
Elk jaar worden er tienduizenden katten ingeslapen.


In naam van alle HTK-katten smeek ik je: stop aub met fokken!! Dit is echt totaal onverantwoord en erg egoïstisch gedrag! Kijk eens rond in de dierenasielen en in de kranten, het dierenleed is overal zichtbaar gewoon omdat er steeds maar mensen in het rond fokken. Stop daarmee!
En voor je poes haar gezondheid moet je het ook niet doen! Lees je daar maar eens over in, wat ze er allemaal van kan krijgen.

Als je graag een nestje wil, geef je dan op als opvanggezin bij een dierenasiel, daar komen ze altijd handen en opvangplaats tekort.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door Anne »

Ik ben het geheel eens met Valerie, dit gaat weer tenkoste van de kittens die in het asiel op een baasje wachten :-(
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1709
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door Umimeis »

Ik ben het ook heel erg eens met Valerie.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door Catfish »

Oh jippie, weer een.......... ik wilde het een 'oeps nestje' noemen, maar daar is geen sprake van. Nee, deze is gepland.
Leuk joh, weer een nestje waardoor de vele kittens (en laten we de volwassenen niet vergeten!!) in de uitpuilende kittenopvangen en asiels weer worden overgeslagen!

Zie het als een les, ook al wind ik me op. Als je dit niet wist, probeer ervan te leren.
Zoals Valerie al zei, als je zo graag kittens wilt, wordt dan opvangadres. Kittens gegarandeerd!

Als je dit wel wist en het willens en wetens hebt gedaan, shame on you. Je neemt de plekken in van bovengenoemde kittens. Om nog maar te zwijgen over de vele gevolgen die het voor je moederpoes kan hebben.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1709
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door Umimeis »

Ik hoop voor de kittens dat ze een goed huisje krijgen.
En wat nou als je ze niet kwijtraakt? Dump je ze dan in het asiel die al overvol zit?
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Reb
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 aug 2011 00:54

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door Reb »

Jeetje dames, geldt dat niet voor alle nesten... Immers als er geen raskat te koop is, kopen de mensen toch ook een htk-kat uit een asiel?

Er is nu genoemd dat er veel katten in het asiel zitten, en laten we verder gewoon blij voor haar zijn.
Het is gewoon ook heel Byzonder om kittend te krijgen.

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie prachtige kittens!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door pearlsofpassion »

Nou Reb, daar doen we hier niet aan hoor. Pretnestjes.
Zo lang er dagelijk katten doodgespoten worden omdat ze te veel zijn, is het onverantwoord om htk's te gaan kweken.
En dat geldt inderdaad voor alle nestjes!!

En daar moet je geen discussie over beginnen, dat is waar de kattensite voor staat en bij gevolg dit forum. Dierenwelzijn staat hier voorop, niet het plezier van de mensen. Het is net door dit soort egoïstisch gedrag dat er dagelijks dieren lijden, en dat hoef je echt niet aan te moedigen! :evil:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Welpie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 11 apr 2011 18:42
Locatie: Almere

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door Welpie »

Reb schreef:Jeetje dames, geldt dat niet voor alle nesten... Immers als er geen raskat te koop is, kopen de mensen toch ook een htk-kat uit een asiel?

Er is nu genoemd dat er veel katten in het asiel zitten, en laten we verder gewoon blij voor haar zijn.
Het is gewoon ook heel Byzonder om kittend te krijgen.

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie prachtige kittens!
Ik ben het 10000% met je eens!!!!
Reb
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 aug 2011 00:54

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door Reb »

Nee niet aanmoedigen, maar ook niet afbranden.(om nu even het andere uiterste te noemen)

Daar bereik je niet van wat jij denkt dat het doel van deze site is. mensen luisteren naar andere mensen die ze aardig vinden en zetten zich af tegen mensen die ze niet aardig vinden.
Als ze hier niet meer terug komt, dan kun je het "dierenwelzijn" niet bevorderen
Met veel negatieve reacties ga je dan dus je doel voorbij.

Daarnaast:de kittens zijn er al, dus laten we ook een beetje met haar meegenieten!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door castratenkoor »

Tuurlijk - fok maar aan met zijn allen - wat maakt het uit dat aan het eind van de zomer weer 10.000 katten een spuitje krijgen vanwege het enorme overschot.
Er zijn altijd wel weer gekken die de slecht gesocialeerde en ongezonde wegwerpkatten opknappen en opvangen.
Gewoon geen verantwoordelijkheid nemen.............

Meegenieten - nee daar doe ik niet aan. En leuk joelen bij foto's van de kittens, vooral doen en dan anderen stimuleren die nu een vrouwtjes kitten heeft - leuk volgend jaar ook een nestje doen.

Ik heb ook zo'n collega, die loopt nu het hele bedrijf rond te leuren en mensen die helemaal geen zin in een kat hebben te proberen een kitten aan te smeren.
Je hebt er helemaal geen last van, gewoon meteen met 6 weken buiten laten kakken en dan heb je geen kattenbak nodig.

Jaaaaaa ik weet het - ik draaf door.
Maar ik krijg hangoren van zulke onnadenkende reacties.

Ik ga maar op mijn handjes zitten en braaf tv kijken - ik wil het allemaal niet weten.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door pearlsofpassion »

Als jij denkt te weten wat het 'doel van deze site' is, ga dan maar een beetje rondlezen.
Of kijk eens rond op de rest van de kattensite. Want dit is geen losstaand forum, dit is een forum gelinkt aan de kattensite. En dat beslis ik niet, dat doet Admin, en ik geef hem 100% gelijk!

Als je het daar niet mee eens bent, prima, maar het is niet aan jou om te beslissen wat het standpunt van de kattensite daarin is, net zomin als aan mij. Ik kan me er alleen helemaal in vinden.

Hier vind je geen mensen die HTK's fokken zo leuk vinden, net omdat het daar hier niet de plek voor is. Sorry, maar dat is gewoon zo.
En dat komt niet dóór de felle reacties, maar is vooropgesteld.
En als je mij niet geloofd, ga je het maar zelf aan Admin vragen. Ik zeg niet te weten wat hij denkt of vind, en wil me daar niet mee moeien, maar het is al meer dan voldoende duidelijk gemaakt hoe hij over pretnestjes denkt. En dat is wat we hier uitdragen.

Dat het heel bijzonder is om een nestje te hebben, dat weet ik ook wel, dat weet iedereen wel. Maar net daardoor zijn er zoveel te veel. En ondertussen worden er steeds maar nestjes in de kou in een doos gedumpt. Ik begrijp niet dat je je ogen daarvoor kan sluiten omdat je zelf zo graag zo'n nestje in je huiskamer wil. En trouwens, dan kan dat ook, ga naar het asiel en geef je op als opvanggezin. Of is dat teveel moeite?
Het maakt wel duidelijk of je echt met dierenwelzijn inzit of je eigen verlangens toch nog voorgaan op de dieren. Het gebeurt gewoon constant onder je neus, maar je kan er als je wil ook gewoon je ogen voor sluiten. Dat wil echter niet zeggen dat het er niet meer is.
Je regelt dat dan zelf maar met je geweten.
Ik vind het niet kunnen gewoon bewust dieren te kweken zodat er soortgenoten afgemaakt worden. Daar zou ikzelf gewoon niet mee kunnen leven.
En als je nog niet wist hoe de situatie zat, ok, dan is het heel erg spijtig.
Geniet dan van de kittens, en maak die fout daarna nooit meer. Maar dat hoor je hier nooit zeggen hoor. Fouten toegeven is blijkbaar te moeilijk, dan nog liever doen alsof er geen probleem is en ze niets fout gedaan hebben.
We zien hier elke week weer nestjes verschijnen, vaak meer dan 1, waarvan de overgrote meerderheid absoluut geen idee heeft waar ze mee bezig zijn en dan gaat er vaak vanalles mis. Dat viel hier nog vrij goed mee, alhoewel er toch ook niet geweten was dat een zwangerschap niet op de dag uitgerekend kan worden.
Maar al die vele nestjes die zomaar geboren worden, vaak met veel te jonge moeders en zonder erbij stil te staan waar de kittens dan naartoe moeten, daar wordt je op den duur echt moedeloos en ontzettend kwaad van. Het is ook altijd hetzelfde verhaal.
En nee, dat is niet altijd de mensen hun schuld als ze nog nooit van het kattenprobleem gehoord hebben, maar als ze het nadat ze erop gewezen zijn, nog steeds doen, wel! Oh, want een nestje is zo leuk! Sorry, ik vind dat ongelooflijk egoïstisch, iets anders kan ik daar niet van vinden.

Ik heb zelf ook een nestje gehad, Kleintje is daar een kitten van. Het was een oeps-nestje, geen pretnestje. En ik weet heel goed hoe leuk dat was, en ik wil niets liever dan nog eens kittens krijgen, maar niet op de kap van andere katten! Van mijn leven niet meer!
Voor de moeder is het trouwens ook helemaal niet goed, dus ik begin er niet aan.
Ik zal er alles aan doen om later opvanggezin te kunnen zijn voor kittens, maar als dat niet gaat, komt er nog steeds geen nestje van mijn eigen kat. Nooit! Niet nu ik weet hoe het met de katten gesteld is.
En dat is niet zo moeilijk, hou de dierenasielen wat in het oog en je weet wat er op een seizoen doorheen gaat en wat ze allemaal binnen krijgen. Kijk eens rond hoeveel katten er jaarlijks 'ingeslapen' worden zonder grondige reden buiten dat er geen plaats meer is en ze 'overlast' veroorzaken. Zo ga je niet met een leven om! Dat is mijn mening.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Reb
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 aug 2011 00:54

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door Reb »

Nee pearlofpassion...
Ik neem van jou aan dat het doel het dierenwelzijn is. Ik heb het niet gelezen, dus mijnsinzien geen recht om dan te roepen dat dat niet waar is.

Ik deel je mening tot op zekere hoogte wat betreft het krijgen van nestjes thuis. Wat ik alleen wil zeggen is dat je deze mevrouw niet zal bereiken door haar aftez---ken. die mevrouw komt niet tot denken, wat wel wenselijk is in het belang van het probleem wat je tegenkomt.

Verder denk ik, schat ik zo in, dat de admin van dit forum vooral ook een gezellig forum wil. Maar dat zal de admin moeten bevestigen of ontkrachten.

Als je niet positief wil reageren op zoiets Byzonders als een nestje, misschien is het handig om dat gewoon niet te reageren. Voor je eigen doel en de sfeer.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door castratenkoor »

Wie weet kunnen we haar ervan overtuigen geen tweede en derde nest te nemen.
het doel van zo'n kattenforum is niet alleen gezelligheid - daar heb je theekransjes en breikransjes voor.
Dit forum heeft wel degelijk ook een opvoedende functie en is hoop ik een manier om mensen in de juist richting te laten denken.
En er wordt helaas maar al te vaak gedacht, ach een nestje kan geen kwaad.

De admin heeft een prachtig rekensommetje hoe snel katten vermeerderen.
Misschien moet je dat eens gaan bekijken.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door pearlsofpassion »

Het probleem is, en dat weet ik uit ervaring, dat ze het zo gewoon nooit leren.
Als je het vriendelijk zegt (wat trouwens erg moeilijk is, want het komt er steeds op neer dat er iets gedaan is dat ongehoord is), dan wordt het gewoon weggelachen.
Meestal wordt er gewoon gevraagd om de poes op tijd te laten helpen en wordt dat vrij rustig afgehandeld. Maar als er echt bewust gefokt is met een htk, gaan de gemoederen inderdaad de hoogte in. En vaak nog een stuk hoger dan hier.
Dat is misschien niet de juiste oplossing, maar wel menselijk, want draai eens een volledig seizoen mee...
En als je vaak merkt dat er toch niet naar geluisterd wordt, want zo erg zal het wel niet zijn, en mijn kittens gaan toch allemaal naar goede thuisjes, dan wordt dat lontje wat korter dan als je hier pas aankomt. ...
Als je al die extra kittens voor je neus ziet voorbijkomen, dan wordt je daar gewoon ziek van op den duur.
En als er niemand reageert en iedereen maar zit te juichen hoe mooi ze wel zijn, wordt het probleem gewoon groter dan kleiner. Dat is nog erger!
Dus niet reageren, ok, prima. Maar dan ook niet met proficiat! en hoe bijzonder! Je moet ze ook niet feliciteren met het groter maken van het kattenoverschot en ervoor te zorgen dat er weer maar eens 4 katten extra gedood moeten worden.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1709
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Mijn kat is over tijd

Bericht door Umimeis »

Het zou mooi zijn als de topic starter eens hierop zou reageren...
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie