Kat van de buren

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
KittyG
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 jun 2011 22:32

Re: Kat van de buren

Bericht door KittyG »

overigens ben ik geen voorstander van het voeren van andermans katten; die mening wordt door dierenasiels/de dierenbescherming gedeeld.
Gebruikersavatar
mara30
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 mar 2005 20:34

Re: Kat van de buren

Bericht door mara30 »

Misschien kun je je buurvrouw nog wijzen op de mogelijkheid van automatische voerders. Die kun je op drie keer per dag instellen op aangepaste hoeveelheid.
Kan haar kat tussendoor ook nog hoeveelheid brokjes krijgen en hoeft ze niet bang te zijn dat hij alles in een keer opeet. Overigens gaat dit met meer dan 10brokjes tegelijk. Mss heeft ze dan ook door dat 10teglijk wel heel weinig is ;-) .

Gr. Mara
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Kat van de buren

Bericht door Flo_o »

Onze voerautomaat kan tot 8x per dag en ook per keer maar 10 brokjes ofzo, dus dat is wel mogelijk! Maar ik denk dat dat hier het probleem niet is... Ze wil denk ik gewoon (extreem) controle houden over het gewicht van haar kat en snapt (volgens mij) niet hoe zielig dat is.. En hij kan inderdaad eetproblemen krijgen doordat hij steeds op zoek moet, en dat wil je ook niet... hebben we met Lynn ook meegemaakt, vandaar ook de voerautomaat.

Ik ben benieuwd hoe lang deze situatie nog voort kan duren, ik zou bijna willen dat ie gewoon zou weglopen en bij mensen in huis komt die wel goed voor hem zorgen. Dit kan nooit goed zijn voor dat beestje :-( Zielig.
Plaats reactie