Kat van de buren

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Lydia50
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jun 2011 13:14

Kat van de buren

Bericht door Lydia50 »

Onze buren hebben een kat, een lieverd.
Als zij met vakantie gaan passen wij op.
Kat slaapt ook regelmatig hier, omdat zijn vrouwtje soms een beetje hyper is. Wel lief hoor maar Kat kan er soms niet tegen en slaapt dan hier.
Kat krijgt thuis heel weinig eten. s>morgens voor de ze naar hun werk gaan krijgt hij 10 brokjes en daar moet hij het de hele dag mee doen. Met die gevolgen dat als zij s.avonds thuis komen kat hem smeert en overal waar maar kattenbrokken in huis zijn hij gaat snaaien.
Tot nu toe zegt niemand hier iets van.
Ik heb wel tegen het baasje van kat gezegd dat ze gewoon moet zorgen dat er voldoende eten en drinken voor hem staat, want dat zij s.middags dr lunchpakketje zelf pakt en kat kan dit niet. Die moet afwachten tot dat hij te eten krijgt. Ze vinden het een dikke kat , en dat is niet waar kat weegt 5 kilo en 500 gram en is 5 jaar oud. Hij is stevig maar heeft niets te veel.
Als ze met vakantie gaan wordt kat eerst op de weegschaal gezet om vervolgens weer bij thuiskomst op de weegschaal te moeten. Dan zeggen ze Kat is aangekomen hij is 3 ons zwaarder, Ik word hier zo pissig om.
Wat moet ik hiermee? Kunnen jullie mij raad geven? Er zijn zo al 4 a 5 huizen waar hij eten gaat stelen. Zou ik ook doen als ik rammel van de honger. Het is geen veelvraat want als wij voor hem zorgen staat er de volgende dag gewoon nog wat eten in zijn bakje.
Het is een fobie vn mijn buurvrouw maar zielig voor Kat.
Gebruikersavatar
Anne_Zwarts
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 jul 2009 21:02
Locatie: Zwolle

Re: Kat van de buren!

Bericht door Anne_Zwarts »

Wat een arm diertje zeg! En gewicht zegt niet veel over een kat, het is net als bij mensen de combinatie van gewicht en hoe groot ze zijn. Ik heb 2 even grote katten, een van dik 5,5 kg en een van krap 4,4 kg. De tweede is bijna mager en de eerste is wel te dik.
Welk merk voer krijgen ze? Dat is wel belangrijk om te weten. En 10 brokjes... ik zou bijna de dierenbescherming bellen! Als ik mijn kat dat geef, dan vermoord ze me en vreet ze mij op.
Maar hoe ziet hij er verder uit? Gezond, levendig, glanzende vacht, heldere oogjes?

Als Kat 's morgens gewoon een bakje voer krijgt, dan kan hij eten zoveel hij wil, en bijna alle katten stoppen met eten als ze genoeg hebben gehad. Maar als ze te weinig krijgen, gaan ze later zeuren om mensenvoedsel, en dat is eigenlijk best slecht voor ze.
Duffy (12-10-2009)
Sollie (10-08-2011)

Voor altijd in onze gedachten:
Romy - 2 jaar (28-05-2009 - 12-04-2012)


Ons fotoalbum!
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Kat van de buren

Bericht door Flo_o »

Ohh wat zielig!! :shock:
Echt een hele lastige situatie, ik zou eerlijk gezegd ook niet weten wat ik zou doen.. misschien is de Dierenbescherming bellen nog niet zo'n slecht idee. Ik weet ook niet of ze iets gaan doen... maar dit kan nooit goed zijn voor dat beestje :-(
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Re: Kat van de buren

Bericht door Spookysil »

Welkom op het forum!
Arm ding, kan je niet eens een goed gesprek met haar hebben over het feit dat ze haar kat verhongerd? Ik geloof niet dat de eigenaar echt doorheeft wat ze het dier aandoet, dus is de Dierenbescherming bellen misschien wat teveel. Mocht het niet lukken kan je alsnog bellen
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Kat van de buren

Bericht door Flo_o »

Ja, je hebt gelijk. Beter eerst onderling proberen op te lossen. Maar zo te horen zal ze zich er niet veel van aan trekken ben ik bang... Maar proberen kan nooit kwaad!
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Re: Kat van de buren

Bericht door Spookysil »

Dankjewl Flo, ik hoop dat het baasje wel luistert, want als ik het zo lees komt het bij mij over dat de eignaar toch het beste met het diertje voorheeft, maar hellaas niet doorheeft dat 10 brokjes echt te weinig is om de dag mee door te komen.

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 23&t=23398

hierin staat een plaatje met hoe een kat qua gewicht eruit moet zien. Misschien kan je die uitprinten en als indersteuning bij het gesprek gebruiken
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Lydia50
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jun 2011 13:14

Re: Kat van de buren!

Bericht door Lydia50 »

Anne_Zwarts schreef:Als Kat 's morgens gewoon een bakje voer krijgt, dan kan hij eten zoveel hij wil, en bijna alle katten stoppen met eten als ze genoeg hebben gehad. Maar als ze te weinig krijgen, gaan ze later zeuren om mensenvoedsel, en dat is eigenlijk best slecht voor ze.
Weet je ze is zelf ook verschrikkelijk bang om dik te worden en dat wil ze hetzelfde voor haar kat. Kat is echt niet dik hij is stevig. s.Avonds krijgt hij nog wel een beetje eten , maar de rest zoekt hij buiten de deur, en dat vind ik zielig. Ze durft het niet aan om een bakje voer neer te zetten anders eet hij alles in 1x op, ja dat zal ook best in het begin omdat hij weet dat hij niet meer krijgt. Ik heb zelf 3 katten en geen van drieen is dik ,.............maar er staat altijd eten de hele dag door en als ze trek hebbennemen ze wat te eten en dan is het genoeg. Kat weet ook dat er hier eten staat en ook bij andere buren. Ik heb al meerdere keren met haar gesproken om eten neer te zetten, maar dat durft ze niet ze vroeg of ikhet wilde doen, ja hallo je kunt toch wel gewoon het bakje vullen met eten? Ik kann iet tot haar doordringen. Haar man krijgt ook afgepast eten hoor want ook die mag niet dik worden. hahahahaah heft ze aan mij een verkeerde , want ik ben een stevige tante.

Nee de dierenbescherming bellen doe ik niet, want ze zijn hartstikke lief voor hem. Het gaat er alleen om dat ze niet durft om een bak voer neer te zetten. Maar liefde krijgt hij heel veel.

Ik heb al meerdere keren met haar gesproken.
En dan zegt oke ik ga het doen. maar ze doet het niet want ze vind het eng. Het lijkt wel alsof ze niet wil zien dat hij eet, ja ik weet het ook niet hoor. Ik word er alleenbest wel eens pissig om, verdorrie mens zet eten voor dat beest neer. Nu zoekt hij het ergens anders. Maar er komt een tijd dat de buren de deur voor hem dicht gaan houden.
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Kat van de buren

Bericht door Flo_o »

Hmm, wat raar! Waarom is ze er zo obsessief mee bezig? Als ik Lynn een bak voer zou geven eet ze het ook in één keer op, dus die krijgt ook kleine hoeveelheden maar dan wel 8x per dag! Is nog geen reden om haar te laten verhongeren... En hij sprokkelt buiten zijn eten toch wel bij elkaar, dus wat is het verschil dan.. dan kunnen ze hem toch net zo goed zelf voldoende eten geven? Ik blijf het zielig vinden, hoeveel liefde ze hem ook geven, dat is niet genoeg.
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Kat van de buren

Bericht door Peet »

Geloof dat ik blij ben dat die kat los buiten mag..... komt hij aan tenminste nog aan zijn nodige voeding.
Arm beestje...
Buuf is denk ik een steekje aan los wat dit verhaal betreft, dit snap je toch niet... triest.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Lydia50
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jun 2011 13:14

Re: Kat van de buren

Bericht door Lydia50 »

Flo_o schreef:Hmm, wat raar! Waarom is ze er zo obsessief mee bezig? Als ik Lynn een bak voer zou geven eet ze het ook in één keer op, dus die krijgt ook kleine hoeveelheden maar dan wel 8x per dag! Is nog geen reden om haar te laten verhongeren... En hij sprokkelt buiten zijn eten toch wel bij elkaar, dus wat is het verschil dan.. dan kunnen ze hem toch net zo goed zelf voldoende eten geven? Ik blijf het zielig vinden, hoeveel liefde ze hem ook geven, dat is niet genoeg.
Ja dat denk ik ook dat er een steekje los zit bij haar.
Want je gaat toch ook niet steeds met je kat op de weegschaal...........of zie ik dit nu verkeerd?
Toen ze dat vorig jaar zei , zei joh misschien heeft hij niet gekakt, want ik was pissig. De laatste keer gingen ze een verre reis maken dus wij paste 3 weken op en ik zei oke dit willen wij doen maar............ je gaat niet met hem op de weegschaal en als je terug komt en hij is aangekomen hoef je niet bij ons te komen zeuren( zachtjes uitgedrukt) want anders is het afgelopen en passen wij niet meer op. Mijn man geeft hem s.morgens eerst lekker eten en daarna mag hij naar buiten , en hij weet dat hij bij ons een plekje heeft om te eten en te sklepen dus dat gaat prima, ook met mijn eigen katten. En s.Avonds laten we hem thuis weer naar binnen en krijgt hij een lekkere bak eten en drinken, en daar staat dan de volgende dag ook nog van, dus hij eet het niet achter elkaar op als wij voor hem zorgen.
Sorry dat ik zo zit te zeuren hoor maar ik wil dit wel delen met mensen die ook katten hebben en ik vind het fijn om te horen/lezen wat jullie er van vinden.
Weten jullie hoe ik een foto kan plaatsen bij mijn profiel??????
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat van de buren

Bericht door Adriana »

ik denk dat je je lieve hyper-buuf niet kunt veranderen..
k zou er ook verder maar niet over inzitten en hem met wat knuffels gewoon wat mee laten smikkelen van jullie brokjes. hij heeft geen overwicht en is een schat van een beest, dus last heb je niet van hem. hij is ook niet uitgemergeld, dus DB kan er niks mee.
t zou ook nog wel kunnen dat hij meer krijgt maar dat ze (..? aandacht) roept dat hij maar 10 brokjes van haar krijgt... omdat ze dan weet dat jullie gaan reageren..

er staat in het forumoverzicht een handleiding, k zal ff zoeken..

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... en#p441743
Laatst gewijzigd door Adriana op 27 jun 2011 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9342
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat van de buren

Bericht door castratenkoor »

zat ik ook al aan te denken Adriana.......dat het een vorm van aandacht vragen is van de buuf
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat van de buren

Bericht door nellebel »

buuf heeft ws een flinke eetstoornis die ze deeld met man en kat. zeg maar niet dat hij buiten toch wel zijn portie krijgt, anders sluit ze hem ook nog binnen op. misschien dat jij hem wat kunt bijvoeren? is er met de buurman niets te regelen dat hij bijv geld geeft voor jou om voer te kopen? gaat ver weet ik maar dit is toch ook niks zo.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
KittyG
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 jun 2011 22:32

Re: Kat van de buren

Bericht door KittyG »

Een kat die te weinig eten krijgt (of te weinig eet), kan chronische eetlustproblemen krijgen agv zogenoemde leververvetting. Of ze gaan jatten bij een ander (logisch, want een van de belangrijkste driften van een kat is eten). Als het echt zo is dat die dame haar kat niet goed verzorgt, dan valt dat onder verwaarlozing en daar kun je aangifte van doen bij ondermeer de landelijke inspectiedienst en de dierenbescherming.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kat van de buren

Bericht door Umimeis »

Ow wat vreselijk! Het is inderdaad goed dat hij buiten komt en van andere wat te eten krijgt.
Zouden jullie hem inderdaad niet stiekum kunnen bijvoeren?
Ik zou wel de dierenbescherming inschakelen hoor, want dit is een vorm van verwaarlozing.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie