Veel te jong zwanger?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Veel te jong zwanger?

Bericht door sandy »

Catfish schreef:Goh leuk, weer een 'oeps' nestje. De asiels en kittenopvangen zitten bomvol met ongewenste kittens, maar nee, daar trekken jullie je niks van aan. Sorry hoor, maar dat weet je toch als je een open poes naar buiten laat? Was het de bedoeling? Weer kittens die de plek van bovengenoemde ongewenste kittens innemen en de anderen dus van een fijn leven beroven. Klinkt heel hard, maar het is wel de waarheid.

Misschien is het een optie om je poes alsnog te laten steriliseren, als ze kort zwanger is kun ze gelijk geaborteerd worden. En dit bedoel ik serieus, wordt vaker gedaan.

Sorry voor mijn uitbarsting, maar ik word hier zo boos van!
Nou ik ben het dus wel volledig met je eens, dat er tussenuit glippen is heel makkelijk te voorkomen door OP TE LETTEN!
Vooral als je dus weet dat ze krols zijn, zo moeilijk is dat echt niet.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Veel te jong zwanger?

Bericht door Adriana »

met 6 maanden laten castreren van poesjes/katers is toch niet zo moeilijk?
en zwangerschapen op zo jonge leeftijd geven heel vaak complicaties, lees de topics maar na. heb je al contact gehad met je dierenarts en weet je hoe 'zwaar' deze zwangerschap voor de tienermoeder is? ik bedoel hoeveel?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
willeke1957
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2011 20:11

Re: Veel te jong zwanger?

Bericht door willeke1957 »

Daantje heeft zijn zus Mara(zonder dat wij er erg in hadden) zwanger gemaakt en op de dag dat ze 8 maanden werd is onze lizzie geboren.
Gelijk Daan en mara "geholpen"
Lizzie was/is een mooi gaaf poesje! :edance:
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Veel te jong zwanger?

Bericht door castratenkoor »

kwestie van op tijd castreren
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
willeke1957
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2011 20:11

Re: Veel te jong zwanger?

Bericht door willeke1957 »

weet ik...maar toch.............mara was krols.....en hoppa!!!
Maar we zijn wel megablij hoor met onze Lizzie.........een mooi rood poesje net als haar vader!Die twee zijn ook onafscheidelijk!! ;-)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Veel te jong zwanger?

Bericht door Adriana »

dan heb je geluk gehad dat alles met zwangerschap en moederschap goed gegaan is, maar we hebben hier ook berichten in topics met dode kittens en moeizame zwangerschappen van dit soort tienermoeders.
wel giga inteelt als broer zijn zus heeft gedekt...
tja, snap ik ook niet, je weet hoe oud een kitten is en 6 maanden later maak je een afspraak met je dierenarts.. zoals met je tandarts en en zo voorts....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
willeke1957
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2011 20:11

Re: Veel te jong zwanger?

Bericht door willeke1957 »

we hebben ook heel veel geluk gehad..............lizzie is helemaal gaaf en gelukkig heeft mara er niets aan over gehouden! :epray:
jumper

Re: Veel te jong zwanger?

Bericht door jumper »

Ik snap niets van mensen die hun kat niet op tijd laten castreren en steriliseren.
Sorry, als dit hard over komt.
Maar het klopt gewoon niet. Als je een kat neemt hoor je ook te weten wanneer een kat krols word en wat de voorteken zijn.
Ik heb ook kat en weet echt niet alles, maar dit is toch wel een van de dingen waar je vantevoren mee bezig moet.
Zoals ik al zei,
mijn kat kwam echt niet eerder buiten voordat ze geholpen was, moet er niet aan denken dat ze zo jong zwanger was. Wie weet wat er was gebeurd.
En dat hier sommige nog blij zijn met een kitten die zwanger is, Ben verbijsterd.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Veel te jong zwanger?

Bericht door MarjanR »

Ik heb ooit (bij mams thuis en dat is lang geleden) een inteelt kitten gehad.
We hebben helaas niet lang van elkaar mogen genieten... met een half jaar heeft Flosje een hersenbloeding gehad :(
Inteelt is gewoon niet goed.
Het kan goed gaan, maar ook zeker niet. En op latere leeftijd dus ook
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Veel te jong zwanger?

Bericht door pearlsofpassion »

Ik ben het met Marjan eens, ookal lijkt Lizzie nu misschien ok, je weet nooit wat ze nog genetisch meedraagt.
Het is niet dat die inteeltkittens misvormd ter wereld komen. Er is gewoon veel meer kans dat ze een slecht gen twee keer hebben waardoor er iets fout loopt.

Dat je er hier nog gewoon kan bij gaan zitten juichen, dat begrijp ik ook niet. Ik zou het erg betreuren maar wel blij zijn dat er tot nu toe nog niets mis is. Dat spreekt voor zich...
Het blijft een spijtig voorval dat zo'n jong poesje al moeder moest worden ipv met haar broertje te spelen, en dat er een inteeltkitten van gekomen is.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Veel te jong zwanger?

Bericht door Catfish »

Ik ga stevig op mijn handen zitten.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Plaats reactie