Mijn poes is zwanger, maar heeft ook dode kittens

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
bieb1974
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 mei 2011 19:31

Mijn poes is zwanger, maar heeft ook dode kittens

Bericht door bieb1974 »

Kan iemand mij aub advies geven.
Mijn brits korthaar is 11 maanden en 56 dagen zwanger.
Afgelopen maandag zijn we dmv een echo erachter gekomen , dat er 3 dood zijn, 1 was al bijna opgelost, en die andere 2 waren volgens mij al groter.
Nu wil ik graag met 61 dagen keizersnee omdat ik bang ben dat die 2 levende kittens ook dood gaan, wat denken jullie keizersnee of de natuur zijn gang laten gaa.
Alvast bedankt.
Groetjes Bianca en Pussy
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Help ! Mijn poes is zwanger, maar heeft ook dode kittens

Bericht door nellebel »

vragen wat je DA ervan vind. lijkt me niet gezond dode kittens in haar lijf, maar ik neem aan dat je DA toch wel advies heeft gegeven hierover?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
bieb1974
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 mei 2011 19:31

Re: Help ! Mijn poes is zwanger, maar heeft ook dode kittens

Bericht door bieb1974 »

Mijn dierenarts bekijkt het dinsdag weer , hoe de moeder poes zich voelt.
En de 1 zegt keizersnee en de ander natuurlijk.
Dus ik weet het echt niet meer
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Help ! Mijn poes is zwanger, maar heeft ook dode kittens

Bericht door Adriana »

dat was niet je vraag maar begrijp ik dat je een brit-poes van nog geen jaar oud hebt laten dekken en zwanger hebt laten worden? zelf net kind-af... en dat arme beest had een nest van 5 kittens moeten zogen en verzorgen..?

en waarom is bij die echo die beslissing niet genomen en nog iets..., ik proef dat je voornamelijk denkt aan het 'redden' van die twee nog levende prematuurtjes, maar het lijkt me voor de 'moeder'poes niet echt geweldig om met levende en dode, bijna opgeloste foetussen rond te lopen.
en ik begrijp dat je dierenarts die beslissing zelf niet neemt en je wijst op de risico's die je met het uitstellen loopt?

zou niet allereerst de beslissing moeten zijn dat de gezondheid en het welzijn van de moeder boven alles gaat? die twee prematuurtjes overleven dat waarsch niet maar waarom ingrijpen uitstellen en nog eens aankijken en nog eens rekken ??
het kan niet zo zijn dat de moederpoes daar geen last van heeft/krijgt, lijkt mij....

dus zo denk ik erover en als je van mij advies wilt: laten ingrijpen en zo snel mogelijk!

en verder ga ik maar op mijn handjes zitten en oh ja, welkom op het Forum!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
bieb1974
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 mei 2011 19:31

Re: Help ! Mijn poes is zwanger, maar heeft ook dode kittens

Bericht door bieb1974 »

sorry, maar wie ben jij,Mijn pussy was krols wat ik niet gemerkt hebt.
Dus vandaar, ze is gedekt door een straatkat. Ik vind dat je wel wat aardiger mag zijn.
En natuurlijk denk ik aan mijn Pussy, zij is het belangrijkste .
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn poes is zwanger, maar heeft ook dode kittens

Bericht door Adriana »

wie ik ben? ik heb geen schuilnaam en mijn naam zie je in mijn avatar.
je vraagt op het Forum om advies en meedenken en kennelijk bevalt mijn reactie jou niet en blijkbaar moet je dan even uithalen.. heb mijn uiterste best gedaan om aardig te zijn in mijn eerste reactie.. maar kennelijk niet aardig genoeg naar je zin..

als je alleen aan de moederpoes denkt, dan is het toch simpel?
morgen zo snel mogelijk afspraak bij de dierenarts. die twee nog levende kleintjes zijn dus bastaarden van een zwerfkater en jouw brits korthaarpoes, die eigenlijk veel te jong is voor een nestje. dat blijkt intussen waarsch ook wel uit deze rampzalig verlopende zwangerschap. waar dat diertje lichamelijk nog niet aan toe is....
k hoop voor je dat ze met deze wilde dekking niet ook nog een paar enge ziektes erbij heeft gekregen en ik begrijp niet dat je niet weet dat een poes met rond 8 maanden krols kan zijn.
en kennelijk had je geen plan om haar op tijd te laten castreren en heb je haar krolsheid ook nog gemist. en ja, dan nemen ze de benen, daar kun je op wachten.. en komen vrijwel altijd zwanger terug, zo gaat dat..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Re: Mijn poes is zwanger, maar heeft ook dode kittens

Bericht door Spookysil »

Hallo, mijn advies zou zijn de kittens er zo snel mogelijk uithalen. De 2 ongeboren kittens zullen het waarschijnlijk niet overleven, maar moederpoes is nog te redden. Als ze te lang blijft doorlopen met dode jongen en haar lichaam wilt het 'opnemen', waarmee ik bedoel dat de jongen wegrotten in haar lijf is er kans op bloedvergiftiging en nog allemaal meer enge dingen waaraan zijzelf ook aan kan overlijden. Zodra dit gebeurt is raad ik je aan om haar te laten steriliseren, beter laat dan nooit.
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9338
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Help ! Mijn poes is zwanger, maar heeft ook dode kittens

Bericht door castratenkoor »

bieb1974 schreef:sorry, maar wie ben jij,Mijn pussy was krols wat ik niet gemerkt hebt.
Dus vandaar, ze is gedekt door een straatkat. Ik vind dat je wel wat aardiger mag zijn.
En natuurlijk denk ik aan mijn Pussy, zij is het belangrijkste .
Kan beter vragen wie jij bent, Adriana is iemand met verantwoordelijkheidgevoel......dat kan ik van jou niet zeggen.
Je poes is echt niet per ongeluk ongecastreerd en toch buiten. Daar ben je toch echt zelf bij.

Verder zou ik als de donder een keizersnede laten uitvoeren en haar meteen in dezelfde ingreep laten castreren.

En dan over 6 maanden bloedonderzoek laten doen, om te laten beoordelen of ze geen FIP - FIV of FELV heeft opgelopen.
Is ze wel ingeënt, of ben je dat voor het gemak ook even vergeten? Dan kan ze nog niesziekte en kattenziekte opgelopen hebben.
Laatst gewijzigd door castratenkoor op 27 mei 2011 07:09, 2 keer totaal gewijzigd.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Help ! Mijn poes is zwanger, maar heeft ook dode kittens

Bericht door Ilone »

bieb1974 schreef:sorry, maar wie ben jij,Mijn pussy was krols wat ik niet gemerkt hebt.
Dus vandaar, ze is gedekt door een straatkat. Ik vind dat je wel wat aardiger mag zijn.
En natuurlijk denk ik aan mijn Pussy, zij is het belangrijkste .
Adriana was héél aardig tegen je.
Ik had het anders verwoord.
Op een forum kan je niet verwachten dat iedereen op dezelfde lijn met je staat, dus om dan meteen te beginnen met "wie ben jij" vind ik een zeer slechte start.

Ik zou ook adviseren om vóór dinsdag (ofwel vandaag nog) terug te gaan naar de DA, en te kiezen voor het welzijn van je poes ipv de kittens.
Grote kans dat de 2 overgebleven levende kittens ook niet gaan overleven, maar dan is het wel zorg dat de moederpoes blijft leven.

Succes bij de DA en we horen graag terug hoe het is verlopen.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Mijn poes is zwanger, maar heeft ook dode kittens

Bericht door ]-marjolein-[ »

Als ik jou was zou ik heel snel naar de dierenarts gaan en de kittens er vandaag nog uit laten halen. Als je tot dag 61 wacht en er al dode kittens inzitten hoef je er denk ik niet op te rekenen dat degenen die nu nog in leven zijn dan ook nog leven. Dus als je de moederpoes nog wil redden...
Waarom heeft je dierenarts niet ingegrepen? Ik zie de logica niet van dode kittens op de echo zien en nog rustig 5 dagen willen wachten...tot de rest ws dood is en moeders te ziek om uberhaupt te opereren?
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Help ! Mijn poes is zwanger, maar heeft ook dode kittens

Bericht door Zuri »

bieb1974 schreef:sorry, maar wie ben jij,Mijn pussy was krols wat ik niet gemerkt hebt.
Dus vandaar, ze is gedekt door een straatkat. Ik vind dat je wel wat aardiger mag zijn.
En natuurlijk denk ik aan mijn Pussy, zij is het belangrijkste .
Ik vind dat jij wel wat aardiger mag zijn. Als je advies vraagt kun je verwachten dat je ook antwoorden kan krijgen die je misschien niet wilt horen. Om gelijk Adriana af te katten vind ik niet terecht.

Ik ben het met de anderen eens; als jouw poes inderdaad het belangrijkste is (zoals je zelf aangeeft), dan moet je niet wachten om te zien hoe het verder gaat, maar actie ondernemen! Drie dode kittens in haar baarmoeder, natuurlijk is dat niet goed. Niet voor de levende kittens die er nog inzitten, maar ook niet voor de moeder! En zeker als het een oeps-nestje is, zou ik niet het risico willen lopen om de moeder te verliezen. Ik vind het overigens erg vreemd dat de dierenarts je het advies heeft gegeven om af te wachten???

En misschien nog een advies die je niet wilt horen; vraag de dierenarts als hij haar opereert, om haar gelijk te sterriliseren. Dan wordt ze niet meer krols, is ze niet meer ongewenst zwanger en kan dit niet nog een keer gebeurd.

Ik hoop echt dat je de juiste beslissing neemt. Arm poesje...
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mijn poes is zwanger, maar heeft ook dode kittens

Bericht door Anne »

Ik denk niet dat we haar nog terug zien hier op dit forum...
de antwoorden zullen haar wel niet aan staan....
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
bieb1974
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 mei 2011 19:31

Re: Mijn poes is zwanger, maar heeft ook dode kittens

Bericht door bieb1974 »

Ik vind jullie benadering van sommige hier niet echt leuk , nee.
En dat ik haar ook mi9sschien soms vergeten ben om haar te enten, nou sorry hoor, ik ben ontzettende dierenliefhebber. Ik hou van mijn katten en ja het zijn bastaartjes , waar ik ook de verantwoording voor neem, het zijn ook levende beesten.En inderdaad jullie zien mij hier niet meer.
Heel veel succes verder
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mijn poes is zwanger, maar heeft ook dode kittens

Bericht door Anne »

Als jij zo'n ontzettende dierenliefhebber bent waarom draag jij dan mee aan het kattenoverschot?
Er zitten genoeg katten en kittens in de opvang.
En doordat jij je kat niet op tijd liet helpen kun je er op wachten dat ze zwanger zou worden...
Dat getuigt niet echt van verantwoording
Ik hoop echt dat jij zo gauw mogelijk met de moederpoes richting da gaat voor abortus en haar ook laat helpen..
Hopelijk heeft ze ondertussen geen sexuele overdraagbare ziekte op gelopen door de straatkat.
Wat bedoel je eigelijk met de term straatkat? Is het een zwerfdier? Misschien kun je je daar ook over ontfermen met al je dierenliefde?
Weet je van wie de kat is?
Wordt daar wel goed voor gezorgd?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Mijn poes is zwanger, maar heeft ook dode kittens

Bericht door Zuri »

bieb1974 schreef:En dat ik haar ook mi9sschien soms vergeten ben om haar te enten, nou sorry hoor, ik ben ontzettende dierenliefhebber. Ik hou van mijn katten en ja het zijn bastaartjes , waar ik ook de verantwoording voor neem, het zijn ook levende beesten.
Wat ik nu ga zeggen is misschien wel onaardig, maar moet het even kwijt. Als jij de verantwoording neemt voor een kat (wat je hier propagandeerd) dan zorg je ervoor dat je kat geënt wordt en dat je haar op tijd sterriliseerd! Ik geloof best dat je een dierenliefhebber bent, maar als je van dieren houdt moet je verantwoordelijkheden nemen en zorgen je in ieder geval aan de basis-verzorging voldoet. En daar hoort wat mij betreft inenten, sterriliseren, maar ook medische zorg wanneer dat nodig is (zoals nu) bij!
bieb1974 schreef:En inderdaad jullie zien mij hier niet meer.
Heel veel succes verder.
Jammer dat je er zo over denkt. Wij hebben enkel geprobeerd te adviseren (waar je zelf om vroeg). Als je onze adviezen in de wind wilt slaan dan is dat je eigen keuze. Ik wens je veel succes met je poesje en ik hoop nog steeds van harte dat je een goede beslissing neemt.
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Plaats reactie