Kat na mishandeling vermoord, wat nu?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
polichinelle
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jul 2010 16:13

Kat na mishandeling vermoord, wat nu?

Bericht door polichinelle »

Hoi,

Ik ben een beetje ten einde raad en weet niet meer wat ik kan doen, ik hoop dat jullie me advies kunnen geven.

Ongeveer een half jaar geleden kwam er bij mijn ouders een rood katje aangelopen, ontzettend vermagerd en verwaarloosd en heel schichtig voor mensen. Mijn ouders hebben het beestje eten voorgeschoteld, wat erin resulteerde dat ze elke ochtend aan kwam lopen, wat lekkers kwam eten en boven bij ze in de slaapkamer ging slapen en rond het avondeten er weer vandoor ging. In het begin wisten ze nog niet van wij hij was, toen kwamen ze erachter dat ze van een van de buren een aantal huizen verderop was. Op een dag stond er een man voor de deur die dreigde mijn ouders te vermoorden omdat ze met hun poten van hun kat af moesten blijven. Mijn moeder heeft toen heel kalm alles uit proberen te leggen want ze weet zelf ook wel dat het niet haar eigendom is, ze zorgde alleen dat ze genoeg te eten kreeg, ze zag er ook al veel opgeknapter uit en durfde zelfs in de buurt van mijn ouders te komen.

Hierna bleef het beestje weer een tijdje weg, en daarna kwam ze weer verwaarloosd aangelopen. Het bleek dat ze erg mishandeld werd door de eigenaar, dat de man zelf een psychopaat bleek te zijn en ook vaak in inrichtingen werd opgenomen. De man is een tijdje weggeweest en is sinds een week weer terug. Mijn ouders hoorden veel geschreeuw en geweld vanuit het huis komen in die week, en ze konden alles horen wat ze met de kat deden en hoe ze het over mijn ouders hadden. Er is ook een paar keer een ambulance langsgekomen in die week.

Vandaag belde mijn moeder me overstuur met de mededeling dat ze de kat met eigen handen afgemaakt hebben. Ze kon alles horen in haar eigen huis en die gestoorde man heeft met eigen handen zijn kat vermoord waar mijn ouders zo goed verzorgd hebben :( ik weet niet precies zo goed hoe of wat. Ik weet niet wat ik moet doen, het is echt een complete psychopaat en mijn ouders durven absoluut geen actie met de dierenbescherming te ondernemen omdat ze bang zijn dat hij hun ook wat aandoet..

Ik ben hier ook helemaal kapot van en heb heel erg de neiging om de dierenbescherming te bellen, maar dit kan dus absoluut niet :/

Wat nu?
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Kat na mishandeling vermoord, wat nu?

Bericht door Admin »

Zo te horen is het voor de Dierenbescherming veel te laat. Je moet de politie bellen of even langs het bureau gaan en die vent aangeven. Zulke buren wil toch niemand? Het lijkt me geen probleem om jullie naam erbuiten te houden, als je het uitlegt aan de politie.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
polichinelle
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jul 2010 16:13

Re: Kat na mishandeling vermoord, wat nu?

Bericht door polichinelle »

Ik weet dat dat het beste is om te doen, maar mijn ouders zijn ook als de dood voor die man en hij denkt dan meteen dat mijn ouders erachter zitten :/
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Kat na mishandeling vermoord, wat nu?

Bericht door Admin »

In dat geval kunnen jullie er dan maar beter mee leren leven. Klinkt raar, maar als jij of je ouders geen stappen ondernemen, dan blijven jullie angstige slachtoffers en die vent kan zijn gang blijven gaan. Ik denk dat anderen hier dan ook geen passende oplossing voor je hebben.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kat na mishandeling vermoord, wat nu?

Bericht door Umimeis »

Ow jeetje...... wat naar zeg! Ik krijg er kippenvel van. :-(
Ik zou zelf toch wel naar de politie gaan. Als is dat het laatste wat je voor dat arme beestje kunt doen. Ik zou er niet mee kunnen leven. Zulke mensen moeten flink gestraft worden en horen er niet zomaar mee weg te komen. :twisted:
Ik snap wel dat jullie bang zijn dat de buren jullie wat aan zullen doen...maar toch....

Veel sterkte en wijsheid!
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Kat na mishandeling vermoord, wat nu?

Bericht door sandy »

Ik zou zeker naar de politie gaan, een volgende keer flikt hij hetzelfde alleen mischien wel bij andermans huisdier.
Je kan er uitleggen dat je bang bent voor eventuele consequenties, en wellicht de woningbouw ook inschakelen en daar je verhaal ook doen?
Wellicht dat zij iets kunnen doen mbt uithuiszetting oid, niet geschoten is immers altijd mis.
In deze situatie blijven zitten zou voor mij geen optie zijn in elk geval.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
polichinelle
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jul 2010 16:13

Re: Kat na mishandeling vermoord, wat nu?

Bericht door polichinelle »

Dank jullie wel voor de reacties!

Ik ga morgen bij mijn ouders langs en het er goed over hebben en in ieder geval de politie bellen om te kijken wat we kunnen doen.

Stilzitten in zo'n situatie kan ik ook heel slecht, ik word echt naar ervan :(
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kat na mishandeling vermoord, wat nu?

Bericht door Umimeis »

Ja, ik zou er sowieso met d epolitie erover praten wat de mogelijkheden zijn en daarna kun je altijd nog beslissen of jullie aangifte doen of niet.
Hou je ons op de hoogte?
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Kat na mishandeling vermoord, wat nu?

Bericht door JLC »

Direct naar de politie gaan. Dat had eigenlijk al eerder gemoeten, maar ik begrijp ook dat jullie bang waren/ zijn. Als jullie een woning huren, dan zou ik ook naar de verhuurder stappen. Zo kunnen jullie niet leven. Zo'n vent mag jullie leven niet verpesten. Ik wens jullie heel veel sterkte toe en hopelijk overkomt een andere kat niet wat deze kat is overkomen.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
polichinelle
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jul 2010 16:13

Re: Kat na mishandeling vermoord, wat nu?

Bericht door polichinelle »

Jullie hebben absoluut gelijk. Ik zal jullie op de hoogte houden.

Ik heb de politie/dierenbescherming er nog niet eerder bijgehaald vanwege de angst van mijn ouders. Ik woon er zelf ook niet meer dus maak ook niet alles mee wat die nare man doet en dan is het lastiger om in te grijpen. Helaas is het voor het arme poezenbeest nu al te laat. Ik hoop voor de poes dat het snel is gegaan en hij weinig pijn heeft hoeven lijden ook al wil ik echt niet weten hoe het is gebeurd. Gelukkig heeft mijn moeder het laatste jaar nog goed voor dr kunnen zorgen.
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Kat na mishandeling vermoord, wat nu?

Bericht door JLC »

Jullie zullen zelf actie moeten ondernemen richting de politie. Jullie kunnen je niet veroorloven om hierin de speelbal van de situatie te worden. Wij, op dit forum, zullen jullie moreel ondersteunen.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
annemeehart
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jul 2010 15:34

Re: Kat na mishandeling vermoord, wat nu?

Bericht door annemeehart »

wel heel erg naar!! ik vind het ook verschrikkelijk voor je ouders!!
Maar als je de politie informeert met hoe de situatie is en dat die meneer ook je ouders "bedreigd"heeft dan kan de politie daar rekening mee houden.
De politie wil heel graag mee werken in dat soort situaties. Ik heb hier ook boven buren die ook heftige ruzies hebben gehad, ik weet dat ze ons verdenken maar de woningbouw heeft ook alle klachten anoniem opgenomen, en die verteld ook niet aan hun dat wij hebben geklaagt of wat dan ook. (ook de politie heeft het voor zich gehouden, ik moest stappen ondernemen omdat het klonk alsof 1 van mijn bovenburen vermoord werd, tenminste zo heftig ging het eraan toe)
Ik zou de moed oprapen om de stap te zetten, niemand is veilig zo, en het is ook zo niet meer leefbaar.. De politie moet als goed is ook weten dat deze man een verleden heeft...
Ik wens jou en je ouders heel veel sterkte!
Gebruikersavatar
polichinelle
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jul 2010 16:13

Re: Kat na mishandeling vermoord, wat nu?

Bericht door polichinelle »

Dank jukllie wel voor alle steun en adviezen!

Morgenvroeg ga ik naar mijn ouders om uit te horen wat er nu precies is gebeurd en dan ga ik actie ondernemen tegen deze griezel.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kat na mishandeling vermoord, wat nu?

Bericht door Umimeis »

Goed zo!! Wat een nare situatie. Ik hoop dat die griezel opgepakt word.
Ik zou sowieso misschien toch ook de dierenbescherming hierover inlichten, zodat die gast in elk geval bekend is bij hun.
Stel dat hij ooit weer een huisdier neemt, dan kun je dat melden.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Kat na mishandeling vermoord, wat nu?

Bericht door tacuma »

Wat een vreselijke gebeurtenis! Ik vind het heel knap en flink van je dat je er iets tegen wil gaan doen.
Het arme dier komt er niet mee terug, maar hopelijk blijft dit gruwelijke lot andere dieren daardoor
bespaard. En je weet maar nooit of zo'n gestoorde figuur vroeg of laat niet iets dergelijks bij kinderen
(of volwassenen) zou gaan doen. "Opbossen die hap!" zou een vriendin van me zeggen...

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Plaats reactie