Kat na mishandeling vermoord, wat nu?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kat na mishandeling vermoord, wat nu?

Bericht door Cari »

Wat een afschuwlijk verhaal! Ik begrijp dat je ouders en jij natuurlijk ook, heel bang zijn, maar ik hoop dat je ouders overstag gaan en er toch iets aan gaan doen. Zo iemand moet gewoon snel weer achter slot en grendel :twisted: .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Kat na mishandeling vermoord, wat nu?

Bericht door Catfish »

Wat vreselijk om te lezen...
Ik snap dat jij en vooral je ouders bang zijn, maar er is inderdaad meer één remedie, en dat is naar de politie. Ik vind het wel heel goed dat je dit (hopelijk) wil doen, er zijn te veel mensen die hun ogen hiet gewoon voor sluiten. Hou vol, en een klankbord vind je hier!
Sterkte.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
polichinelle
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jul 2010 16:13

Re: Kat na mishandeling vermoord, wat nu?

Bericht door polichinelle »

Ontzettend bedankt allemaal. Ik begon toch weer te twijfelen of ik er wel aangifte tegen moet doen, maar als ik alle reacties hier lees dan besef ik me dat ik op deze manier hopelijk nog meer van deze gebeurtenissen kan voorkomen..

De man had vroeger toen ik veel kleiner was ook twee honden die mishandeld werden, die zijn toen bij hem weggehaald. Misselijkmakend dat dit een paar huizen verderop van mijn oude huis allemaal gebeurd :(

Gelukkig is hier een nieuw lief kittentje om me wat af te leiden..
boeman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 mei 2010 15:40

Re: Kat na mishandeling vermoord, wat nu?

Bericht door boeman »

Een aantal jaren geleden iets soortgelijks meegemaakt als 16 jarige knaap (ben nu inmiddels 20).

Had een buurman die niet helemaal in orde was, veel lawaai op late tijdstippen geschreeuw, ruzie met andere buren en noem maar op. Hij had een kleine kitten die hij op ontzettend jonge leeftijd naar buiten liet, die kitten kwam soms gewoon naar mensen toe om geaaid te worden (vreemd genoeg met zo een eigenaar) dus ik aaide eens die kitten schreeuwt die buurman uit het raam dat ik "met mijn tengels van zijn kat moest afblijven", ik heb dus die kitten nooit meer geaaid.

Mijn ouders merkte op dat die kitten nog al wat mager was, niet bepaald groeide en er niet bepaald verzorgt uitzag, maar goed ik hem daarop dus aanspreken (Was nogal brutaal toen ik 16 was). Hij mij uitschelden en mij bedreigen en ik hem weer uitschelden en bedreigen (niks van gekomen).

Goed na een tijdje was hij zijn kat zat blijkbaar want hij gooide die kat nogal vaak naar buiten om hem vervolgens een paar dagen buiten te laten slapen.

Na 6 maanden hoorde mijn ouders ook weer kabaal (zoals gewoonlijk toen :roll: ), maar dit keer schold hij zijn kat uit en hoorde ze nog een luide miauw en daarna niks meer.
De dagen daarop zag ik het kitten niet meer op straat en de ouders van mijn buurjongen en tevens goede vriend belde de politie (zonder mijn weten).

Op een dag stond die man kwaad voor mijn deur met een honkbal knuppel en zei dat ik niet moest bemoeien met wat er bij hem thuis gaande was ik was alleen thuis op dat moment en was aardig bang want ik dacht dus dat die man mij wat zou aandoen en ik kon dus niet op hulp rekenen van mijn vader of vrienden dus ik probeerde die man uit te leggen dat ik van niks wist, maar die man was dus zo kwaad dat hij me probeerde aan te vallen met die knuppel.

Ik wist hem op een of andere manier te overmeesteren (Ik ben daar nog steeds trots op :-P ) en hij lag inmiddels op de grond en mijn overige buren kijken wat er aan de hand was vanwege de kabaal.
Komt mijn goede vriend aanstormen om mij te helpen en hij was dus zo dom om die man na te trappen terwijl hij op de grond lag.

Politie kwam eraan die man is is door de rechter veroordeeld ik weet niet meer voor wat allemaal precies (want er waren meerdere dingen gaande) maar in ieder geval bleek dus dat die man zijn kat had vermoord en hij werd daarvoor veroordeeld en zijn poging tot mishandeling en nog een hele waslijst aan andere dingen.
En mijn goede vriend had een taakstraf gekregen voor het na trappen. :edoh:

Ik weet nu niet wat er verder met die man is gebeurt, maar hij heeft dus een tijd achter de tralies gezeten of hij zit nog steeds achter de tralies. En vlak daarna kreeg ik andere vriendelijke buren gelukkig. En een paar dagen na het voorval kwam ik er dus achter dat de ouders van mijn vriend de politie hadden gebeld en die man dacht dus dat ik het was.

Maar goed ik weet niet of jou buurman ook zo gestoord is, maar anoniem melding maken wilt dus niet zeggen dat hij jullie niet gaat verdenken. Maar het kan dus ook zo zijn dat andere buren door hem wordt verdacht zoals mij destijds. Ik zeg dit niet om jullie bang te maken maar dan weet je wel dat er consequenties kunnen zijn... Maar van de andere kant gezien die man moet dus wel gestopt worden, misschien doet hij dit dus andere dieren aan. En ik las ook dat hij verwaarloosde honden had? Dan is het wel belangrijk de politie weer te verwittigen, misschien heb je geluk dat die man dan ook gelijk wordt veroordeeld en naar de bajes gaat.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kat na mishandeling vermoord, wat nu?

Bericht door Ilone »

Wat een verschrikkelijke vent!
De politie moet ook meteen een crisiteam van de psychiatrische opvang meenemen!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
boeman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 mei 2010 15:40

Re: Kat na mishandeling vermoord, wat nu?

Bericht door boeman »

Volgens mij was mijn ex-buurman trouwens ook naar en psygiatrische instelling gestuurd, alleen weet ik niet precies hoe en wat. Of het na zijn gevangenisstraf was of dat hij daar zijn straf uitzat, ik ga het nog eens na vragen. Mijn buurman was dus niet helemaal in orde bevonden door de rechter.

Edit: Ik heb navraag gedaan aan mijn ouders en mijn ex-buurman moest dus blijkbaar eerst naar een gevangenis en dan naar een psychiatrische instelling.
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Kat na mishandeling vermoord, wat nu?

Bericht door Uumie »

Brrr wat een enge vent zeg!! Zelfs als er wat met je is, ook geestelijk, geeft dat je niet het recht om wreed tegen dieren te zijn! (Ik kan het weten :P) Wat een afschuwelijk verhaal, ik krijg er echt de bibbers van.

Ook ik raad je aan om toch contact op te nemen met de politie. Misschien betekent het voor de overleden kat niets meer, maar voor eventuele volgende 'slachtoffers' is het een wereld van verschil wanneer ze niet in de handen van zo'n figuur terechtkomen...

Sterkte!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
polichinelle
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jul 2010 16:13

Re: Kat na mishandeling vermoord, wat nu?

Bericht door polichinelle »

@boeman: Wat een verhaal zeg :(

Ander nieuws: mijn moeder belde me vanochtend dat de kat nog leeft! Hij kwam vannacht aangelopen bij dr, helemaal verwaarloosd, verwond, en heel erg in angst. Mijn moeder denkt op basis van wat ze heeft gehoord dat het beestje zich enorm dood heeft gehouden of dat hij achter een andere kat aan is gegaan waarvan hij dacht dat het die van mijn ouders was (maar daar gaan we maar niet van uit). Het poesje leeft in ieder geval nog en zit nu veilig bij mijn ouders.

Ook is er vannacht politie bij hem voor de deur geweest, een van de andere buren heeft de politie gebeld en hij is meegenomen en weer naar z'n inrichting verplaatst. Helaas is hij daar nooit voor lang maar voor nu is het rustig en kunnen we kijken wat voor maatregelen we kunnen nemen tegen hem. Kat en ouders zijn in ieder geval weer even veilig :)

Nu tijd om de politie, dierenbescherming, woningbouw in te lichten en als het kan ook de inrichting waar hij zit.

Ik hou jullie op de hoogte!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat na mishandeling vermoord, wat nu?

Bericht door pearlsofpassion »

Oh dit is super!

Nu kan je alle maatregelen nemen zonder dat je da angst moet hebben dat hij iemand iets doet voor hij achter het slot zit.
En ik hoop dat de andere kat dan nog leeft of zo, want dat deel kan ik niet helemaal volgen. Als dat zo is, loopt alles toch nog goed af. :-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kat na mishandeling vermoord, wat nu?

Bericht door Umimeis »

Da's goed nieuws! Misschien kan het poesje (tijdelijk) bij je ouders wonen?
Jammer dat ik niet in de buurt woon, anders had ik me ontfermd over dat poesje.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
polichinelle
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jul 2010 16:13

Re: Kat na mishandeling vermoord, wat nu?

Bericht door polichinelle »

@pearlsofpassion: nee dat deel volg ik ook niet helemaal, mijn moeder hoorde ergens in de nacht dat we poes zo hard horde krijsen ook geschreeuw over de "familie (onze achternaam)" en dat de poes door ze af was gemaakt. Wij dachten dat het over hun eigen poes ging, maar die blijkt dus nog (gelukkig) te leven. M'n moeder was bang dat ze misschien een andere kat te grazen hebben genomen waarvan ze dachten dat het die van ons is. Maar daar gaan we maar niet van uit

@Umimeis: ik hoorde dat de poes nu lekker in de slaapkamer van mn ouders ligt te slapen :) en tot er een oplossing is blijft ze ook daar om wat aan te sterken.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kat na mishandeling vermoord, wat nu?

Bericht door Umimeis »

Ow da's superrrrr!!! Ik ben heel blij voor die poes, geef haar maar een dikke knuffel van mij!!! :grin:
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Kat na mishandeling vermoord, wat nu?

Bericht door sandy »

Het beestje zal vast flink mishandeld zijn, maar gelukkig leeft ze nog en als ik je moeder was zou ik ze niet meer naar buiten laten.
Als hij vrijkomt gebeurt het weer..
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Kat na mishandeling vermoord, wat nu?

Bericht door Uumie »

Wat een super nieuws!! Hou haar maar lekker bij jullie om beter te worden hoor!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kat na mishandeling vermoord, wat nu?

Bericht door Cari »

:edance: :edance: :edance: Wat een geweldig nieuws en wat moet dat een opluchting zijn voor je ouders en jou! Ik hoop dat ze die psychopaat nu eens langer vasthouden en hem wellicht levenslang tbs kunnen geven.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie