Kleur van kater?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Nona21
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2010 18:52

Kleur van kater?

Bericht door Nona21 »

Hallo allemaal,

Ten eerste een hele interessante site ik heb hier al veel informatie kunnen vinden voor onze kittens.

Ten tweede we hebben een rode poes het is echt een buitenpoes en heeft 4 weken geleden een nestje van 3 gekregen. Nu komen we er maar niet uit welke kleur kater haar gedekt zou kunnen hebben aangezien 2 een aparte kleur hebben en de ander lijkt op de moeder.
Ik zelf vergelijk de kleur met Nala van de Leeuwenkoning natuurlijk heet ook 1 van de 2 zo :).

Ik zal hier even wat foto's plaatsen van de kittens. Hier waren ze wat jonger. Ik zal zo eens kijken als ze wakker zijn of ik nog wat leuke foto's kan maken aangezien er ook 1 hele aparte ogen heeft en ook steeds lichter van kleur word.

Hopelijk kan iemand mij vertellen wat voor een kleur kater mijn poes gedekt heeft.

Klik op de foto voor een vergroting

Moederpoes
Afbeelding

Kittens
Afbeelding
Afbeelding

Groetjes,
Nona
Laatst gewijzigd door Nona21 op 11 apr 2010 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Kleur van kater?

Bericht door Biny »

Hmm ik heb er niet veel verstand van maar ze lijken allen wel min of meer roodachtig..
Wel heel lief hoor!
Maar ik zou je wel willen aanraden om je poes nu te laten steriliseren aangezien asiels al vol zitten met tientallen/honderden katten en het heel zielig voor hen is dat ze geen baasjes krijgen omdat iedereen hun katje laat dekken en zij zo geen kans krijgen :)
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Kleur van kater?

Bericht door loek »

Hoi Nona
Ik heb er ook geen verstand van. En op foto's is het ook anders dan in het echt denk ik. Maar ik vind die twee meer op moeder lijken dan die ene met de 'andere kleur' De 'eenling' lijkt roder en wat meer gevlekt. Maar misschien lijkt dan alleen maar zo?

Wie dat de papa is? Maar als ik een gokje zou moeten wagen zou ik zeggen ook een rode kater.

Ze zijn heel schattig!
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kleur van kater?

Bericht door Umimeis »

Ik denk dat de vader inderdaad ook rood is....

Ik sluit me verder bij Nyncke aan om de poes zo snel mogelijk te laten steriliseren.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kleur van kater?

Bericht door Kattenbella »

Kan van alles zijn, maar de kleintjes lijken op moeder. Ze zijn allemaal prachtig!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie