Onhandig, stuntelkampioen, 'motorisch gestoord'. Herkenbaar?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Onhandig, stuntelkampioen, 'motorisch gestoord'. Herkenb

Bericht door Dinky »

Komt nu in mij op: klein kussentje of knuffeltje ofzo besprenkelen met beetje valeriaan, worden katten ook vaak rustiger van ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Onhandig, stuntelkampioen, 'motorisch gestoord'. Herkenb

Bericht door loek »

Dank voor het meedenken. En wel fijn dat meerdere katten dit hadden. Ben inderdaad beetje bang dat ze haar poot meteen weer kapot maakt zo ...Heb ondertussen ook voor de zekerheid de da gebeld. Als ze niet rustiger wordt en bluft hijgen ( dat is ze namelijk ook aan het doen). Dan moet ik over uurtje voor de zekerheid terug bellen.
Heb inderdaad nu een deken er over heen gelegd, een klein stukje open gelaten. Stom dat ik dat niet meteen heb gedaan! Dit scheelt wel al een stuk...
En we hebben haar aan wat brokjes laten snuffelen, ook paar in de bench gelegd... Ze eet ze nog niet maar het leid wel een beetje af heb ik het idee.

Mijn andere kat is enorm geschrokken van haar reactie en zit nu ook verstopt en wil niet eten... Gezellige boel hier! Maar dat zal vast goedkomen!
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Onhandig, stuntelkampioen, 'motorisch gestoord'. Herkenb

Bericht door Cari »

Gewoon door ademen ;-).
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Onhandig, stuntelkampioen, 'motorisch gestoord'. Herkenb

Bericht door ayla »

Garfield vond het in begin ook niets maar was in een later stadium niet bij zijn broer weg te slaan.
Komt goed!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Onhandig, stuntelkampioen, 'motorisch gestoord'. Herkenb

Bericht door loek »

Pfff ik kan weer wat ademhalen. Ze begint wat zichzelf te worden lijkt me eindelijk weer te herkennen... Wil geaaid worden.. Ze heeft ook al wat gegeten...
Ze heeft wel de halve bench ondergeplast, ik had een dekentje en een kussentje erin liggen. Dat ( ondergeplaste) dekentje 'kan' er alleen niet uithalen, want daar ligt ze bovenop. Wil haar nu niet eruit pakken met het risico dat ze weer in paniek raakt. Dus maar wat handdoeken er bovenop gelegd... Maar toevallig nog handige tips daarvoor? ( en hadden jullie katten dat ook?)

Fijn hoor dat er hier wordt meegeleefd en meegedacht!! Het voelt zo machteloos....maar... Ik ben allang heeeeeel blij dat ze alweer ietsiepietsie 'de oude' aan het worden is..

( ga nog een foto posten maar weet niet meer hoe dat moet haha, ga ik later nog uitzoeken)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Onhandig, stuntelkampioen, 'motorisch gestoord'. Herkenb

Bericht door Cari »

Dat plassen heeft Yimper niet gedaan - ik denk dat Muis misschien meer uit angst in paniek is geraakt en Yimper meer uit frustratie tekeer ging. Kan je haar niet gewoon even opzij duwen in de kattenbak en dan dekentje wisselen? Of haar even buiten de bench op de grond in haar nekvel vasthouden en wisselen?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Onhandig, stuntelkampioen, 'motorisch gestoord'. Herkenbaar?

Bericht door ayla »

Felix heeft eerste dagen wel op deken geplast of naast de bak. Hij leerde het gelukkig vanzelf.
Toen hij rustig was heb ik dekens verwisseld.
Succes!!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Onhandig, stuntelkampioen, 'motorisch gestoord'. Herkenb

Bericht door loek »

Ik heb het dekentje er uiteindelijk toch uitgekregen. Muis voorzichtig opzij geschoven. Vanochtend toch besloten haar in 'het washok' te zetten. Daar is ze al een stuk happy'er. Ligt lekker te chillen. Hopelijk blijft dit 6 weken. Dierenarts vertelde dat het niet erg is als ze kleine stukjes loopt, zolang ze maar niet springt of rent.
Ze probeert ook te lopen maar dat ziet er niet fijn uit. De assistent belde vandaag nog om te vragen hoe het ging. Zij vertelde dat ze meeste katten de eerste dagen hun bezeerde pootje ophoog houden bij het lopen en daarna voorzichtig proberen hun pootje neer te zetten maar dan merken dat dit pijn doet en hun poot weer optrekken. Nou.... Dat doet muis dus niet, ze probeert er bij iedere stap vol op te steunen! ( tenminste zo ziet het eruit) en vervolgens zakt ze er steeds doorheen...

Hoe ging dat bij de andere katten met patella luxatie? ( of iets vergelijkbaars)?

Assistent vond het lastig beoordelen of dit nou erg was of niet. Als haar poot echt steeds ' knakte' dan moest ik terug komen.... Maar daar twijfel ik dus aan.
Ik ga proberen een filmpje te maken, mogelijk kan ik die dan even ter beoordeling aan de da mailen?

Maar hoor graag ook ervaringen!

Verder is ze dus heel oké, lijkt totaal geen pijn te hebben en wil steeds kroelen als ik binnen kom maar vind het tot nu toe ook prima als ik haar geen aandacht geef... Ik zou bijna zeggen: ideaal!
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Onhandig, stuntelkampioen, 'motorisch gestoord'. Herkenb

Bericht door Dinky »

Filmpje maken is zeker goed idee!
Is vaak duidelijker dan alleen woorden ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Onhandig, stuntelkampioen, 'motorisch gestoord'. Herkenb

Bericht door Cari »

Krijgt ze pijnstillers? Als dat zo is, zou ik daar mee stoppen.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Onhandig, stuntelkampioen, 'motorisch gestoord'. Herkenb

Bericht door loek »

Even een update, pijnstillers stoppen heb ik inderdaad overwogen. Dierenarts heeft het filmpje beoordeeld en vond het er normaal uit zien. Alleen als er geen verbetering in zat afgelopen week dan moest ik terug komen. Vind wel dat het iets verbeterd is.
Verder gaat alles oké. Muis miauwt vooral 's nachts veel en krabbelt dan aan de deur. ( ze zit net in een kamer die grenst aan de buren... Dus die maar even ingelicht, hopelijk blijven ze begrip hebben)

Ik hoop maar dat ze dat niet 6 weken volhoud. Buiten het feit dat het storend is... Steekt het ook steeds weer in mijn hart.. Kan er niks aan doen. Maarja, ik kan moeilijk 6 weken lang, 24 uur per dag bij haar gaan zitten....
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Onhandig, stuntelkampioen, 'motorisch gestoord'. Herkenb

Bericht door loek »

Oh mensen wat een pech weer hier.
Moest eigenlijk aankomende vrijdag.6 weken later, laten controleren. Maar het zat me steeds al niet echt lekker, vind dat ze nog zo raar loopt... Maar mijn vriend vond dat er wel vooruitgang in zat...
Maar toch vorige week gebeld of ik een weekje eerder kon komen...
Vanochtend naar da en die constateerde al vrij snel: dit is niet goed. Foto gemaakt, niet goed, alles is los geschoten daar komt het op neer. Waarschijnlijk is dat dus al helemaal in het begin gebeurd...

Een complicatie die eens in de zoveel keer voorkwam....

Hij gaat zometeen kijken maar schat de kans dat het te repareren valt 50-50, en dan moet ze nog weer eens minstens 6 weken herstellen, dit keer met poot gefixeerd... Is ook weer de vraag wat ze daaraan over houd etc etc. Kortom als hij er relatief goed uit ziet gaat hij het repareren... Maar kans op amputatie is groter. ( dat is dan beter dan een half zeulend/stijf beentje)

Op zich schrik ik niet zo van een amputatie maar haar linkerachterpoot, waar ze het dan mee moet doen, is ook zwak! Daar heeft ze net zo goed patella luxatie! En ze heeft iets wat te kort is waardoor deze complicatie nu ook ( mede?) is ontstaan (?). En dat heeft ze links ook... Dus die poot gaat hij dan iets anders opereren...pfff mijn vraag is nu vooral, gaat mijn liefste liefste Muis direct weer goed en pijnloos door het leven of kan ik haar dit direct niet aandoen?

Maar hopen op het beste... Vanmiddag weet ik weer wat meer..
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Onhandig, stuntelkampioen, 'motorisch gestoord'. Herkenb

Bericht door Dinky »

Pfff dat is zeker flink balen :-(
Wel zou ik denk ik gelijk door pakken en ik duim dat reparatie mogelijk is ipv amputatie!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Onhandig, stuntelkampioen, 'motorisch gestoord'. Herkenb

Bericht door loek »

Dank voor je reactie dinky.
Nou het is een feit, poot is er af...vanavond om 19.30 mag ik haar ophalen dan konden ze haar nog wat morfine geven.

Het was overduidelijk niet te repareren, wat ik begreep ook o.a gebroken. Nou ergens maar beter dat het dan maar meteen duidelijk is...

Gelukkig zijn katten geen mensen en zal ze geen verdriet hebben van haar verlies... Maar wennen zal het wel worden. Ik begrijp dat ze niet eens meer apart hoeft en over twee weken grotendeels hersteld moet zijn.... Laten we daar dan maar voor gaan...

Maar pfff het blijft raar van een controle na (wat ik begrijp) een 'routine operatie' naar een paar uur later een kat ophalen met een pootje minder.... :shock: :-(
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Onhandig, stuntelkampioen, 'motorisch gestoord'. Herkenb

Bericht door Adriana »

jasses, dat is naar nieuws. en zeker omdat die andere achterpoot ook niet geweldig is..
veel sterkte met het wennen aan het idee.. hoop dat ze snel opknapt en er niet al te veel last van heeft..
wees je voorzichtig met de pijnstilling en liever geen meloxicam/metacam/novacam/meloxidyl en zo maar buprecare, onsior, tolfedine..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie