Onhandig, stuntelkampioen, 'motorisch gestoord'. Herkenbaar?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Onhandig, stuntelkampioen, 'motorisch gestoord'. Herkenb

Bericht door ayla »

Wat een naar nieuws! Sterkte!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 787
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Onhandig, stuntelkampioen, 'motorisch gestoord'. Herkenb

Bericht door loek »

Zo daar zit ik dan met mijn zielepietje. Ze doet het opzich heel goed!
Alleen kreeg ze een uur geleden even een 'paniek momentje' naar mauwen en ze probeerde op staan maar viel steeds om, dus toen probeerde ze of ze kon rennen ( zo zag het eruit)...behoorlijk naar om te zien. Gelukkig kon ik haar kalmeren... Ik blijf er gewoon lekker bij, heb morgen toevallig vrij dus da's heeeel fijn. Hopelijk blijft het nu weer rustig...

Wat betreft de patella luxatie in de andere knie... Die moet eigenlijk alsnog geopereerd worden... Hij heeft nu dus een foto waarop te zien is dat een bepaald bot ( als ik het goed heb begrepen) wat rechts ' weinig aanwezig' is ( en wat deels heeft bijgedragen aan deze complicatie) ook links ' weinig aanwezig' is. Hij wil daarom nier het risico nemen om deze poot op dezelfde manier te opereren. Waarschijnlijk gaan ze nu dan alleen dat gootje wat uitslijten.
Maar goed, moet er nog even niet aan denken! Eerst maar eens zorgen dat muisie weer helemaal happy, fit en pijnloos is....
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Onhandig, stuntelkampioen, 'motorisch gestoord'. Herkenb

Bericht door Dinky »

Wat fijn dat je vandaag vrij bent om bij je zielepietje te blijven :-)
Hopelijk is de nacht goed verlopen en kunnen jullie snel wennen aan 3 poten (zowel muis als jijzelf).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Onhandig, stuntelkampioen, 'motorisch gestoord'. Herkenb

Bericht door Cari »

Aghossie, arme Muis :-( . Ze zal van de amputatie wel snel herstellen, katten passen zich zo goed aan. Ik hoop dat haar andere pootje wel goed gemaakt kan worden, maar laat haar eerst maar weer lekker herstellen en aansterken. De afgelopen weken heeft ze echt moeten afzien en een leuke tijd heeft ze nu wel verdiend ;-) .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 787
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Onhandig, stuntelkampioen, 'motorisch gestoord'. Herkenb

Bericht door loek »

Bedankt voor het meeleven. Grappig hoe snel het kan veranderen. Ze heeft gisternacht tot tegen de avond bijna alleen maar gelegen en af en toe stond ze op, viel dan om,mauwde paniekerig, probeerde weer op te staan... Hartverscheurend... Maar gisteren tegen de avond had ze ineens het etensbakje in beeld en hops,hops,hops daar ging mevrouw plotseling zomaar keurig een paar metertjes. Bij het etensbakje viel ze om en schoof toen weer terug naar een ligplekje... Maar toch de echte 'semi normale meters' zijn gemaakt!

Vandaag voor het eerst de deur van haar 'hok' open laten staan... De plek waar ze de afgelopen 5,5 week niet uit is geweest (behalve voor de DA). Het duurde even voordat ze het aandurfde... Maar na ongeveer een half uur ging mevrouw op pad hoor, het hoekie om loeren en hop,hop, hop naar de slaapkamer onder het bed.... 10 minuten bijkomen en weer terug......

Nu ligt ze alweer een paar uur te chillen in haar 'hok'. Is inmiddels duidelijk een veilig en fijn plekje geworden. Deur staat op een kier dus ze kan eruit... Maar voorlopig vind ze het wel weer genoeg voor vandaag denk ik ;-)

Ik ben zo blij, dankbaar en hoopvol dat ze er nog is en dat ze toch al zulke vooruitgang boekt.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Onhandig, stuntelkampioen, 'motorisch gestoord'. Herkenb

Bericht door Cari »

Ze heeft natuurlijk de afgelopen weken ook nauwelijks bewogen en spierkracht en conditie moeten weer opgebouwd worden. Over een week vliegt ze vast weer door de kamer :grin: .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 787
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Onhandig, stuntelkampioen, 'motorisch gestoord'. Herkenb

Bericht door loek »

Thanks voor je reactie cari. Net weer een ' paniek momentje', alsof ze dan wakker wordt en weer even vergeet dat die poot weg is en niet meer weet dat ze eigenlijk al wel een beetje weet hoe ze daarop moet lopen. Ook denk ik dat ze dan wat pijn heeft.

Na een struikelsessie lag ze met drie stijve poten in de lucht te trillen... Heel raar....

Ik zag wel al in andere topics over amputatie dat dat trillen vaker voorkomt...

Gelukkig liet ze zich geruststellen.. En ik hoop dat ze de nacht rustig kan blijven ( morgenvroeg weer pijnstillers Muis....even volhouden!)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 787
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Onhandig, stuntelkampioen, 'motorisch gestoord'. Herkenb

Bericht door loek »

Afbeelding

Deze foto is van een dag na de amputatie.

Het gaat hier redelijk. Muis ligt nu onder mijn bed... Daar ligt ze eigenlijk al bijna de hele dag. Mijn katten slapen nooit bij me ( ik slaap dan niet goed dus 's nachts gaat de deur altijd dicht). Maar vannacht wordt een uitzondering bij deze ;-)

Ik vind muis vooral zo lusteloos en vlak in haar reacties. Het is altijd zo'n knuffelding en een prater en spinner. Ik lig nu in bed en zij eronder.... Nou normaal gesproken zou ze dat een feestje vinden, heerlijk knuffelen op bed! Maar nu hoor of zie ik haar niet...Ze is zo stil. Ze is niet blij..... Ik hoop zo dat dit weer goed komt!!

Ik heb de ervaringen van anderen doorgelezen en gelukkig zie ik dit vaker staan... Dus dat geeft me hoop! Maar ik ben denk ik pas gerust als ze gewoon weer helemaal de oude is!!

Vandaag wel een mijlpaal! Deze ochtend voor het eerst gesprongen! OP het bed! Jawel! Vervolgens wilde van het bed naar de vensterbank maar na wat draaien, wikken en wegen, durfde ze de sprong niet te wagen....vervolgens ging ze maar onder het bed liggen...
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Onhandig, stuntelkampioen, 'motorisch gestoord'. Herkenb

Bericht door Kattebeest »

Hoop ook dat Muis snel weer een blije knuffelkat wordt. Lees het topic van het begin af mee maar geen ervaring en hou me dan stil...

Ook stil van haar letterlijk en figuurlijke vallen en opstaan en de kleine maar o zo belangrijke vooruitgang die ze boekt. Moeilijke beslissing en moeilijk voor jullie beiden.
Hoe reageert Diesel?
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Onhandig, stuntelkampioen, 'motorisch gestoord'. Herkenb

Bericht door Cari »

Het is natuurlijk ook allemaal niet niks :???: . Het is nog maar een paar dagen geleden en ze is nog niet gewend aan een leven op 3 pootjes. Ze heeft waarschijnlijk ook nog wel pijn. Wat je zelf kan doen, is haar vooral niet troosten, maar apetrots op haar zijn als ze iets probeert - prijs en stimuleer haar. En Diesel, hoe reageert hij (ik zie dat Kattebeest me voor is..)?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 787
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Onhandig, stuntelkampioen, 'motorisch gestoord'. Herkenb

Bericht door loek »

Bedankt voor jullie reacties!

Diesel is vanaf het begin van haar eerste operatie wat onrustiger ( tja geen stoeimaatje meer, wat wil je) en ook knuffeliger. Naar muis blies hij in het begin na haar eerste operatie. Nu heeft hij dat niet gedaan. De eerste ontmoeting vond hij wel superspannend. En hij vond haar duidelijk apart ruiken. Maar hij was heel oké tegen haar.
Hij doet ook wel ( onbewust) schattige dingen, zoals haar drol begraven in de kattenbak en de eerste keer weer samen eten gisteren gaf diesel haar steeds de ruimte om te eten. Ik moet alleen wel weer apart eten gaan geven want Muis eet niet zoveel en vooral niet zo snel... Tot nu toe... Dus Diesel krijgt nou te veel en Muis te weinig...
Beetje lastig want voor muis zou ik het liefste nu de hele dag een bakje laten staan..... Maar dat kan niet want die is wordt constant leeggegeten door meneer Diesel...

Ik baal voor hem ook wel... Want het was eigenlijk de bedoeling dat hij een nog beter stoei en renmaatje zou krijgen: Muis 2.0! Muis met vaste knieschijven! En nu krijgt ie 2/3 Muis terug...die heeft ie zo in de houtgreep ... Is geen uitdaging....
Alhoewel...! Misschien gaat ze ons nog verbazen!!!!
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Onhandig, stuntelkampioen, 'motorisch gestoord'. Herkenb

Bericht door Kattebeest »

Jammer dat er tot nu toe geen andere drie-poters gereageerd hebben.
Een recente die ook nog in de herstelfase zit en Hobbel (drie-poter van Anne), helaas is Anne met haar groepje katten niet meer online geweest het laatste halfjaar.

Muis moet inderdaad eerst pijnvrij zijn en wat vrolijker. Spiertjes aansterken en wennen aan een leven met drie pootjes. Goed dat ze eet en knap dat ze poept! Lijkt me een hele kunst voor haar en dan ook nog eens op het onvaste grit.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 787
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Onhandig, stuntelkampioen, 'motorisch gestoord'. Herkenb

Bericht door loek »

Het gaat goed met Muis! Wat was ik af en toe bang dat ze niet meer de oude zou worden...maar ze is er weer helemaal hoor! Handiger is ze er niet door geworden, ze rent en vliegt ook niet echt ( het is meer: 'stoffel, hop, stoffel, hop' wat ze doet ;-) maar ze lijkt tevreden en knuffelt en spint weer als vanouds!

Haar andere poot lijkt het goed te trekken...ergens in mijn achterhoofd zit nog het feit dat ze nog aan haar andere pootje moet worden geopereerd maar voorlopig durf ik het nog even niet aan...
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Onhandig, stuntelkampioen, 'motorisch gestoord'. Herkenb

Bericht door Adriana »

gelukkig goeie berichten over Muis en haar herstel/aanpassen. een hele opluchting denk ik..
gelukkig dat het zo'n eind is bijgetrokken en dat ze er zelf wat beter mee overweg kan.
nee, voor Diesel heeft het niet uitgepakt zoals de bedoeling was..
heb je het gevoel dat hij daaronder lijdt..?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Onhandig, stuntelkampioen, 'motorisch gestoord'. Herkenb

Bericht door Cari »

Fijn om een update te krijgen! Muis is dus weer helemaal Muis :grin: . Stoeit ze evengoed nog wel met Diesel? Ik begrijp heel goed dat je op ziet tegen een operatie van haar andere pootje, maar wordt dat pootje nu ook niet slechter door de grote belasting - ik bedoel, wordt de operatie niet gecompliceerder naarmate je langer wacht?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie