Logeetjes: wel of niet laten komen?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Logeetjes: wel of niet laten komen?

Bericht door Muizenis »

Lang voor Pebble haar ongeluk kreeg had ik afgesproken 2 katertjes hier te laten logeren... Maar nu ben ik er niet meer zo zeker van of dit nog wel zo'n goed plan is :icon_shifty: Het kan twee kanten op: ze werken als katalysator of het wordt oorlog! In dat laatste geval kan Pebble zich niet verdedigen en is haar rust verstoord! Wat zal ik doen? Iemand hier ervaring mee? Graag suggesties!

Groetties!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Logeetjes: Wel of niet laten komen?

Bericht door lievelijn »

om hoe lang gaat t pauline? als ze voor een weekje komen zou ik het gewoon proberen, dan kan je desnoods als je ziet dat t niet werkt ze een weekje uit elkaar houden, al is dat niet ideaal. Maar denk dat als het om langere tijd gaat dat ik het niet zou doen. Zou ik zelf het risicio ook niet willen nemen... fijn dat het de goede kant op begint te gaan met je pebbletje!
ik <3 Vlinder
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Logeetjes: Wel of niet laten komen?

Bericht door Nyncke »

Lastig maar ook een week kan erg lang zijn...is mijn ervaring...

Ik zou kijken, hoe voel ik mezelf, ben ik energiek of juist toe aan vacantie.

Op basis daarvan me "the worsed senario" voor de geest halen. Me afvragen of ik daar de zin in en de energie voor heb. Daarop gebaseerd kiezen.
Natuurlijk alleen als je de mogelijkheid hebt om ze uit elkaar te houden.

Maar realiseer je, vreemde katten in huis...dat is geen kattepis...mijn kattenbende raakt dat helemaal over de rooie.
Weet dat dat niet hoeft...
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Logeetjes: Wel of niet laten komen?

Bericht door rieneke »

ik heb geen goede ervaringen met logeerkatten, en ik doe het dus niet meer.
m'n eigen katten raken te zeer van slag.
en nu pebble niet 100% is zou ik het zeker afraden.
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Logeetjes: Wel of niet laten komen?

Bericht door Siris »

Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt, als het niet gaat, dat je de logeetjes in een aparte kamer doet? Als het voor een weekje is, moet dat ook geen ramp zijn toch?

Maar ik zou zowieso geen logeetjes nemen, vanwege de stress van de katten. Maar dat is mijn mening.

Ik ben ook wel eens met Rieneke, Pebble is nog niet geheel hersteld en nog niet helemaal haar zelf.

Ik ben blij te lezen in je andere topic dat het wat beter met haar gaat.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Logeetjes: wel of niet laten komen?

Bericht door Muizenis »

Het zou beginnen als logeerpartij... Die mensen hebben een baby en dat gaat niet goed met de katten. Zij hebben het eerst een tijd aan willen kijken maar zijn toch tot de conclusie gekomen dat het niet gaat. Het is de bedoeling om ze hier twee weken te laten logeren en als dat goed gaat dan blijven ze... voorgoed! Als ik dit niet doe belanden ze direct in het asiel... Er zitten dus iets meer haken en ogen aan dan ik in eerste instantie meldde.... :roll:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Logeetjes: wel of niet laten komen?

Bericht door lievelijn »

ohww dat verandert de zaak...

Kun je die mensen niet vragen om een weekje uitstel (of 2) met daar dus bij dat je het dolgraag wilt proberen maar dat je met een zieke Pebble het niet aandurft? of gaan ze ook echt met vakantie dan? dat maakt t allemaal nog lastiger :???:
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Logeetjes: wel of niet laten komen?

Bericht door rieneke »

oh dat verandert de zaak.
maar met een goede introductie ben je al gauw een paar weken verder.
hopelijk is pebble tegen die tijd ook weer boven jan.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Logeetjes: wel of niet laten komen?

Bericht door sandy »

Lastig..maar ik denkl dat je in dit geval voor Pebble en je andere katten moet kiezen.
Pebble is net een beetje aan het herstellen, ik denk niet dat zij die stress van vreemde katten erbij kan hebben, en je andere katten ook niet omdat die ook al genoeg stress hebben gehad met de terugkomst van Pebble.
En vergeet jezelf niet, nee ik vind het geen goed idee nu.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Logeetjes: wel of niet laten komen?

Bericht door Marije »

Muizenis schreef:Het zou beginnen als logeerpartij... Die mensen hebben een baby en dat gaat niet goed met de katten. Zij hebben het eerst een tijd aan willen kijken maar zijn toch tot de conclusie gekomen dat het niet gaat.
Een beetje ot, maar wat kan er in vredesnaam niet goed gaan tussen de katten en de baby? :???: Katten en ouder kind kan ik me nog wat bij voorstellen (helemaal als de katten de overgang van baby naar ouder kind niet meegemaakt hebben), maar een baby is toch totaal geen bedreiging voor een kat? Het slaapt wat, kijkt wat rond, drinkt wat, huilt wat en slaapt weer.
:roll:
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Logeetjes: wel of niet laten komen?

Bericht door Muizenis »

:oops: Moeilijk... Het gaat om twee "ex-" katers en naar mijn inschatting zou dit met poezen op zich wel moeten lukken. Alleen... hoe garandeer ik de rust in huis. Ik weet dat ik niet alle katten voor het asiel kan behoeden. Voor je het weet kan ik dan mijn naam van Muizenis naar Poezenplientje veranderen... :eshifty: Ik moet ineens heel erg denken aan het onderschrift van onze Admin ;-)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Logeetjes: wel of niet laten komen?

Bericht door Nyncke »

Tja, dit is een dilemma waar ik geen antwoord op heb...denk dat je helemaal zelf moet besluiten wat je raadzaam lijkt in deze situatie.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Logeetjes: wel of niet laten komen?

Bericht door Kattenbella »

Pauline, ik ben nu echt een beetje boos, niet op jou, maar op zogenaamde vrienden.
Lees wat Wieke (Marije) schrijft! Zij heef een gezin en meerdere katten. Het geslacht maakt niets uit! Katers zijn juist vaak liever, sulliger dan poezen!

Meid, je wordt in de maling genomen. Deze mensen hebben een kindje en hebben gewoon nu geen zin meer in hun katten.
Dit is juist het moment, de tijd voor hen om hen aan elkaar te laten wennen. Als jij ze nu opneemt zit jij met het probleem, zij nemen ze nooit weer terug.
Neem dit maar van mij aan, ik heb dit zelf zo vak meegemaakt.

Misschien kan Wieke wat foto's van haar kinderen en de katten plaatsen, laat dat maar zien aan die mensen. Kijk ook maar naar haar avatar ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Logeetjes: wel of niet laten komen?

Bericht door Siris »

Ik het helemaal met kattenbella eens. Ik heb dit bij het asiel waar ik nazorgster ben ook zo vaak gehoord, of zogenaamde allergieën. Trouwens ook met oudere kinderen hoeft het geen probleem te worden, kwestie van je kinders goed opvoeden.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Logeetjes: wel of niet laten komen?

Bericht door Kattenbella »

Zo is dat! Maar ja als de ouders die opvoeding niet hebben genoten en zo handelen. Dit zijn de mensen waardoor de asiels zo vol raken.

ik zou wel doorvragen naar de allergie en vragen stellen, belangstellend naar de situatie toe wat de verschijnselen zijn en hoe ze hebben laten testen en tot de vaststelling zijn gekomen of het om een allergie gaat.
Is het de bedoeling te kijken of het kindje gezonder wordt in de periode dat de katten bij jou zijn, zijn ze naar een huisarts geweest?
Stel je voor dat het wel zo is, dan is het natuurlijk naar.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie