Logeetjes: wel of niet laten komen?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Logeetjes: wel of niet laten komen?

Bericht door Kattenbella »

Ja, die onstaan ineens na de geboorte van zijn kind ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Logeetjes: wel of niet laten komen?

Bericht door Nyncke »

Er zijn allergien die zich langzaam ontwikkelen, door vaker met de stof die de allegie veroorzaakt in aanraking te komen.
Maar er speelt ook een stukje weerstand en een gezond imuunsysteem in mee.
Voor die 2 laatste dingen kun je helaas niet bij gewone artsen tercht maar moet je alternatieve wegen bewandelen, heb daar wel succesverhalen over gehoord.

Maar ik weet er zelf niet het fijne van....bij intresse wil ik het wel eens navragen hoe het precies zit.
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Logeetjes: wel of niet laten komen?

Bericht door Muizenis »

Helaas wordt hier niet op de echte allergien gedoeld... hier gaat het over de allergien die zóóóóó spontaan ontstaan dat de asiels weer overvol zitten...... :-| Dit het soort allergie waar een beetje kattenliefhebber dan weer erg allergisch voor is ;-) :!:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Logeetjes: wel of niet laten komen?

Bericht door Siris »

Het wordt tijd dat soort mensen, die een allergie voorwenden, terwijl ze dat dus niet zijn op een soort van zwarte lijst komen. Samen met de mensen die het zo leuk vinden om kleine katjes in huis te halen, maar als ze groter worden wegdoen, want dan vinden ze het minder leuk. Wat ik eigenlijk niet snap. Kittens moet je echt nog opvoeden e.d. Als ze groter zijn en ze zijn "goed" opgevoed als kitten, heb je daar geen "last" meer van. Maar goed :roll:

Nu opeens kunnen ze wel blijven en gaan ze niet naar het asiel :roll: Schandalig dat ze misbruik hebben gemaakt van jouw gevoelens.

Misschien als de rust in jouw huisje weer terug is, kun je het altijd nog proberen met de katers.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Logeetjes: wel of niet laten komen?

Bericht door Nyncke »

Helaas, zo spontaan zijn alleen maar "de allergieen" die tussen de oren of in een gedachtenkronkel zitten.

Bij jongeren tot plm 14-16 jaar kan het wel zijn dat een allergie zich plotseling uit, dit omdat het lichaam nog volop in de groei is.

Maar bij alle allergie vormen zit een weerstand en immuunsysteem kant, daar kun je gewoon wat aan laten doen...voor een gebroken been ga je toch ook naar de dokter?
Ik zal wel eens op zoek gaan naar de meer medische kant van het verhaal...kun je daar de allergie pacienten mee om de oren slaan.
Maar het kan soms wel heel hardnekkig zijn, die mensen moeten inderdaad geen huisdieren houden voor hun gezondheid.
Maar zij weten dat wel van zichzelf, dat zijn wonderbaarlijk genoeg ook vaak de mensen die het vreselijk vinden dat het niet kan.
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Logeetjes: wel of niet laten komen?

Bericht door beestenbende »

Om eerlijk te zijn kunnen allergieén wel spontaan opkomen, kijk maar eens naar de hoeveelheid mensen die ineens last hebben van hooikoorts, stofmijt etc. Door het veranderde eten, lees bespoten groenten etc is de weerstand domweg minder geworden, dan pakweg 25 jaar geleden. Als het om hooikoorts gaat kan ik er helaas over meepraten, eerder nooit last en sinds een jaar of 5 in al zijn hevigheid, ook bij mijn moeder die onlangs 60 is geworden is hooikoorts begonnen. Hoewel ik ook denk dat er heel veel mensen zijn die dit als excuus gebruiken, moeten we niet gaan roepen dat een spontane allergische reactie op haren, stofmijt of wat dan ook, niet kan. Want het kan wel degelijk!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Logeetjes: wel of niet laten komen?

Bericht door Umimeis »

Ik begin een beetje jeuk te krijgen van mensen die hun dieren dumpen.
Heb al 2 dagen rode bultjes....... :roll: Ook heb ik last van niesbuien.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Logeetjes: wel of niet laten komen?

Bericht door sandy »

Allergie voor huismijt en meelmijt en hooikoorts kreeg ik ook pas op latere leeftijd, zo'n 10 jaar geleden nu.
Begon met vreselijk jeukende ogen, daarna mn neus en alsjeblieft..een allergie. Dus dat gaat echt niet op voor alleen jongeren die in de groei zijn.

Nu is het gewoon wel frappant dat die allergie naar voren word gebracht, nu ze wegmoeten.
Ik vind het een zeer verstandige beslissing Pauline.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Logeetjes: wel of niet laten komen?

Bericht door Camoth »

Ik was als kind allergisch voor vanalles: koemelk, stof en jawel: katten. Ben inmiddels van de allergien af, maar loop nu met erfelijk exceem en de bijbehorende bronchitus. Maar al zou ik nu allergisch voor mijn katten worden, ik hou ze mooi hier. Dan nies ik maar en snotter ik maar. Ik zoek wel een oplossing voor mezelf. Meer stofzuigen en de katten vaker borstelen op het balkon ofzo, interesseerd me niet. Mijn katten horen bij mij.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Logeetjes: wel of niet laten komen?

Bericht door Kattenbella »

Ik neem allergieen ook echt wel serieus. Mijn broertje kan niet in de buurt van mijn huis komen. Hij knalt ineens dicht!
In dit verhaal stoort het mij alleen dat het toevallig samengaat met een kindje.

Over kindjes en katten. De majesteit vraagt foto's van kinderen en katten. Ze willen hier aandacht aan besteden.
moeders,leuk om mee te doen misschien!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Logeetjes: wel of niet laten komen?

Bericht door Nyncke »

Toch vraag ik mij af:

Is het dan plotseling gekomen?
Volgens mij heb je dan al jaren langzaam een allergie opgebouwt, alleen heb je dan waarschijnlijk de snotterbuitjes niet daarmee in verband gebracht.

Maar goed, ook dan is er het weerstand en het imuunsysteem verband en daar kun je wel wat aan doen, ookal is de gewone voeding niet meer toereikend.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Logeetjes: wel of niet laten komen?

Bericht door Marije »

En weet je? Als het kindje dan een paar jaar oud is, dan nemen die mensen weer een hond, konijn of kat, want: "dat is zo leuk voor het kindje" :roll:

(wat natuurlijk waar is, maar dan vergeet ze gemakshalve even de katten die ze een paar jaar daarvoor gedumpt hadden omdat die toen niet handig waren :???: )
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Re: Logeetjes: wel of niet laten komen?

Bericht door Poezebal »

Nyncke schreef:Toch vraag ik mij af:

Is het dan plotseling gekomen?
Volgens mij heb je dan al jaren langzaam een allergie opgebouwt, alleen heb je dan waarschijnlijk de snotterbuitjes niet daarmee in verband gebracht.

Maar goed, ook dan is er het weerstand en het imuunsysteem verband en daar kun je wel wat aan doen, ookal is de gewone voeding niet meer toereikend.
Dat ben ik niet met je eens ;)

Mijn zusje is van kleine meid af aan al allergisch voor paarden, stof, hooi, stro, etc en zwaar astmatisch. Geen pretje voor ons gezin, waarin dieren ook heel belangrijk waren en zijn, kijk bv naar vogels, die geven stof, honden en katten ook, al ging het met honden en katten bij haar nog redelijk goed met medicatie, paarden aaien of er maar in de buurt van komen was not done voor haar.

Ik heb toen ik klein was een paar x een astmaaanval gehad, en was allergisch voor een bepaalde waszeep, maar ben daar overheengegroeid.

Dachten we.

Toen ik 18 was of 19, weet t niet meer heel precies begon ik wat benauwd te worden ineens.
Ik meende dat ik zwaar verkouden was, tot ik na 2 week nog zo benauwd was dat ik er zowat van flauwviel.
Mevrouw, u heeft astma.
Mn mond viel open.

Ik? Nee dat kan niet!?

De periode daarna reageerde ik steeds sterker op dingen in mn omgeving.

Ik wist bijvoorbeeld wel dat ik allergisch was voor appels.
En toen ik van hazelnoten ineens dezelfde reactie kreeg, hebben ze besloten te gaan testen waar ik allergisch voor was:
Pollen en zaden (hooikoorts dus)
Stof (huisstofmijt en stof van vogels)
Hazelnoot
Appel beide zwaar allergisch voor

Godzijdank niet voor katten en honden, al merk ik wel dat als er bv ergens veel honden of katten zijn ik er wel last van heb ivm met haren en stof ervan, maar het is te doen.

Voor mn zusje niet, die klapt dicht.

Zo ontwikkelde ik dus binnen een jaar tijd bovenstaande allergieen.
Balen met de paarden: Stof van stro hooi e.d. kreeg er hooikoorts bij, die gelukkig beperkt is gebleven, als ik bij de vogels of ratjes was kreeg ik het benauwd, terwijl die jaren daarvoor nooit iets heeft voorgedaan waaruit bleek dat ik daarvoor allergisch was.

Ik let er nu gewoon op dat ik niet in de stal ben als er stro of hooi gegeven word, kuil kan weer wel omdat dat niet zo droog is.
En als ik zelf stro, hooi of zaagsel strooi doe ik vaak mn adem inhouden en ga tussendoor ff een frisse neus halen of doe een sjaal om of mn kraag van mn jas voor mn mond, om de reactie op het stof zoveel mogelijk te beperken.


Het is bij mij dus ineens op komen zetten, heeft zich verder ontwikkeld, en je zit er mee.
Mijn vogels en ratjes heb ik ondanks mn allergie toen wel gehouden totdat ze de regenboogbrug over zijn gegaan, moest er niet aan denken ze weg te doen.

Met veel dieren bij elkaar verneem ik soms ook wel dat ik benauwder word, maar toch gaat het de afgelopen 2,5 jaar alweer een stuk beter.

Ik ben nu zwanger dus gebruik mijn medicatie niet omdat dit schadelijk is voor mijn kindje, en moet zeggen dat het nu ook aardig goed gaat en ik het zelden nog maar benauwd heb, maar dat schijnt vaker zo te zijn tijdens zwangerschappen en het kan daarna terugkomen.

Ik zie het wel, mn beestjes blijven waar ze zijn.

Dus het kan dus wel dat het ineens op kan komen zetten ;)

Over die mensen waar het topic omdraait.

Ik denk ook dat ze je uitgeprobeerd hebben Muizenis, al kunnen we hoe dan ook niet in hun hoofd kijken, en zijn ze bv al veel langer met het idee bezg om de katten misschien toch vanwege die allergie weg te doen en heeft het komen van hun kindje en de reactie daarop de doorbraak gegeven.

We weten het niet, en zullen het nooit weten, of het nou met goede bedoeling is of dat ze er gewoon van af willen geraken, jij moet je niet verplicht voelen dit voor hun op te knappen omdat ze de druk bij jou leggen, misschien heb je het aangeboden, en wil je het graag, maar zoals je zelf zegt: Pebble gaat nu even voor, en als zij zo gek zijn met hun katten dan kunnen ze ook nog wel een maand of 2 wachten.

Zorg dat je goede afspraken maakt, dat de katten gezond en gecheckt zijn zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Logeetjes: wel of niet laten komen?

Bericht door Umimeis »

Ik ben ook allergisch voor huisstofmijt, hazelnoten en ik heb ook hooikoorts.
Als ik de boel afstof in huis, moet ik af en toe ook niezen.
Maar voor zover ik weet ben ik niet meer allergisch voor honden en katten, daar ben ik overheen gegroeid.

Ik ben er wel van overtuigd dat je een allergie op kunt bouwen, zonder dat je het weet.

Toen ik een aantal jaren geleden (ik was nog puber) veel moest niezen, dacht ik niet eens aan een allergie.
Ik dacht dat ik gewoon last van een verkoudheidje had, dat zo nu en dan zoals bij veel mensen op kan komen ens in de zoveel tijd. Maar omdat ik steeds vaker moest niezen en ik ook nog eens last kreeg van jeukende ogen, zijn we toch maar even langs de dokter gegaan. Toen moest ik mijn bloed laten onderzoeken en daar kwam dus uit dat ik allergisch was voor stof, huismijt, hazelnoten en honden/kattenschilfers.
Ik had vroeger toen ik nog klein was last van eczeem en had bronchitis, maar ook daar ben ik overheen gegroeid.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie