Paar vraagjes

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mickey2602
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 mar 2005 17:31
Locatie: Dinxperlo

Paar vraagjes

Bericht door mickey2602 »

Hallo,
Er zijn 2 vragen waar ik eigenlijk een beetje mee zit.
De eerste hoort denk ik hier thuis en de 2e weet ik dat niet zeker maar ik zet ze hier maar gewoon neer.
Ik heb 2 katten,een kater van 5 en een poes van 4jaar.Als ik post krijg wat in plastic verpakt zit,sowieso alles van plastic,dan gaat de kater daaraan likken...Hoe wordt dit verklaard?
Verder dacht ik altijd dat katten liever niet op leren stoelen/banken liggen.Maar die kater van mij gaat iedere keer als ik even opsta van mijn bureaustoel er snel liggen.Ik heb hem al zovaak eraf gezet maar hij blijft dit doen.Het enige wat ik kan bedenken is dat het leer dan niet meer koud is maar warm door mijn lichaamswarmte.
Toch nog een derde vraag ;-)
Als de poes op een stoel ligt te slapen en de kater krijgt zijn zin niet(toevallig zojuist gebeurd,hij lag op bureaustoel en ik heb em eraf gezet)dan jaagt de kater de poes weg van de stoel en gaat er zelf liggen.
Is dit gewoon de rangorde?dus de kater is het oudst en dus de baas?
Alvast hartelijk bedankt
groeten Michel Bruil
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: paar vraagjes

Bericht door beestenbende »

het plastic eten kan ik niet verklaren om eerlijk te zijn. Onze katten zijn ook gek op leren banken en stoelen,dus lijkt me ook normaal. En als ik het zo lees is het inderdaad een rangorde iets, maak je maar geen zorgen dus!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
mickey2602
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 mar 2005 17:31
Locatie: Dinxperlo

Re: paar vraagjes

Bericht door mickey2602 »

Nou het is niet plastic eten maar er slechts aan likken...Ten eerste vind ik dat een beetje vreemd maar ik vraag me daarnaast ook af of dat niet slecht is voor de kat...

groet Michel
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: paar vraagjes

Bericht door Uumie »

Ik kan alleen iets zeggen over het plastic. Mijn 2-jarige kater vindt ook alles van plastic helemaal geweldig: vuilniszakken, verpakkingen, noem het maar op. Ik denk dat plastic best slecht is voor katten, volgens mij kunnen ze dat niet zo goed of helemaal niet verteren. Ik zou het plastic dus zoveel mogelijk weghouden bij de kat. Onze kater werd door ons weggeduwd van de vuilniszakken, en daar blijft hij nu af. Alleen een 6-pack cola (die ook in plastic is verpakt) is nog erg populair. Maar dan pakken we de cola uit en zetten we de flessen los neer. De verpakking gaat dan weg.
Ik zou het dus gewoon weghouden van de kat, en de kat weghouden van het plastic, want ik denk echt niet dat het goed is voor zo'n diertje. Onze kater is wat dat betreft gelukkig vrij gehoorzaam, en ik hoop de jouwe ook ;) Succes ermee!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: paar vraagjes

Bericht door Umimeis »

Ehhh er staat dat de kat aan het plastic likt hoor......... niet dat hij het op eet...... :eeh:

Maar goe ontopic

Geen idee waarom hij daaraan likt, misschien omdat het lekker glad aanvoelt op z'n tong???
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: paar vraagjes

Bericht door Uumie »

Sorry, had het een beetje verkeerd begrepen dan... sorry! :oops:

Maar goed, als hij er alleen aan likt kan het meestal niet veel kwaad. Ik geloof dat er in het meeste plastic niet zoveel gevaarlijke stoffen zitten die hij door likken binnen zou kunnen krijgen. Let alleen wel op dat hij het ook echt niet op gaat eten. De poes van mijn ouders heeft dat een keer gedaan en moest toen van de dierenarts aan de braak- en laxeermiddelen. Dat is echt geen pretje!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: paar vraagjes

Bericht door lievelijn »

onze kat likt ook af en toe aan plastic en als ik dit zie corrigeer ik haar altijd.
Maar heb het idee dat het bij haar een soort voorbereiding van het spel is.. onze poes verstopt namelijk alles wat ze dragen kan ;-) zo was ik al een x mijn sleutels kwijt :-o en kwam ze vorige week mijn verdiende geld (op de beurs, dan worden we contant uitbetaald en dat zit in t plastic) op bed brengen... dus ik zie het niet als probleem.. maar als ze er echt alleen aan zou likken :???: weet niet zou het corrigeren en dan lekker afleiden met iets anders
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: paar vraagjes

Bericht door Kattenbella »

Weggooien als het kan, plastik is troep! Tijger deed dit ook en wel meerder hier soms. Ik mik het de container in!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: paar vraagjes

Bericht door Uumie »

Kattenbella schreef:Weggooien als het kan, plastik is troep! Tijger deed dit ook en wel meerder hier soms. Ik mik het de container in!
Kan het ook kwaad als ze er alleen maar aan likken? Ik weet eigenlijk totaal niet wat voor stoffen er in plastic zitten en waarom dat gevaarlijk is, nu ik er zo over nadenk... :oops:
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: paar vraagjes

Bericht door rieneke »

er zijn sterke vermoedens dat het eten/ drinken uit een plastic bakje kan bijdragen aan het ontstaan van impetigo (krentenbaard).
dit zou door de wekaminen in het plastic komen.
het zal allemaal wel loslopen, maar ik zou 'm zo min mogelijk de kans geven om plastic te likken.

google trouwens eens op pica.
het gedrag van je kat gaat wel die kant op.
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: paar vraagjes

Bericht door Maartje »

een nee / ja sticker op de brievenbus plakken scheelt al meer dan de helft aan plastic, maar als je dat niet wilt misschien een opvagzak.bak aan de brievenbus hangen ofzo (aan de binnenkant), of als de brievenbus in een halletje zit de deur afsluiten. Maar verder of het schadelijk is weet ik niet, die van ons willen ook altijd graag op plastic liggen kraakt lekker denk ik, maar hier kan het bijna nooit omdat we plastic uit de buurt van de katten houden,

over het liggen op leren meubels wij hebben een leren bank en daar liggen ze af en toe wel op maar toch meestal of op de grond of in de mandjes/krabpalen

Gr maartje
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: paar vraagjes

Bericht door Kattenbella »

Ik denk ook aan een sticker op de deur. Tijger at het soms echt op en kotste het dan uit, maar likken is ook niet echt gezond.
Ik ben ook voor RVS bakjes vanwege de hygiene.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Tr1bal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 85
Lid geworden op: 24 okt 2008 13:21
Locatie: Eindhoven

Re: paar vraagjes

Bericht door Tr1bal »

Kwam er laatst ook achter dat Dizzy plastic verpakkingen opeet :???:
Hij kwam een keer van de bak af, met nog een stuk ontlasting achter hem aan.
Dik kreeg ik er makkelijk af, maar het stukje plastic wat nog uit zijn anus stak niet. Was ongeveer 10 cm lang en moest er toch uit. Zelfde geld zit het vast in zijn darmen ofzo. Nu moeten wij ook alles opruimen aan plastic etc.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: paar vraagjes

Bericht door Umimeis »

Maartje schreef:een nee / ja sticker op de brievenbus plakken scheelt al meer dan de helft aan plastic, maar als je dat niet wilt misschien een opvagzak.bak aan de brievenbus hangen ofzo (aan de binnenkant), of als de brievenbus in een halletje zit de deur afsluiten. Maar verder of het schadelijk is weet ik niet, die van ons willen ook altijd graag op plastic liggen kraakt lekker denk ik, maar hier kan het bijna nooit omdat we plastic uit de buurt van de katten houden,

over het liggen op leren meubels wij hebben een leren bank en daar liggen ze af en toe wel op maar toch meestal of op de grond of in de mandjes/krabpalen

Gr maartje
Het scheeld niet alleen plastic,maar ook oudpapier en geld......doordat je geen reklamefolders meer krijgt, wordt je ook niet verleid om dingen te kopen. :lol:
Ik heb zelf ook zo'n sticker op m'n postbusje in de portiek geplakt.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Morgan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 mar 2009 23:32
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: paar vraagjes

Bericht door Morgan »

Mijn Tessel eet ook plastic, ik word er niet goed van. Als ik boodschappen heb gedaan en die tas even neerzet in de kamer, dan knaagt ze er al een gat in. Ik berg nu al het plastic meteen op als ik wat in huis heb, want geheid dat ze het opeet :S
"You can't help that. We're all mad here."
The Cheshire Cat from Alice in Wonderland
Plaats reactie