Is het griep??

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
Dinkje
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 okt 2008 11:16

Is het griep??

Bericht door Dinkje »

Hallo allemaal.
Vandaag heb ik me hier aangemeld omdat ik zit met een vraag over 1 van mijn kittens.

Sinds 2 dagen is een dan de twee, Tijger, heel erg sloom en langzaam in alles wat hij doet. Meestal staan ze s'ochtends vroeg al klaar in de sprint-houding als ik de deur opendoe, de afgelopen 2 dagen doet Tijger dit niet. Hij blijft zitten waar ie zit (of liggen, zoals vanochtend).

2 keer per dag krijgen ze vleesbrokjes, die eet Tijger wel, maar niet zo gulzig als anders. De gewone brokjes eet hij maar een paar van. Drinken heb ik hem nog niet zien doen (ik doe wel water bij de vleesbrokjes, dus hij krijgt wel vocht binnen).

Als hij niet slaapt (zoals hij eigenlijk al 2 dagen achter elkaar doet), zit hij verdwaasd om zich heen te kijken.

Zo nu en dan poetst hij zichzelf heel even en dan zoekt hij weer een plekje om te slapen.

Het lijkt net alsof hij alles in slow motion doet.

Wie kan mij helpen? Moet ik naar de dierenarts? Of komt dit vaker voor?
Tijger en Sjors
Gebruikersavatar
SA79
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 aug 2008 11:13

Re: Is het griep??

Bericht door SA79 »

Ik zou voor de zekerheid de dierenarts even bellen.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Is het griep??

Bericht door rieneke »

ja, daar moet je zeker mee naar de dierenarts!
vooral een kitten is kwetsbaar.
hopelijk is hij weer snel de oude.
Dinkje
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 okt 2008 11:16

Re: Is het griep??

Bericht door Dinkje »

Dank jullie wel voor de snelle antwoorden. Ik ben vanmiddag inderdaad even naar de dierenarts geweest. Tijger heeft een spuit met ontstekingsremmer gekregen (er zit een bult op zijn rechter lies, dierenarts wist niet zeker wat het was) en antibiotica. Hij bleek 40,6 graden te zijn, te hoog dus. Morgen ochtend moet het beter zijn, zei de dierenarts. Ik moet hem dan ook weer bellen morgen ochtend om te vertellen hoe het met hem is.

Maar zoals ik het nu bekijk is'ie al helderder dan vanochtend (GELUKKIG!! :edance: )

Ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes Dinkje
Tijger en Sjors
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Is het griep??

Bericht door rieneke »

goed dat je bent gegaan.
beterschap voor tijgertje!
Foul Smelling Pig
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 03 dec 2003 10:08

Re: Is het griep??

Bericht door Foul Smelling Pig »

Goed dat je naar de dierenarts bent gegaan, want 40,6 is veel te hoog. Gaat de dierenarts nog onderzoeken wat die bult precies is, want als hij het niet weet dan is de behandeling toch maar een beetje een gok. Het kan een ontsteking zijn, maar ook iets anders. Sommige bacteriën zijn resistent voor de meest gebruikte types antibiotica en dat vereist dus een preciese diagnose. Hij voelt zich nu beter door de injecties, maar houd goed in de gaten of hij geen terugval krijgt.
QVOD PRO VIAE FIT PRO VIA
Dinkje
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 okt 2008 11:16

Re: Is het griep??

Bericht door Dinkje »

Ik ben zelf ook blij dat ik toch heen gegaan ben. Hij is nu al een stuk levendiger dan vanochtend! Ik houd de bult goed in de gaten. De dierenarts wilde zelf ook 'de vinger aan de pols' houden, zoals 'ie het zelf zei.

Bedankt voor alle reacties! :thup:
Tijger en Sjors
Gesloten