Kat afgeschoten door een jager

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
Paul velzeboer
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2008 16:04

Kat afgeschoten door een jager

Bericht door Paul velzeboer »

Hallo,

Ik heb een vraag: Onze liefe kat is vanmorgen koelbloedig door een jager afgeschoten in het weiland achter het huis. Wij hebben de jager gebeld en hij kwam met de mededeling dat hij katten mag afschieten als ze verder dan 100 meter van het huis begeven weet iemand hier meer van? Want ik ben woedend!! ze hebben onze kat koelbloedig doodgeschoten terwijl de jager op het land ernaast op koolduiven aan het schieten was. daarna heeft hij onze kat afgeschoten gericht en daarna het arme beestje in de wal gedumpt. Ik wil hier graag werk van maken bij de politie of dierenbescherming want dit is de reinste dieren mishandeling. Weet iemand of we de jager kunnen aanklagen of eventueel een instantie wara we kunnen aankloppen want dit is echt van de zotte


alvast bedankt !
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kat afgeschoten door een jager

Bericht door rieneke »

het is walgelijk volk, die jagers. ik lach nooit harder dan wanneer ik lees dat ze elkaar een schot hagel in de kont hebben geschoten.

wat afschuwelijk paul, heel veel sterkte.
ik zou allereerst de gemeente bellen om te informeren wat de verordeningen hieromtrent zijn.
dan weet je of het zin heeft aangifte te doen.
de dierenbescherming inseinen kan nooit kwaad.
ik ben wel heel benieuwd of dit zo maar mag, hou je ons op de hoogte?
nogmaals sterkte!
Paul velzeboer
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2008 16:04

Re: Kat afgeschoten door een jager

Bericht door Paul velzeboer »

hallo,

bedankt voor je reactie

Ik heb al meer informatie we hebben de gemeente gebelt en daar hebben we een persoon gekregen die ons verder helpt zij is van de dierenbescherming. inmiddels hebben we onze goofie naar haar gebracht om hem in te vriezen als bewijs klinkt luguber maar wat blijkt dat de gevreesde jager ik mag het eigenlijk niet doen maar doe het wel : T B uit Oostwoud op alles schiet wat los en vast zit. Ze is dus blij dat ze nu bewijs heeft van aangeschoten dieren want er zijn meerdere gevallen bekend alleen geen bewijs :( helaas onze kat maar goed wie weet welke beesten we ermee redden. Het fijne is ook de onze buren en een boer verderop alles hebben gezien dus bewijs. Ook blijkt de de jager op een land heeft geschoten waar hij geen vergunning voor heeft dus we kunnen hem nog aanklagen. Al met al ziet het er slecht uit voor deze jager want dit kan natuurlijk niet maar wat het doel eigenlijk is om te bereiken is om het te verbieden om op katten te schieten.

in iedergeval ik jou iedereen op de hoogte!!
Laatst gewijzigd door Paul velzeboer op 07 jun 2008 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kat afgeschoten door een jager

Bericht door rieneke »

het klinkt of je een goede zaak hebt paul!
dit soort zieke figuren moet gestopt worden.
wel zou ik de naam even weghalen, wij kunnen daar niets mee.
als je nog juridische vragen hebt, raad ik je het prikbord van advocaten.startpagina aan.
fijn dat je ons op de hoogte houdt!
Laatst gewijzigd door rieneke op 08 jun 2008 06:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Kat afgeschoten door een jager

Bericht door Boomer »

Allereerst heel veel sterkte met het verlies van je kat !

Volgens mij zit die jager helemaal fout.
Allereerst mogen ze alleen jagen op (bepaalde) wilde dieren en nooit op huisdieren !!
Ten 2e is het jachtseizoen er nu helemaal niet. Deze is dit jaar van 15 okt t/m 31 jan. (eenden vanaf 15 aug.)
Tenzij ... een konijn,kraai,vos,gans en houtduif schade aanbrengt aan gewassen, dan mag het buiten het jachtseizoen. (informatie van jachtkalender)

Ik zou wel even informeren of je aangifte moet doen bij de politie.

Heel veel sterkte!
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Peeuwke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 15 dec 2006 10:37
Locatie: België - Landen

Re: Kat afgeschoten door een jager

Bericht door Peeuwke »

Heel veel sterkte met je verlies!

Wat een gruwelijk verhaal. Ik snap niet dat een mens zo'n onschuldig dier zomaar kan doden! Gewoon voor zijn eigen vermaak. Zo'n mensen verdienen zelf een kogel!
Ik hoop althans ook voor je dat gerechtigheid krijgt!

Heel veel sterkte en succes!

Kelly
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kat afgeschoten door een jager

Bericht door Kattenbella »

Hallo Paul,

Ik hoop dat er iets zinvols uit het onderzoek komt. Als het niet gaat zoals het zou moeten, laat het hier dan weten. het wordt dan toch echt tijd dat er vragen in de de kamer gesteld worden.
Heb je de Partij Voor De Dieren al op de hoogte gesteld van wat er is gebeurd?

Heel veel sterkte met je verlies en ik hoop dat dit soort ongezonde geesten aangepakt mogen worden!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
rissie
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:10
Locatie: Gouda

Re: Kat afgeschoten door een jager

Bericht door rissie »

Jeetje wat een rotzak zeg, dat kan je toch niet indenken.

Hoe staat het er nu voor? ben je al wat wijzer geworden?
Gebruikersavatar
telefoonklep
Lynx
Lynx
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 aug 2005 12:20
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Re: Kat afgeschoten door een jager

Bericht door telefoonklep »

Ik zie dat dit nieuws nu ook op de voorpagina van de kattensite staat.
Een wekker is een mechanisch instrument om mensen te wekken die geen kinderen hebben.
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: Kat afgeschoten door een jager

Bericht door roderik1963 »

kwam het artikel ook al tegen inderdaad bij de pvdd.
nog even door gezocht erover en zo'n lul mag een kat afschieten als hij deze aanziet voor een verwilderde kat, overigens een zeer verouderde en domme wetgeving die drastisch geschrapt moet gaan worden uit het WvS.
als deze zak een vergunning heeft gekregen hiervoor, sommige idioten van ambtenaren verschaffen gewoon dit soort vergunningen, dan is hier niets tegen in te brengen vrees ik :-(
maar dit verschilt per gemeente en wanneer er geen vergunning is afgegeven om " verwilderde katten " af te schieten dat zit die lul zwaar in de problemen.
je kat verliezen door ziekte of een ongeluk is het ergste dat je kan overkomen, maar dit is toch wel het toppunt van dierenmishandeling !
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kat afgeschoten door een jager

Bericht door rieneke »

uit wat ik hier lees maak ik op dat die eikel geen vergunning had.
en de kat is afgeschoten in het weiland achter het huis, de buren hebben het zien gebeuren.
dan mag je er als jager toch van uit gaan dat het een huiskat betreft? het huis is in zicht!
die gasten zijn gewoon schietgeil :evil:
flocke
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jun 2008 15:43

Re: Kat afgeschoten door een jager

Bericht door flocke »



Veel sterkte gewenst.
Doe er vooral alles aan wat je kan om deze onmens gestraft te krijgen.
opelvectra
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jul 2008 20:47

Re: Kat afgeschoten door een jager

Bericht door opelvectra »

dat soort volk moet eens op gehangen worden,en doe het graag,stelletje *******

sterkte met het verlies,valt zwaar weet er alles van
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kat afgeschoten door een jager

Bericht door Kattenbella »

Paul, weet je al of er iets gaat gebeuren tegen dit onrecht?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gesloten