deuren etc schilderen

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

deuren etc schilderen

Bericht door roderik1963 »

Heb het al een behoorlijke tijd zitten uitstellen, maar binnen zeer afzienbare tijd moeten toch echt de deuren, deurposten, drempels en plinten geverfd gaan worden.
Maar ja, hoe los je dat op met een kat die je overal volgt ?
Zag de aankomende kerst vakantie als een mooie tijd om eraan te gaan beginnen, maar dan is Appie ( vind ik tenminste ) nog veels te kort hier in huis en om hem dan maar meteen in een pension te gaan wegstoppen....
Iemand een idee hoe dit op te gaan lossen ?
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

kan je haar/hem niet in een ruimte afzonderlijk stoppen, waar ie alles bij zich heeft om zicht te vermaken, maar niet met z'n staart in een verfpot gaat hangen?

Wij zijn hier ook volop aan het verbouwen en verven en zolang er geverfd wordt gaan de poezels in één ruimte om na het verven weer door het huis te kunnen dwalen. Lukt prima hoor!
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Deuren kun je in een ruimte verven en laten drogen, zonder dat de kat erbij kan.
Maar plinten en drempels, dat wordt wel moeilijker...

Heel veel succes, misschien een weekje uit logeren?
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Bericht door roderik1963 »

Dank voor het meedenken.
Maar ik heb slechts de huiskamer en de slaapkamer en hem opsluiten in de slaapkamer tot alle verfdampen en de verf is opgedroogd zie ik niet echt zitten.
En om Appie nu al effe uit logeren sturen....pfff.
Dan nog maar ff niet mooi uitziende deuren tot medio lente.
Kan nu al amper 1 stap verzetten of hij volgt me op de voet.

Mijnheer kijkt trouwens niet eens om naar zijn slaapplekkie, slaapt veel liever op de stoel, zodra ik mijn ree# heb gekeerd :-)
Wel heb ik hem bijna zover dat ie niet meer op het aanrecht springt, als ik erbij ben tenminste, wat ie uitvreet als ik er niet ben...tja...
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Zou ik ook maar even wachten ;-) Misschien in de lente in een bench. Heb je een tuin of balkon?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Oh ja, gebruik verf op waterbasis, dat scheelt enorm in de dampen en het droogt vrij snel!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Bericht door roderik1963 »

4 hoog, dus geen tuin, wel een balkon.
de deuren zelf een likkie verf geven zal geen probleem geven, uit de hengsels halen en in een vakantie-periode mee naar mijn werk nemen en ze daar een likkie geven, het zijn de dorpels en de posten die me zorgen baren, niet dat ik geen kwast kan hanteren maar bedoel dus de evt problemen met mijnheer.
Zit er verder niet echt mee dat de dorpels en posten er echt uitzien dat ze een likkie verf nodig hebben, enige belangrijke vind ik Appie, na Maatje wil ik alles in het werk stellen om het mijnheer zo gemakkelijk mogenlijk te maken en tja...je bent nu eenmaal geen eigenaar of baas van een kat...je bent zijn dienaar :-)
Gesloten