naam kat

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Marcel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 okt 2007 12:40
Locatie: Raalte
Contacteer:

naam kat

Bericht door Marcel »

maakt het voor een kat nog uit of je van naam veranderd, ik heb een kat uit het asiel en die heeft al een naam, misschien dat ik de kat een andere naam ga geven.....
Gebruikersavatar
Luuntje
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 05 jun 2007 07:13
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Luuntje »

Bij asielkatten maakt dit niet uit. Onze Tux heette in het asiel Beertje....dat vonden wij dus helemaal niks! Houd er wel rekening mee dat je evt. papieren zult moeten laten omzetten, dus andere naam in het paspoortje e.d.!

Bij raskatten is het vrijwel ondoenlijk om de naam te veranderen, maar dat is hier niet van toepassing, dus dat zal ik niet verder toelichten.

Groetjes, Luuntje.
De kat zei: "Ik ben geen vriend en geen dienaar. Ik ben een kat die gaat en staat waar hij wil en ik wil in jouw hol komen wonen."
cassie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 17 jul 2006 16:39
Contacteer:

Bericht door cassie »

Aangezien je kat gechipt is (omdat hij uit het dierenasiel komt) hoef je alleen maar de naam te veranderen op de mutatiekaart van de chip. Met deze mutatiekaart kun je de chip (en dus ook je kat) op jouw naam laten schrijven. Mocht hij dan weglopen en gevonden worden dan weten ze meteen waar de kat woont. Als je dit niet doet dan blijft de kat geregistreerd staan (in het chipregister dan) bij het dierenasiel.
Gebruikersavatar
Marcel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 okt 2007 12:40
Locatie: Raalte
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Ik heb de kaart gisteren op de bus gedaan en ik laat gewoon als het was dus blijft ze Mikkey heten
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

Vaak helpt het als je dezelfde klanken blijft gebruiken, dus bij Micky is dat niet zo moeilijk.
Die van ons heet Kinky, maar hij luisterde er zo goed naar, dat we het maar zo hebben gelaten. :roll: Nu valt het alleen nog op als mensen soms raar reageren. :lol:
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
cassie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 17 jul 2006 16:39
Contacteer:

Bericht door cassie »

Het gaat ook om de intonatie die je gebruikt. Ze verstaan de woorden toch niet. Het gaat om de klanken. Deze gaan ze assiocieren met bepaald gedrag.
Gesloten