Jessie in grote paniek

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Jessie in grote paniek

Bericht door sandy »

En ik weet niet waardoor :-(
Ik kwam thuis van boodschappen doen, ben de konijnen hun groenteschotel geven en ik ga naar boven zie ik Jessie langs me heen rennen naar boven.
Nouja ik dacht zal wel goed zijn, dolle bui ofzo, maar ze blijft dus rennen..in paniek..
Dan onder het bed dan onder het dekbed, in de computerkamer onder de tafel achter het buro.
Ze kwam op een gegeven moment hijgend de kamer in rennen en toen raakte in ik paniek :-(
Ze dook onder het bed, ze liep ook steeds te blazen naar me met een hele wilde blik in dr ogen.
Ik heb haar net wat snoepjes gegeven, die at ze gewoon op maar heel erg op haar hoede, ik heb nu de deur naar de slaapkamer dicht gedaan zodat ze niet in blinde paniek blijft rondrennen.
Ik weet niet wat er gebeurt is, er is niks te zien beneden en buiten was ze niet geweest, ik snap er niks van maar ik weet ook niet wat ik nu moet doen. Het lijkt wel of ze me niet meer kent :cry:
Ze ademt heel snel dus de paniek zit nog steeds in haar lijf, wat moet ik nou?? Ik ken mn meisje niet meer terug ineens :cry:
Gebruikersavatar
diana1982
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 sep 2007 13:55
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door diana1982 »

Probeer haar in een ruimte te zetten waar ze zich niet kan bezeren.

Kan zijn dat ze "gewoon" geschrokken is en dat ze rustig aan terugkomt.

Anders zou ik de DA bellen voor onderzoek, hoewel het verplaatsen en vangen ook niet bevorderlijk is nu.

Hoe oud is ze?
True love is the love from an animal
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Er in de slaapkamer rustig bij gaan zitten en blijven kletsen, af en toe een snoepje geven. Dan zou ze toch langzaam aan rustiger moeten worden. Dan ook meteen maar controleren of ze zich geen pijn heeft gedaan. Anders zou ik het ook niet weten. Naar de dierenarts zal niet stressverlagend werken.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Dat ben ik n udus aan het doen, ze ligt onder het dekbed en daar voelt ze zich veilig maar ze doet raar.
Ik heb r eerst boven het dekbad geaaid dat liet ze toe en toen ze haar koppie wegdraaide heb ik r zo geaaid, dat vond ze ook goed.
Ze knorde heel voorzichtig effe en nu is ze zichzelf aan het wassen maar dat doet ze heel vreemd met een wilde blik in dr ogen en een beetje ongecontroleerd lijkt het wel, druk deeltjes wassen en dan weer wezeloos kijken en dan weer effe druk wassen.
Ik blijf effe bij dr maar als ze raar blijft doen bel ik de dierenarts, die moet dan maar komen en haar zo bekijken..ze doet gewoon heel raar :-(
Gebruikersavatar
diana1982
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 sep 2007 13:55
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door diana1982 »

zeker zo voor het weekend zou ik dat denk ik ook doen, better safe than sorry
True love is the love from an animal
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Jeetje Sandy! Is Jessie alweer wat bijgekomen of is ze nog steeds zo schrikachtig?
Dat wassen herken ik wel van de heren hier als ze geschrokken zijn. Dan beginnen ze ook allemaal willekeurige plekjes te likken. Kennelijk werkt dat rustgevend ofzo?

Hopelijk komt ze snel weer tot rust en anders inderdaad de DA maar even langs laten komen om alles te controleren.
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Nou toen Erwin thuis was, ik heb m uit zn werk gehaald, zijn we naar de da geweest.
Erwin wist te vertellen dat er een paar dagen geleden een horzel in huis heeft gezeten, hoogstwaarschijnlijk heeft Jessie die gepakt of andersom. Ze is een fanatieke jager namelijk :???:
We zagen in elk geva; een kapot neusje alsof ze gekrabbeld was of dat ze zelf gekrabbeld heeft om die belager van dr af te krijgen.
De da ging vooralsnog ook uit van een insectensteek gezien het gedrag en dr ademhaling, ze had ook een enigszins verhoogde temperatuur maar dat kon ook komen door de stress.
Ze heeft in elk geval een vitaminespuit en een ab/pijnstillende spuit gekregen en moet haar in de gaten houden dat ze in de loop van de dag wel opknapt en anders weer even contact opnemen..mn arme meid is nu dus wel heel erg gestresst en haar vertrouwen in mij even kwijt..
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Ah, arme Jessie! Ik kan me voorstellen dat ze geschrokken is als het die horzel was. Hopelijk helpen de injecties en knapt ze daar snel weer van op!
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Bericht door Boomer »

Woowie dat is eng thuiskomen :(

Heel veel sterkte met Jessie !!
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Thnx!
Ze is nog steeds bang, ligt onder het dekbed, dat is altijd haar veilige plekje.
Ik heb haar net wat eten gegeven, ze at het wel maar hoorde een raar geluid en schrok daarweer van en stopte met eten :-(
Ik heb dr eten maar op de grond gezet, mischien dat ze straks onder het dekbed uit durft te komen.
Kon niet goed zien of dr ademhaling al rustiger was maar ik ga straks wel weer effe kijken.
Een andere kat zou mischien wat makkelijker herstellen maar met haar voorgeschiedenis denk ik dat het wel effe duurt :-(
Gebruikersavatar
diana1982
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 sep 2007 13:55
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door diana1982 »

sterkte voor Jessie
True love is the love from an animal
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Arme Jessie! Ik vind dat je enorm goed gereageerd hebt op haar paniekaanval door haar een rustig en veilig plekje te geven en door haar lekker te aaien en rustig tegen haar te praten. Het is namelijk mogelijk dat ze van de horselprik gecombineerd met de paniek in shock raakt en dat kan zelfs fataal zijn en door jouw goede optreden (door haar niet te dwingen of nog meer stress te geven door met haar te gaan sjouwen) heb je dit voorkomen. Petje af!

Ik denk dat ze nog wel eventjes onder het dekbed zal blijven, want ik vrees dat het wel een tijdje zal duren voordat ze helemaal van de schrik bekomen is en als ze van nature al wat schrikachtig is blijft ze waarschijnlijk daarna ook nog wel een flinke poos alert.

Geef haar maar lekker veel liefde en aandacht dan komt het hopelijk snel weer goed :-).

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Agos, dat ze daar zo van is geschrokken! Ik hoop maar dat ze snel wat rustiger wordt en weer steun bij jullie durft te komen zoeken.
Veel sterkte ermee!
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Bedankt voor de lieve woorden.
Ik ben haar haar eten weer gaan geven en ze at de rest wel op, dus heb ik deur open gelaten en zowaar kwam ze beneden.
Ze was eerst nog wat schichtig maar daarna kwam ze wel steeds kijken.
We waren zelf maar is gaan eten en Erwin had pirates of the caribean opgezet, Jessie kwam eerst een paar keer op schoot en daarna heeft ze vrijwel de rest van de film op mn schoot liggen slapen.
Dat zegt wel over hoe erg het was, die dag dat ze zoek was heeft ze 's avonds ook op schoot liggen slapen bij me.
De dader heb ik wel gevonden, ik zag Jessie op de krabpaal die naast de bank staat erachter kijken, daar is de achterdeur en dus een smalle ruimte waar ze achter kunnen.
Ik haalde daar een dood beest vandaan, het bleek dus een bij te wezen :???: Geen horzel maar op een afstand zou het er wel op lijken, alleen waar ze gestoken vinden we natuurlijk nooit.
Ze is in elk geval toch sneller dan ik dacht hersteld van dr shock.
Gebruikersavatar
ankalina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 sep 2007 18:56
Locatie: groningen

Bericht door ankalina »

Jeetje wat vervelend. Fijn dat het al weer beter gaat.
Ik ben wel benieuwd hoe het nu verder gaat.
:icon_shifty:
Gesloten