van binnen naar buitenkat

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
daisykorbee
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2007 13:46

van binnen naar buitenkat

Bericht door daisykorbee »

Mijn kat is bijna 2 jaar en haar hele leven heeft ze binnen gezeten omdat we in een flat woonden. Nu hebben we een huis met een tuin en hebben we haar al in die tuin gelaten. Maar ze wil zo graag verder en vindt ook altijd wel een uitgang. Weet iemand of ik mijn binnenkat met een gerust hart naar buiten kan laten gaan? Wie heeft tips?
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 290
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Hey Daisy,

Volgens mij moet je een kat altijd een tijdje binnen houden voordat je haar naar buiten laat. Misschien is het handig om haar ook eerst een paar keer aan een tuigje naar buiten te laten, zodat ze goed weet waar haar huisje is. En misschien iets lekkers geven als ze in de tuin zit, zodat ze jullie goed met eten associeert ;-).

Je zou ook eventueel de tuin kunnen afschermen met een systeem, maar misschien is dat met jullie tuin niet mogelijk?

Groetjes,
Wendy
Gebruikersavatar
Claire
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 aug 2003 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door Claire »

Wendy schreef:Hey Daisy,

Volgens mij moet je een kat altijd een tijdje binnen houden voordat je haar naar buiten laat.
Groetjes,
Wendy
Ja eventje sbinnenhouden is goed idee.. nieuw huis, nieuwe geuren en indrukken. Ik zou de poes zeker 8 weken binnenhouden. :)
Succes!!!
fvddungen
Lynx
Lynx
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 jul 2007 21:40
Locatie: Hilversum

Bericht door fvddungen »

Dat verschilt van kat tot kat misschien? Mijn broer liet zijn katten gelijk de eerste dag al naar buiten toen hij was verhuisd. Ging prima en de katten lopen er nog heerlijk rond.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Dat vind ik zelf niet zo verstandig, want als een kat dan schrikt en op de vlucht slaat vindt hij nooit zijn huis meer terug, omdat hij nog helemaal niet geaard is.

Wel zijn de adviezen over de duur van het binnenhouden uiteenlopend van 3 tot 8 weken. Mijn ouders hebben de gok na 3 weken gewaagd, want die werden helemaal gek van hun buitenkat die persé naar buiten wilde en dat ging goed. Ze wonen wel in een rustig dorp en ik denk dat ze in een drukkere wijk wat langer hadden gewacht.

groeten,
Sandra
Gesloten