wat moet ik dan doen???

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
jaki
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 apr 2007 08:52
Locatie: Aalsmeer

wat moet ik dan doen???

Bericht door jaki »

Hallo, Ik ben nieuw lid van deze forum,

Ik wil eerst uitleggen en daarna vragen aan jullie!


Toen mijn vriend een telefoon kreeg van de advocaat dat hij moet uit huis moet weg omdat de huis snel moest verkopen worden (hij en zijn exvrouw zijn gescheiden vandaar) en we hadden vier katten en we zijn zo gek op vier katten! maar ik heb een vanmezelf en hij had drie en maar hij heeft niet zoveel mensen die hij ken dus niemand kon voor drie katten verzorgen daarom besloot hij geen andere keuze voor naar dierenasiel maar mijn poes wil ik zeker niet naar toe. ik was bezig om zoeken wie kan mijn poes verzorgen en toen mijn oude hartsvriendin heeft mij aangebod dat zij mijn poes wilde verzorgen ik zei weet je het zeker omdat zij een al twee katten heeft en twee cavia en veel rattens! zij zegt nee hoor dus zij wilde mijn poes verzorgen tot we andere huis hebben! oke ik heb mijn poes haar huis gebracht. en ik kwam regelmatig bezoek om mijn poes kijken en eten brengen en bla bla. en na maand had ik even druk om voorbereiden voor mijn zus trouwdag (ben zelfs ceronomeester voor hen) en we hadden een afspraak verminderen worden maar ik mis mijn poes heel erg dus ik wilde graag een dagje later van mijn zus en zwager trouwdag maar zij kon niet, dat vind ik het jammer maar zij verbreekt o nze vriendschap! maar we hebben nog geen huis en opeens vorige maand hebben we eindelijk een huis gevonden maar ik heb mijn poes nog steeds niet gezien!! ik miste haar zo vreselijk nu nog steeds natuurlijk wil ik haar terug maar zij heeft naam veranderd en hebben iedereen gezegd dat zij nieuw p oes heeft dat is zelfs mijn poes!! hoe kan ik haar terug krijgen! maar ik kan niet zomaar bij haar langs maar ik weet het zeker dat zij niet wilde deur open doen voor mij en mijn poes mij geven!! maar ik heb wel eentje bewijs dat ik een dierboekje van mijn poes!


Ik weet het niet wat ik moet doen. ik zag via internet dat zij veel fotos op hyves gestaan dan moest ik toevallig zien dat moet ik veel huilen en zovoort

misschien weten iemand raden om advies aan mij!

maar politie doet niet denk ik

dierenpolitie bestaat nog niet in nederland denk ik!
ik heb zoveel gezocht via google maar kon niet vinden! daarom heb ik via deze forum

misschien kunnen jullie advies mij geven??

nogmaals hartstikke erg bedankt
Gebruikersavatar
Gilbert
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 apr 2007 10:39
Locatie: Tilburg

Bericht door Gilbert »

Hoi Jaki,

Ik neem aan dat je poes niet gechipt is of iets dergelijks? Anders kun je namelijk daar mee aantonen dat het jou poes is.
Er is wel iets dergelijks als een dierenbescherming, deze hebben wel bepaalde bevoegdheden maar ik weet niet of die zo ver gaan dat ze iets voor je kunnen doen?
Aangezien je wel een inentingsboekje hebt zou je eens bij de dierenarts kunnen informeren wat die voor je kan betekenen. Mocht dat niets opleveren zou je een afspraak kunnen maken bij de rechtswinkel. Deze zitten in de meeste steden en kunnen je helpen met gratis advies.

Ik wil je wel heel veel sterkte wensen met het terug krijgen van je poes.

Groet, Linda, Kitty en Gilbert.
jaki
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 apr 2007 08:52
Locatie: Aalsmeer

Bericht door jaki »

nee zij is niet gechipt:S ik zal het proberen via dierenbescherming informeren hoe het zit en


hartstikke erg bedankt voor u advies
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Wat een harteloze vriendin zeg om niet te begrijpen dat je erg van je kat houdt en haar graag terug wilt. Zij is nog niet eens echt gehecht aan het beestje, dus voor haar moet het veel makkelijke zijn om haar los te laten dan voor jou.

Ik weet niet hoe je het toen geregeld hebt met die "vriendin". Heb je van te voren gezegd dat het een tijdelijk oplossing was of niet? Wist ze dat ze deze kat niet permanent zou krijgen? Als je dit namelijk niet duidelijk hebt aangegeven dan heb je je poes echt aan haar gegeven en dan is het haar "eigendom" geworden en krijg je haar helaas niet zomaar terug. Als het wel duidelijk was dan heb je meer kansen, maar het is wel moeilijk om te bewijzen (haar woord tegen het jouwe).

Het is inderdaad een goed idee om naar de rechtswinkel te gaan, want het is een juridisch geschil over het eigendom van deze kat. Je kunt, denk ik, dan het beste eerst een nette brief aan haar sturen (kopietje bewaren!), want dat dient als bewijs dat je het netjes met haar wilt oplossen. Ze zal uiteraard geen antwoord geven, maar dat maakt niet uit. De rechtswinkel kan daarna deze zaak van je overnemen en misschien schrikt ze wel van de officiële brieven die ze van hen krijgt en geeft ze je poes terug. Zo niet dan kun je hier zelf een rechtzaak van maken, maar laten we positief blijven en hopen dat je je katje snel weer terug krijgt.

O ja, bel ook met de dierenbescherming en je dierenarts, wie weet hebben zij ook nog manieren om je te helpen. Veel sterkte in ieder geval.

groeten,
Sandra
jaki
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 apr 2007 08:52
Locatie: Aalsmeer

Bericht door jaki »

ik heb niet haar gegeven! zij heeft alleen aangebod dat zij mijn poes wilde verzorgen tot we andere huis hebben. maar helaas wilde zij mij niet terug geven. we waren hartsvriendinnen. helaas heeft zij een vriendschap verbroken dus maar bedankt voor advies. dat zou ik zeker proberen alles informeren.

IK hoop van harte dat mijn poes kan terug krijgen. maar tsja....


ik snap het ook niet waarom zij zo doet. wel jammer genoeg maar ik geef niet op tot ik mijn poes terug haal

grotejes van Kira
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

hi Kira,

Ik zou ook de dierenarts, waar je haar onder behandeling had, en de dierenbescherming vragen of ze wat voor je kunnen doen.

Afgezien van de vraag wat voor vriendin zoiets doet :evil:, wens ik je veel succes, ik hoop echt dat je je kat terug krijgt!

Heeft ze een reden gegeven waarom de vriendschap is verbroken, of waarom ze je je kat niet terug wil geven?

If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Hallo Jaki,

Ik gooi het even over een andere boeg. Ze was je hartsvriendin zeg je. Wat er helemaal is gebeurd is mij niet helemaal duidelijk, maar kan je je boosheid niet opzij zetten om met haar in gesprek te gaan. Eerst bellen en dan misschien langs komen. Misschien is er iets gebeurd waar jij niets van weet of heeft ze zich veel teveel aan je kat gehecht.
Voor haar is het misschien moeilijk afscheid nemen en daardoor is jullie vriendschap aan het stukgaan.. Jammer volgens mij. Jullie zijn de dupe en je kat ook.
Mijn avies, contakt zoeken en uitpraten.

Heel veel wijsheid en sterkte!

Bella
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gesloten