Gecastreerde kat???

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
rolfies

Gecastreerde kat???

Bericht door rolfies »

We hebben in oktober een kater uit het asiel gehaald. Inmiddels is Jip (zo heet ie) 1 jaar en zijn er twee dingen die ons opvallen:
1. Jip is in het asiel gecastreerd, maar hij heeft toch twee balletjes onder z'n staart. Er hoort toch helemaal niets te zitten nu?
2. Met enige regelmaat komt er een wit spulletje onder z'n staart vandaan dat afschuwelijk ruikt. Ik denk dat dit sproeien is, maar dat hoort een gecastreerde kat toch niet te doen? :?:
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

:icon_shifty: eh volgens mij is het asiel een beetje mis. Jullie kater is duidelijk niet gecastreerd. Alsnog laten doen en met de onkostennota naar het asiel stappen, zou ik zo zeggen ;-)
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Wij hebben ook 2 gecastreerde katers en die balletjes blijven wel degelijk goed zichtbaar hoor. Wat het witte spul is weet ik niet, maar voordat je op hoge poten naar het asiel gaat zou je eens bij een dierenarts kunnen navragen.
Wanneer is Jip gecastreerd? Het kan namelijk zo zijn dat katers nog een flinke tijd 'last' blijven hebben van hun hormonen. ;-)
rolfies

Bericht door rolfies »

We hebben even met de dierenarts gebeld en we gaan even langs om de boel te laten controleren. Jip is in september 2006 gecastreerd. Trouwens, Claudia, de kat die onder je naam staat lijtk erg veel op Jip :).
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Mijn eigen kater is reeds enige tijd gecastreerd maar met behoud van zichtbare maar lege balletjes, dus als je er in knijpt en ze zijn niet hard dan is hij zeker gecastreerd.

Dat witte spul kan uit verstopte anaalklieren komen, maar dat kan de dierenarts goed zien en voor je oplossen.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Ik sluit me aan bij Sandra. Misschien is het een ontsteking ergens aan of zo. Heeft hij er ver zelf last van?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gesloten