Chippen

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ik heb onze Balou met het castreren en zijn navelbreuk operatie ook meteen laten chippen. Zo is ie in 1 x van alles af. Zou het zeker aan raden. Het niet veel extra en alle dierenambu´s, de meeste asiels en DA´s hebben een lezer om de chip af te lezen. Als mensen een dier vinden of het word aangereden gevonden dan komen ze toch op dergelijke plekken terecht.
Waarom overweeg je ook niet hem lekker binnen te houden, wel zo veilig en geen overlast voor buren.
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

isyor schreef:Waarom overweeg je ook niet hem lekker binnen te houden, wel zo veilig en geen overlast voor buren.
Dit gaat over het wel of niet chippen.
De discussie buiten/binnen houden is een verhaal zonder einde net als de discussie werken of niet als moeder zijnde.
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ik was ook niet van plan er een discussie over te houden, het was meer een toevoeging op het hele verhaal wat ik deed :(
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Het komt alleen een beetje lullig over wanneer er net een kat is overleden door een aanrijding. Waarschijnlijk is dat nog met opzet gebeurt ook. Nu is het net of er gezegd wordt eigen schuld dikke bult, ik doe het perfect want mijn kat zit veilig binnen.

Ik neem maar aan dat je het niet zo bedoelde en even niet verder dacht dan je eigen huisje, boompje, beestje.
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ik denk juist wel verder, omdat er onnodig veel katten verdwalen, vermist raken, aangereden worden (al dat niet opzettelijk) of mishandeld worden.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 921
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ik vind een chippie ook wel heel belangrijk. Onze katjes hadden geen chip, onder het motto: ze komen toch niet buiten, maar toen onze Barrel op een beroerde dag de benen nam en zich vier (lange) dagen niet liet zien, had ik toch graag een chip bij haar willen hebben.
Bar is gelukkig weer thuis gekomen alwaar ze even rustig uit mocht rusten, maar wij hebben haar daarna wel meteen laten chippen.

Een bandje vind ik persoonlijk wat enger omdat het gevaar bestaat dat ze ergens achter kunnen blijven hangen, net zoals wij achter een ring kunnen blijven hangen. Maar ik denk dat dat heel persoonlijk is ;-) .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Ddees70
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 12 jun 2004 11:35
Locatie: Hoorn

Bericht door Ddees70 »

onze katten hebben allemaal een chip en een bandje
ook als je een binnen kat heb is het wel verstandig stel dat er ingebroken word en je kat springt door het ingeslagen raam naar buiten

ik heb ze ook een bandje met kokertje om en dat is een geluk geweest toen een van de katten was aangereden want iemand die hem 'snachts vond heeft ons gebeld en wist niet wat ze anders moest doen als ie geen bandje om had

dat ze aan het bandje blijven hangen is ook wel zo maar zorg dat het niet te strak zit zodat ze hun kop eruit kunnen trekken dat gebeurt hier ook wel eens dat ze zonder bandje weer thuis komen
Desire
R.Knuvelder
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 mei 2007 23:35

Bericht door R.Knuvelder »

Ik heb zelf ook drie katten 1 kater 2 poezen.
Twee van de drie zijn al gechipt maandag is de derde aan de beurd ze moet dan toch naar de dierenarts toe dan kan dat er ook erbij.
Wel een prettig idee dat je dieren zijn geregistreerd ( als er een ontsnapt ). :icon_shifty:
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 2080
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Let er wel op dat je meestal zelf de registratie ervan nog moet doen. Dat wordt niet automatisch door de dierenarts gedaan. Als je dat nalaat dan heb je dus een kat met een chip die in geen enkel systeem teruggevonden kan worden.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Met het asiel is het precies hetzelfde. Ook daar moet je zelf registeren, anders blijft hij op de naam van het asiel staan.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Elja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 mei 2006 19:34
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Elja »

Over dat laatste heb ik een vraagje:
Diablo is via het pleeggezin bij Lianne en het dierenasiel te Breda bij ons terecht gekomen.
Nu is hij gelijk gechipt, ben ik natuurlijk heel blij mee, maar die chip staat op naam van het asiel en zoals ik het bij het ophalen van Diablo begrepen heb, moet dat ook zo blijven.

Nu zat ik me af te vragen: wij wonen in Eindhoven. Stel dat Diablo kwijt raakt en uit de chip wordt gelezen dat hij geregistreerd staat bij het asiel in Breda, dan brengen ze hem misschien daar naar toe en dan kunnen ze daar zien aan wie hij is meegegeven.
Of bellen ze dan eerst op en dat ze dat in Breda dan nakijken, dus dat het arme beestje niet van hot naar her wordt gesleept?

Is het toegestaan om hem alsnog op onze naam te laten registreren en moeten we daar dan ook de toestemming van het asiel voor hebben? Het is een kleine moeite voor ons en als Diablo dan gevonden wordt, kan hij direct weer naar ons terug, in plaats van met een omweg...
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Wat vreemd, mijn eigen kat Tiwaz heb ik ook uit een asiel en daar stond hij op hun naam. Toen ik hem meekreeg kreeg ik ook direct een formulier mee om het over te zetten op mijn eigen naam en adres. Ik dacht dat dat in alle asiels zo gebeurde, maar blijkbaar zijn daar toch verschillen in.

Wat betreft dat van hot naar her slepen: alle asiels, dierenartsen, dierenambulances en andere opvangadressen die een chip kunnen lezen zullen eerst gaan bellen met het asiel waar het dier geregistreerd staat voordat ze iets doen. Ze hebben geen tijd en geld om heen en weer te rijden, dus daar hoef je gelukkig niet bang voor te zijn.

Bel gewoon even op om te vragen of je hem mag overzetten, wie weet vinden ze het prima.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Elja schreef:Over dat laatste heb ik een vraagje:
Diablo is via het pleeggezin bij Lianne en het dierenasiel te Breda bij ons terecht gekomen.
Nu is hij gelijk gechipt, ben ik natuurlijk heel blij mee, maar die chip staat op naam van het asiel en zoals ik het bij het ophalen van Diablo begrepen heb, moet dat ook zo blijven.

Nu zat ik me af te vragen: wij wonen in Eindhoven. Stel dat Diablo kwijt raakt en uit de chip wordt gelezen dat hij geregistreerd staat bij het asiel in Breda, dan brengen ze hem misschien daar naar toe en dan kunnen ze daar zien aan wie hij is meegegeven.
Of bellen ze dan eerst op en dat ze dat in Breda dan nakijken, dus dat het arme beestje niet van hot naar her wordt gesleept?

Is het toegestaan om hem alsnog op onze naam te laten registreren en moeten we daar dan ook de toestemming van het asiel voor hebben? Het is een kleine moeite voor ons en als Diablo dan gevonden wordt, kan hij direct weer naar ons terug, in plaats van met een omweg...
Dat wist ik niet. Ik heb dus ook drie katten die op naam van het asiel staan. Ik zal eens gaan informeren.
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gebruikersavatar
telefoonklep
Lynx
Lynx
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 aug 2005 12:20
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Bericht door telefoonklep »

Die kan je gewoon overschrijven op jouw naam hoor. Ik weet ff de site niet meer, maar wij hebben Enzo ook op onze naam gezet omdat ik het asiel hier nooit meer van binnen wil zien...
Een wekker is een mechanisch instrument om mensen te wekken die geen kinderen hebben.
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Bericht door Boomer »

Dit is de site http://www.databankgezelschapsdieren.nl/

Volgens mij kan je hem ook gewoon overschrijven. Dit kan zelfs online doen en kost 4,10 . Even bij mutatie kijken :)
Als het goed is staat de code in je entingsboekje.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Plaats reactie