Zijn rode katten altijd katers?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
leonie78
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 sep 2006 23:21

Bericht door leonie78 »

Haha, dat was dan het geval bij mijn poesjes. De moeder is een schildpadje met rode vlekken in de vacht. De vader is onbekend, maar dat moet een rode kater geweest zijn :D
Gebruikersavatar
Helma
Huiskat
Huiskat
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 19:02

Bericht door Helma »

Wij hebben ook een rode poes. Wij hebben er best lang naar gezocht omdat we persee een vrouwtje wilde die dus rood was. Gelukt dus. Een van de kittens van een boerderij kat...een schat van een beest trouwens. Ze hadden overigens nog een rode meisjeskitten.
En onze rode poes heet: Garfield :icon_shifty: maar ze leidt er niet onder hoor ;-)

Groetjes
Helma
Gebruikersavatar
Ghisje
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2007 00:37
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ghisje »

leonie78 schreef:Ff een update: het blijken alebei meisjes! Haha wie had dat gedacht.

Afbeelding
wat schattig :grin:
ik vind de rechter wel en beetje wat weg hebben van mijn Rooie Coky meid :roll:
Coky is ook een poes en heeft ook wat meer wit op haar lijf

Afbeelding

nou vraag ik mij af
ze zeggen dus dat rooie poezen niet vaak voor komt, maar hoe bedoelen ze dat
dan zijn ze dan helemaal rood of ook met wit?
Speedy † 03-01-2001
Stuffy
Weety
Coky
Blowy † 12-10-2007
Peertje
Lauri
Toby
Dopey
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Rode poezen komen best vaak voor, alleen zie je nog vaker rode katten, vandaar dat veel mensen denken dat rode poezen zeldzaam zijn.

Ik bedoel met "rood" dan alle rood varianten, dus donkerrood, vaalrood, zalmroze, rood met wit, rood met rode strepen enz.

groetjes,
Sandra
R.Knuvelder
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 mei 2007 23:35

Bericht door R.Knuvelder »

Volgens mij maakt het niks uit dat een rooie kat een kater of een poes is. Het is iets anders als je over raskatten praat.
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Bericht door angela1983 »

R.Knuvelder schreef:Volgens mij maakt het niks uit dat een rooie kat een kater of een poes is. Het is iets anders als je over raskatten praat.
wat is er volgens jou dan anders bij raskatten??
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

R.Knuvelder schreef:Volgens mij maakt het niks uit dat een rooie kat een kater of een poes is. Het is iets anders als je over raskatten praat.
Er wordt beweerd dat slechts 2% van alle rode katten poezen zijn (omdat ze een rode moeder én vader moeten hebben) en dat is dus best bijzonder, vindt je ook niet? Daarbij zijn er bij huiskatten net zulke grote verschillen als bij raskatten, dus die opmerking begrijp ik ook niet zo goed. Misschien kun je ons uitleggen wat je hier mee bedoelt?

Ik krijg door jouw reacties op de topics een beetje de indruk dat je zomaar een stelling van één regel dropt, waarbij je verder niets uitlegt en die ook vaak niet klopt (zoals over het verbod op verkopen van honden en katten in dierenwinkels) of die ingaat op een discussie van twee jaar geleden (zoals vandaag 3 keer het geval was) en dat kan wat irritatie opwekken (bij mij in ieder geval).

Het zou daarom leuk zijn als je wat meer uitleg zou geven over wat je bedoelt met voorbeelden uit je eigen leven en tips of adviezen. Ik wil je echt niet beledigen of kwetsen, dus ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Volgens mij zijn rode poezen ook niet zo bijzonder, wij hebben er vroeger een gehad (HTK) en we hebben er nu ook een (maine coon). Allebei wel echt donderstraaltjes ;-).
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Piekje »

Volgens mij is hier al een topic over. Hij was er in elk geval wel...
Liefs Piekje
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Dat klopt, er is dit topic en een topic over 3-kleuren katten, waarbij ook over rode poezen en katers wordt gesproken......

groeten,
Sandra
Gesloten