mijn kat

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
poesiegirl

mijn kat

Bericht door poesiegirl »

hallo,

ik ben een meisje van 12 jaar. Ik heb een heel groot probleem!!! Ik maak me zorgen om mijn kat: mijn kat heeft overal groot plukken (bossen) haar die zich samen vormen tot een groot te prop ik kan ze wel weg halen maar dan zie je een erg groot plek zonder haar dus: de huid. Ik weet niet wat ik moet doen help me astublieft ik ben buiten raad....
teslote wou ik zeggen dat ik niet zonder mijn kateten moet doen!!!!!
ik hou van ze en ik heb het probleem overal gezocht op deze site en ik wou zeggen, ik vind dit een heele mooi site!!!!!! ;-)
-xxxxxxxxxx-
poesiegirl 8-)
Gebruikersavatar
ilsebrons
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2005 23:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door ilsebrons »

Dit klinkt niet goed ! Hup, naar de dierenarts !
Groetjes van Ilse en kopjes van Buddy en Roxy !
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Hoi Poesiegirl,

Het kan zijn dat je poes last heeft van klitten. Die kun je voorzichtig wegknippen. Om te voorkomen dat je poes ze weer krijgt, moet je hem geregeld borstelen.

Maar als het haar echt uitvalt en je poes kale plekken krijgt, is er meer aan de hand. Misschien dat hij last heeft van een allergie. Ik denk dat je dan even met je poes naar de dierenarts moet gaan, die kan dat het beste bekijken.

Succes ermee!
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Schimmel is ook nog een optie, in alle gevallen is het niet normaal dat een kat plukken haar verliest dus de enige die je echt aan een oplossing kan helpen is de dierenarts.
groetjes Sharon
poesiegirls

Bericht door poesiegirls »

dankjullie wel voor jullie snelle reacties!!!!
ik heb nog een vraag ik heb 2 katten minoes en tijgertje tijgertje is zwart, en is het kind van minoes die grijs is. ze zijn dus moeder en dochter maar, ze kunnen niet samen met ellkaar omgaan wat moet ik doen?
ik weet niet waarom ?????
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Over je eerste vraag: als het klitten zijn, laten die inderdaad op zeker moment vanaf de huid los. Je kunt ze ook met een tornmesje inknippen en het is zaak dat je je kat vaak borstelt. Is het een langharige kat?

Je tweede vraag ligt ingewikkelder. Is het nu alleen, zijn ze krols? Of is het altijd al zo geweest? Of is het sinds de dochter volwassen is geworden?
Bij krolsheid is er strijd over wie het eerst een kater krijgt, als het altijd al zo geweest is, dan hebben ze ofwel een akelige aanvaring gehad die ze niet vergeten, ofwel ze liggen elkaar gewoon niet.
Als het is sinds de dochter volwassen is geworden, is het meestal een strijd om de macht.

In de laatste twee gevallen kun je Bach-bloesemdruppels geven, waarbij je wel advies moet vragen over de samenstelling, en goed op moet letten wie wie pest.

Sterkte!
poesiegirl

Bericht door poesiegirl »

hallo
mijn kat is een langharige kat en zwart
bedank voor het andtwoords bent u dierenarts ????
groetjes poesiegirl
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Haha nee hoor :grin: Langharigen moet je met een speciale kam kammen en er voor zorgen dat er geen klitten meer komen. Misschien dat ze af en toe een haarbal spuugt, dat kun je oplossen door anti-haarbal snoepjes te geven. Het gaat niet helemaal over, maar het scheelt wel ;-)
poesiegirl

Bericht door poesiegirl »

dankuwel voor het andtwoord ik heb het aan mijn moeder verteld en ze zij dat doen we !!!!
dankuwel ik voel me minder ongerust

groetjes,
poesiegirl
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Graag gedaan hoor ;-)
Als de klitten niet meer weggaan nu, kun je je kat bij de dierenarts onder een roesje laten scheren. Als het haar dan weer aangroeit, minstens elke week kammen, met veel lieve woorden om haar aan de kam te laten wennen. Eerst zal ze tegenspartelen, maar als die klitten zo trekken en loslaten van de huid, geeft dat pijn en bewegingsonvrijheid.
Je kunt het beste een kam kopen die twee lengtes tanden heeft, die ook nog wat meeveren. Dan pak je zowel de bovenlaag als de onderlaag van de vacht goed aan en doe je de poes geen pijn.

Hoe is het met de twee onderling?
poesiegirl

Bericht door poesiegirl »

het gaat goeyt tussen de twee whor !!!
ik zal er naar kijken in de winkel bedank
Gesloten