blaasstenen en staartamputatie: donderdag!

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
berg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 feb 2003 11:11
Locatie: H-S

blaasstenen en staartamputatie: donderdag!

Bericht door berg »

Dag mensen,
Ik ben vandaag met poes Molly (9 jaar) naar de dierenarts geweest op verdenking van een blaasonsteking. Die heeft ze ook, maar ze heeft ook blaasstenen. En die kunnen er alleen operatief uit... :-|
Dus eerst nog 2 dagen aan de ab en dan donderdagochtend naar de dierenarts, half twee operatie, s'avonds weer ophalen....
En ik had al met hem afgesproken dat haar (verlamde) staart een keer geamputeerd zou worden dus dat gaat in één operatie door (als ze toch onder narcose ligt....) Eng hoor...
Groeten,
Jolanda.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Zulke dingen zijn altijd eng Jolanda, maar katten kunnen meer hebben dan je denkt. Begrijp je zenuwen heel erg goed hoor.
Maar dat komt best wel goed met haar ;-)
Mooi dat gelijk de staart behandeld word.
Sterkte ermee!
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Dat klinkt inderdaad best eng, Jolanda. Maar het is wel een goede combi want nu hoeft ze maar 1x onder narcose.
De blaasstenen vergruizen kan niet? Het zal haar flink pijn doen nu!
Veel sterkte en hou ons op de hoogte!
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Antwoord Berg:

Ja die arme Molly. Ze was al een dag of 3 zeurderig terwijl ze dat normaal nooit is. Ik had sinds zondag wel het idee dat ze een blaasonsteking had, ik ben erg kien op die verschijnselen want mijn andere poes staat op dieetvoer omdat ze anders ook (weer) een blaasonsteking krijgt, maar die heeft geen blaasstenen. Ik neem aan dat blaasstenen niet van de één op de andere dag ontstaan en ik heb Molly nu ruim anderhalf jaar en ken weinig van haar (voedsel)verleden. Gisteravond vond ik een plasje met bloed En ze was de laatste tijd af en toe 'incontinent': d.w.z. lag ze te slapen, en 'liep ze spontaan leeg' zeg maar. Volgens de da komt dat ook door die blaasstenen. En ik weet niet of je blaasstenen kunt vergruizen, maar hij gaat haar opereren ('t is gelukkig een goede da die ik vertrouw)

k moet haar van de da alvast laten wennen aan de dieetbrokjes van de andere kat, maar Molly is een ontzettende muts met eten (alléén kittekat kipsmaak....) Ik ben nu aan het mengen met de brokjes. En dan maar de kittekat langzaam verminderen)
Gebruikersavatar
berg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 feb 2003 11:11
Locatie: H-S

Bericht door berg »

Dag mensen,

het is nu donderdag en ik heb Molly (na haar vanmorgen eerst onder het bed vandaan te plukken want ze had absoluut in de gaten dat er iets niet klopte.. :lol: ) vanmorgen bij de da afgeleverd. Het is nu 1 uur en als het goed is gaat ze om half twee onder het mes. :-( De da belt mij als ie klaar is en ik kan haar na m'n werk (17:30) weer ophalen. Dan is ze vast nog niet bij....

Groeten, Jolanda.
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Hoi Jolanda,

Ik zou het ook eng vinden, maar inderdaad katten kunnen veel hebben en het is alleen maar goed dat er iets aan gedaan wordt natuurlijk ;-) .

Laat even weten hoe het is gegaan, ben benieuwd, maar het zal vast goed zijn gegaan!!!
Gebruikersavatar
berg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 feb 2003 11:11
Locatie: H-S

Bericht door berg »

Hoera,
De dierenartis heeft nét gebeld (half vier) en hij was klaar. Er zijn zo'n 40 á 50 steentjes :shock: uit de blaas verwijderd... en ze heeft nu een konijnenstaartje. Ik haal haar om half zes op, neem haar mee naar huis en heb één van de slaapkamers boven voor haar 'voorbereid'
En ze moet op dieetvoer...
Morgen meer nieuws mensen.

Groeten van een opgeluchte Jolanda.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Zo, dat zijn er nogal wat :shock: . Och, arm ding..... staartje er ook nog af :???: . Beterschappies en geef haar maar een knuffie van ons.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Dat zijn er nogal wag zeg :shock: Nou gelukkig is alles goed gegaan ;-)
Als je ze apart wil houden in de slaapkamer voor een paar dagen moet ik je teleurstellen :???: Daar trapte Jessie van ons ook niet in :grin:
Ja tot 's avonds toen was ze het zat, dus heb ik 'r maar laten lopen ;-)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Jemig, dat zijn veel stenen, Jolanda :shock: Daar zal ze last van hebben gehad! Die staart is voor jezelf heel erg wennen; je mist de langslopende antenne en het ziet er inderdaad konijnig uit :icon_shifty:
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Jeetje Jolanda :shock: Wat een stenen! Ze zal de staart zelf waarschijnlijk niet echt missen. Hij was verlamd, toch? Geef haar maar een dikke knuffel van me ;-)
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
maddo
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 sep 2003 13:32
Locatie: Breda

Bericht door maddo »

Oow wat fijn dat alles goed is gegaan!!! Ik heb er geen verstand van maar 40 à 50 steentjes, klinkt als erg veel, maar goed dat ze geholpen is hieraan!!!

Van mij ook een dikke knuffel!!!
Gebruikersavatar
sofievdd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 mei 2005 20:17
Locatie: Adegem
Contacteer:

Bericht door sofievdd »

Aiai, 40-50 steentjes klinkt bijzonder pijnlijk, en dan allemaal in zo'n klein katteblaasje. Jammer van die staart ook, maar het is natuurlijk voor haar het beste. Laat eens weten hoe snel ze betert, het was natuurlijk wel een hele (dubbele) ingreep!
nieuwe capriolen van Evita op http://users.telenet.be/sofievdd/evita/
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Ik weet er ook niet zo veel van, maar 40 a 50 steentjes klinkt als heel erg veel. Ik hoop dat ze gauw opknapt nu, je konijntje! 8-)

Dikke knuffel voor haar,
groetjes, Rian
Mauw
Gebruikersavatar
berg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 feb 2003 11:11
Locatie: H-S

Bericht door berg »

Dag mensen,
Dank voor alle steun. Donderdagavond heb ik Molly weer opgehaald en hoewel ze de ogen open had, was daarmee alles gezegd. Slap, ziek (gal overgeven), het was helemaal niets en het was zó zielig....
Ik heb toen besloten om vrijdag thuis te blijven. In de loop van de vrijdag begon ze te drinken én ging ze op de kattenbak! Daar was ik erg blij om, dat betekent dat die geopereerde blaas goed werkt! Maar já, niet eten.
En 't is een konijntje, inderdaad, de staart was verlamd maar ja, je 'mist' inderdaad wat. Zíj heeft er overigens geen last van.
En ze moet aan het dieetvoer: zaterdagmiddag heeft ze voor het eerst wat gegeten! Ik was zó blij, teken dat het de goede kant op gaat.
Over twee weken moet ik voor controle langs en er moeten nog wat hechtingen uit het staartstompje gehaald worden.
De dierenarts belde zaterdagavond (!) nog hoe het met haar was: ze had toch een pittige operatie achter de rug, zoals hij zei en hij wilde weten of het beter ging.
Wordt vervolgd, ik zal proberen wat foto's te plaatsen (vóór en ná :lol: )
Groeten,
Jolanda,.
Gesloten