Ontklauwen

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ja, ik was erg geschrokken, vind het zo zielig. Ik begrijp nu ook wel waarom ze zo snel bijt, dat is haar enige afweermechanisme :???:
Dat ze zo'n vertrouwen in mensen heeft gehouden, dat verbaast me.

Als ik op haar 'nagelschachten' druk, is daar gewoon helemaal niks, nada. Dus geen schachten en geen nagels. Achter wel trouwens 8-)
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Columbus met zijn ene pootje bijt ook snel. Hij mist ook de helft. .
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik denk dat bijten dan logischer is, gewoon omdat dat hun overgebleven wapen aan de voorkant is.
Overigens slaat ze soms wel naar andere katten en dan zeg ik tegen haar dat dat toch geen zin heeft :lol: Ze hangt inderdaad ook wel in de krabpaal. Sinds ik het van Lotte hoorde, ben ik goed op haar gedrag gaan letten en zie nu dus ook veel meer.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Slaan is natuurlijk wel een waarschuwing naar de rest. Ook al heeft ze geen nagels, toch zal het iets afschrikken.
Heb je inmiddels de DA al gebeld? Ben namelijk wel heel benieuwd wat die er over te zeggen heeft.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Nee die heb ik er nog niet over gebeld. Ik heb een beetje een da-fobie :oops: Alle keren dat ik er dit jaar kwam, werden katten ingeslapen, dus ik ben even niet zo da-achtig...
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Maar ze laten Claire niet inslapen omdat ze geen nagels meer heeft ;)
Misschien kan ze nu juist iets voor jou en Claire betekenen?
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ja maar ik denk niet dat ze veel aan ontklauwen kunnen doen :???: Kunstnagels staan haar vast niet :grin:
Gebruikersavatar
naomie120
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 aug 2004 12:38
Locatie: amsterdam

Bericht door naomie120 »

Oeg ik lees het nu pas (ff geen internetverbinding) maar dit is echt afschuwelijk! De nagels van een kat zijn deels dood, maar deels (aan het begin) levend met zenuwen en alles, dus als ze er helemaal uit zijn is het echt amputatie! Ik kan me voorstellen dat ze dan letterlijk en figuurlijk veel van zich afbijt, want veel meer verdediging heeft ze verder niet... arme Claire. :-(
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik heb inmiddels wel de manier gevonden om haar rustig te houden: als Luna of Apollo in haar buurt is, ga ik beiden aaien. Bij Claire en Apollo werkt dat heel goed; ze doen elkaar dan niets. Luun trekt zich er weinig van aan, die blijft het vervelend vinden, dus dan neem ik Claire op mijn arm en knuffel haar.
Zo haal ik heel veel stress weg en hoeft ze zich dus ook veel minder te verdedigen ;-)
Gesloten