Oudere poes plotseling overleden.

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
Anonymous

Oudere poes plotseling overleden.

Bericht door Anonymous »

Onze poes is afgelopen vrijdag plotseling overleden. Ze was de afgelopen maanden doof geworden en kon af en toe plotseling wild om zich heen kijken en heel hard miauwen. Omdat ze bijna 19 is was onze eerste gedachte dat ze een beetje aan het dementeren was. Toen wij donderdagmiddag uit ons werk kwamen was het helemaal mis met haar. Ze had op de grond geplast en slingerde alle kanten op. We hebben natuurlijk direct de dierenarts gebeld en ook zij weet haar gedrag in eerste instantie aan dementie. Ik kon vrijdagochtend direct komen, zij wilde haar graag een aantal uren observeren. Ik ben de hele nacht wakker geweest om onze lieverd te begeleiden want ze was helemaal van de wereld en wilde alleen maar rondlopen maar ze liep overal tegenaan, ik probeerde haar bij mij in bed te houden. 's Morgens kon ze ook niet meer lopen maar lag op haar zij en haar pootjes maakten nog steeds de lopende bewegingen. Om 8.30 uur bij de dierenarts was het voor ons beiden duidelijk, ze was stervende. Ik heb haar weer mee naar huis genomen, later op de dag zou ik bellen voor een visite om haar in te laten slapen. Dit is "gelukkig" niet nodig geweest, ze is rond het middaguur thuis bij mij op schoot overleden. Hier ben ik heel erg blij om. Maar er is iets dat aan mij blijft knagen. De dierenarts kon eigenlijk niets aan haar ontdekken, haar hartje klonk nog heel sterk ze had een prachtige vacht, een mooi gebit, ze at en dronk nog goed. Wel was zij in de afgelopen zes maanden 500 gram afgevallen. Volgens de dierenarts hadden waarschijnlijk haar andere organen het door ouderdom opgegeven of heeft zij last gekregen van haar schildklier zonder echte uiterlijke symptomen.
Is er iemand die zoiets ook heeft meegemaakt? Een ogenschijnlijk gezonde oudere kat die binnen een dag komt te overlijden.
Gebruikersavatar
Anke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jul 2004 14:59
Locatie: Deurne

Bericht door Anke »

Heel veel sterkte bij dit verschrikkelijke verlies, kan er (gelukkig) nog niet over meepraten, maar wilde je wel ff laten weten dat ik met je meeleef!
Mensen ellende is erg. Dieren ellende nog erger, het wordt veroorzaakt door ellendige mensen!
gaia
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 dec 2003 20:55

Bericht door gaia »

Niet zelf meegemaakt, maar mijn broer wel. Hun ruim negen jaar oude kater was binnen 3 minuten dood, waarschijnlijk aan een hartaanval (ze hebben geen sectie laten doen, dus 100% zeker weten ze het niet). En tot dat moment leek er niets aan de hand met hem.
Geluk bij een ongeluk gebeurde het 's avonds toen hij binnen was, overdag verbleef hij het liefste buiten.
Gebruikersavatar
Ushi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 feb 2005 19:30
Locatie: Numansdorp

Bericht door Ushi »

Jeetje wat erg , ik heb er ook geen verklaring voor.........Sterkte!!
Groetjes Ushi , Rebel en Flo !!! ;-)
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Dat rondzwalken en ineens van je af plassen...dan denk ik aan een beroerte. Het is heel moeilijk als je geen verklaring hebt en het zo plotseling komt weet ik helaas wel uit ervaring.
Wil je dan ook heel veel sterkte toewensen!
Probeer het waarom los te laten, ze was al 19 en dus kan er een heleboel geweest zijn. Haar lichaam was waarschijnlijk al aardig op. Maar ze heeft vast een heerlijk leven gehad en jullie hebben heel veel (mooie momenten) met haar gedeeld, daar gaat het uiteindelijk toch om.

Sharon.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Zonder dat ik er echt verstand van heb, denk ik ook dat ze van ouderdom gestorven is. Eigenlijk is het misschien best fijn voor haar geweest dat het zo snel is gegaan, in elk geval zonder lang ziekteproces, en wel rustig bij jullie thuis. En ze is behoorlijk oud geworden! Maar dat maakt het natuurlijk niet minder verdrietig. Ik kan me ook goed voorstellen dat je je enorm schrikt als het opeens zo snel gaat.
Veel sterkte gewenst!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Ik denk ook aan een beroerte/ hersenbloeding. Mijn Puck is hier ook aan overleden en Mimi heeft een hersenbloeding gehad en was tijdelijk blind.
Ze had geluk en kon medicijnen krijgen, maar dat is echt mazzel.

Veel sterkte!

Bella.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

Wat naar van je poes, sterkte ermee.Ik moet zeggen dat ik me bij
Kattenbella aansluit,ik denk dus ook aan een beroerte/ hersenbloeding.
Ze was al oud, dus haar lichaampje zal het wel hebben opgegeven wat het niet minder erg maakt.
Alma
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Ze is inderdaad erg oud geworden, dat is fijn.
Heel veel sterkte toegewenst!
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Als je wilt, verplaats ik dit topic naar Afscheid. Dan gaat het er wat minder om waar ze aan gestorven is, maar dat jullie haar na zoveel lange jaren moeten missen.
Laat maar weten of je dat wilt.

Veel sterkte,
Emma
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Bedankt voor al jullie fijne reacties! Het is een enorme steun voor mij. Ook dat jullie meedenken over wat er aan de hand zou kunnen zijn geweest.
Wij hebben ook al gedacht aan een hersenbloeding.
Het is voor haar inderdaad gelukkig allemaal erg snel gegaan. En ze heeft, voor zover wij dat voor haar in kunnen vullen, een lang en gelukkig leven gehad.
Emma, zou je dit topic nog één dag onder dit onderwerp willen laten staan? Alvast bedankt, Jacq.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Jacq, het topic mag ook hier blijven staan hoor.

Fijn dat het jullie steunt en troost!
h.g. Emma
mareli
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 feb 2005 09:24
Locatie: joure

Bericht door mareli »

Hoi Jac,
Ik herken dit ook hoor Wij hadden een 19 jaar oude poes (net als die van jou) en ook zij kreeg een hersenbloeding. Heb de hele nacht toen bij haar op de grond gelegen en haar geaaid en gerustgesteld. 's Morgens heb ik de d.a. gebeld en gevraagd of zij bij ons wildde komen om haar te euthaniseren. Ze zou om 11 uur komen maar na het telefoontje heeft het nog een half uurtje geduurd en toen stierf onze lieverd, gelukkig zonder dat er een d.a. bij aan te pas kwam. Het is vreselijk om zo'n oud beestje te moeten missen, maar het is ook weer fijn dat ze in aanwezigheid van jou in haar eigen huis is gestorven. Heel veel sterkte de komende tijd!!
H.g. Liesbeth
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Heel veel sterkte met het plotselinge verlies van jullie poes. Probeer te herinneren dat ze bij jullie een fijne tijd heeft gehad en dat ze niet lang heeft hoeven lijden.

Liefs, Rian
Mauw
Gesloten