Fotoverslag amputatie pootje Flanna

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
Sjimmy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 okt 2003 14:55

Bericht door Sjimmy »

Wat mooi dat er foto's gemaakt zijn van dit toch wel verdrietige feit.
Al is het denk ik voor haar het beste. Zo'n pootje wat het 'toch niet doet' zit alleen maar in de weg.
Die laatste foto's Super hoor! Wat een power in zo'n vrouwtje :)
Groetjes,
Petra
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Erg interresant om een keertje zo een operatie te zien, ik heb vroeger stage gelopen bij een da en wel een paar oparatie's gezien, maar zo'n operatie nog nooit, ik vind het toch altijd erg knap hoe ze dat toch kunnen....en wat een bikkeltje die kleine rooie....ben trouwens erg benieuwd hoe het nu met haar is..??
Gebruikersavatar
doryn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 jul 2004 14:02
Locatie: Leeuwarden

Bericht door doryn »

Hoi allemaal
Ik denk ik laat even weten hoe het met Flanna gaat!
Het gaat heel erg goed, ze ligt nu lekker op de bank te slapen ( waar ze met gemak op en af klautert ;-). Ik vind het enger dan zijzelf :-).
Ze heeft bijna de hele middag gespeeld met de andere kleintjes, net alsof ze nooit weg is geweest!.
Ben blij dat ze weer terug is, het circus is nu weer compleet ;-)

Groetjes

Doryn
Groetjes van Doryn and Cats.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Vanmorgen mocht ik met Emma mee om Flanna op te halen en haar naar Doryn te brengen.
Wat een lief, mooi en dapper meisje is Flanna!!!
Zoals Emma al schreef, is ze zelfs mee naar het terras geweest, waar ze genoot van de aandacht.
Op weg naar Doryn zat ik met Flanna op schoot achterin het busje.
Ze was helemaal niet bang, maar ging lekker op haar ruggetje liggen zodat ik haar buikje goed kon aaien. :grin:
Eenmaal bij Doryn ging Flanna gelijk met Foxy en Fairy spelen en heb ik zo'n 40 foto's gemaakt :oops:
Hieronder een kleine selectie:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dag mooi lief Flannameisje.
Ik ben blij dat je bij Doryn bent, waar je rustig kunt herstellen, maar ik kan niet wachten om je op te halen!
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Het is op de foto's net of het al weken geleden is dat ze geopereerd is! Ze is meteen alweer zo speels en fit, niet te geloven!
Ik denk dat je daar straks een pittig karaktertje aan krijgt :wink:
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Zie haar daar nou lekker spelen! :verliefd: Wat een prachtmeiske is het toch. Inderdaad niet voor te stellen dat ze gisteren geopereerd is!
Gebruikersavatar
annastasia
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2003 00:56
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door annastasia »

Welkom Doryn, leuk dat je ons even op de hoogte houdt en ook mijn complimenten voor jouw werk. Het is toch onvoorstelbaar hoe dapper dit meisje is en alweer speelt en klautert, ik maakte mij zorgen omdat het juist een voorpootje was, dus ben blij met deze berichten. Geef Flanna maar een dikke knuf van mij.

En Minerva geweldig dat jij haar personeel wilt zijn :wink: Flanna heeft hele mooie ogen en ik begrijp hoe je verliefd op haar bent geworden.
Ik kan mij dan ook goed voorstellen dat het wachten nu lang gaat duren.
Wat lief dat je zelfs in de auto haar buikje mag aaien, wat een supperknuffel :grin:
Anna&Cats Afbeelding

Geen paniek, niets is onder controle.
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Bericht door Rocis »

Nou, ik ben inderdaad erg blij met mijn scroll hier, die heb ik dan ook flink gebruikt :oops: Ik kan hier dus echt niet tegen en vind het niet meevallen zoals me gezegd was :cry: Ik ben een watje op dat gebied. Maar ik heb des te langer gekeken naar de foto's zoals dappere dodo nu lekker ravot en lekker helder uit haar oogjes kijkt. Wat ben ik dan trots op dit heerlijke wezentje, maar vooral ook op de mensen die haar zo hebben geholpen ... *diepe buiging*
Ik ben zo blij dat ze weer mee mag doen met de wereld :razz:

:verliefd:
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Het gaat zo snel, dat herstel. Ik sta steeds weer verbaasd.
Het is mooi te kunnen zien hoe zo'n operatie gaat.
nog mooier is het natuurlijk te zien hoe Flanna speelt met die ukkies om haar heen.

Minerva en Flanna, veel geluk met elkaar.

Doryn, prachtig opvang huis heb je. Goed werk!

Bella.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Anzjie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 jan 2004 23:02

Bericht door Anzjie »

Wat een prachtmeisje is Flanna :catlove:

Doryn ze is in goed handen bij je en nog welkom hier.

Jacqueline bedankt voor de foto's en dat je zo meeleeft.
Nog een vraagje: Kunnen poezen ook fantoompijn hebben? of is daar niets over bekend...Vroeg het me ineens af na die ( interessante) fotoreportage van de amputatie..

Mervina heel erg gefeliciteerd met je mooie dappere flanna, dat koppie van der zucht.... :verliefd:
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ja Anzjie dat heb ik me inderdaad ook al eens afgevraagd.
Volgens mij kunnen katten dat ook wel hebben, net zoals mensen, maar ja ik weet het niet zeker.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Goede vraag, Anzjie!
Ik ben er ook wel heel benieuwd naar.
Ik denk het eigenlijk wel, want volgens mij is fantoompijn gewoon een fysiologisch verschijnsel, dus dat zal niet echt verschillen tussen mens en dier.
Gebruikersavatar
Anke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jul 2004 14:59
Locatie: Deurne

Bericht door Anke »

Ow Flanna dapper diertje, het gaat helemaal goedkomen met jou.

Ik heb zelf ook een poesje gehad met een geamputeerd voor pootje, ze klom na 2 weken alweer in een boom, ze was echt heel snel hersteld.

Flanna is echt een knappie!!
Mensen ellende is erg. Dieren ellende nog erger, het wordt veroorzaakt door ellendige mensen!
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Geweldig om te zien hoe snel Flanna herstelt. Prachtige foto's van de operatie trouwens!!
Minerva heeeeeel veel gelukkige momenten met dit meisje toegewenst in de toekomst
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hoi Anzjie,

Het vermoeden bestaat dat - net als bij mensen - ook bij dieren fantoompijn voorkomt, al is dit niet te bewijzen. Ook wordt vermoedt dan de kans op fantoompijn groter is als je de poot met schouderblad en al wegneemt omdat je dan meer zenuwen moet afbinden. Maar ja, bewijs zoiets maar.... In elk geval merken we maar heel zelden dat een kat 'last' heeft van een niet meer bestaande poot en dan vaak alleen in de beginfase.
Zoals Flanna (al heel snel na de operatie) reageerde kun je rustig stellen dat ze zich beter voelt zonder dat lastige ding aan haar linker schouder. :-)

Jacqueline
Gesloten