Niesziekte

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Petra4444
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 dec 2019 12:59

Niesziekte

Bericht door Petra4444 »

Ik heb 14 jaar geleden twee katten gekocht met niesziekte. Het gaat op zich nu goed met ze. Ik heb 1,5 jaar geleden twee kitters erbij genomen. Gelukkig niets aan de hand. Alle katten krijgen elke jaar vaccinatie. Nu is bij één van de oudere katten de niesziekte opgevlamd door een stress-situatie. Van het weekend werd één van de jongere ziek: niesziekte. Maandag zijn we naar de dierenarts gegaan. Natuurlijk begint de andere nu ook.

Wat ik graag wil weten nu ze alle vier niesziekte hebben of hebben gehad, heeft het dan nog wel zin om ze te laten vaccineren tegen niesziekte.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1621
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Niesziekte

Bericht door Asse-Poes »

Een gevaccineerde kat kan ook niesziekte krijgen, het verloop is meestal wel minder heftig.
Helaas weet ik daar alles van en was het verloop dramatisch.
Dus inenten blijft noodzakelijk.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Petra4444
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 dec 2019 12:59

Re: Niesziekte

Bericht door Petra4444 »

Och jee, wat erg voor je.

En dank voor je antwoord. Dan blijf ik ze inenten.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1621
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Niesziekte

Bericht door Asse-Poes »

Bellow leeft nog hoor 😀, maar het was kantje boord. En ik hoop het nooooooit meer mee te maken.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Petra4444
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 dec 2019 12:59

Re: Niesziekte

Bericht door Petra4444 »

Oh, gelukkig! :grin:

Er is er nu één die het benauwd heeft, heeft zijn bekje open om te ademen. Ziet er verder niet ziek uit. Dus morgen gauw weer naar de dierenarts met hem. :roll:
Plaats reactie