Alvleesklierontsteking en suikerziekte

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Riianne1990
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 mar 2023 01:07

Alvleesklierontsteking en suikerziekte

Bericht door Riianne1990 »

Goedenavond.

Ik wil hier even mijn verhaal doen over onze poes Djenga die 27-2-2023 is overleden aan (hoogstwaarschijnlijk) een alvleesklierontsteking.

Onze poes is half januari naar de dierenarts geweest vanwege korstjes en zo nu en dan wat bloed in beiden oren. Simpelweg hebben zij een pipet tegen mijtjes gegeven en een injectie tegen de jeuk (geen controle niks) en geen idee welke injectie. Twee dagen nadat onze poes dit toegediend heeft gekregen, stopte zij spontaan met eten, ze dronk nog wel aardig veel. Voordat dit was gebeurd, at zij normaal, zoals zij altijd deed. Djenga was al wat afgevallen en er gingen geen alarmbellen rinkelen bij deze dierenarts.

Ik had geen vertrouwen meer in de dierenarts en ben overgestapt naar de dierenarts waar onze andere poes ook al was gesteriliseerd en hadden er een zeer goede ervaring mee.

Direct is er door hem een bloedonderzoek uitgevoerd (helaas mislukte dit en moest naar het lab, bloed was erg troebel van kleur). Uitslag; suikerziekte (waarde serieus van 19.5). Moesten haar voldoende aan het eten krijgen en wanneer ze at, twee keer insuline spuiten (1 eenheid). Eten lukte nog, zeker wel minder en minder vaak op een dag, maar voor de insuline was dit genoeg.

Maar na een paar dagen, weer terug bij af. Weer terug naar de arts en hij begreep het niet, omdat ze met suikerziekte veel zou moeten eten. Maar inmiddels was ze weer afgevallen. Ik hoor de dierenarts nog zeggen; als het alvleesklierontsteking is dan hebben we een groot probleem….. We hadden eetlustopwekkers meegekregen, om te kijken of dit weer zou werken. Helaas….. ging ook maar een een halve dag goed en het eten werd weer minder en minder….

Toch weer terug gegaan naar de dierenarts en in overleg werd ze deze ochtend opgenomen en konden haar einde van de middag weer ophalen. Uitgebreide onderzoeken zijn er gedaan, haar aan het infuus gezet en pijnstillers en opnieuw eetlustopwekkers gekregen. Poes kwam thuis en viel direct haar voedselbak aan. Twee dagen erna de uitslag; alvleesklierontsteking. Na de opname ging het denk 4 a 5 dagen goed en toen weer terug bij af. Inmiddels begon ze ons thuis te vermijden en ging zich verstoppen, op de meest vreemde plekken en ineens mocht onze dochter haar aaien (Djenga liep altijd weg van haar) dus toen schrok ik wel….

Na die dagen weer naar de dierenarts gestapt en hij was ten einde raad. De arts heeft haar toch weer pijnstillers gegeven en iets tegen de misselijkheid en het telefoonnummer gegeven om een buikecho te laten maken. Hij was haast overtuigd dat er meer moest zijn. Ze was nuchter en kon al dezelfde dag terecht hiervoor. Inderdaad was de ontsteking te zien en in lichte mate leververvetting. Ik hoor mezelf nog zeggen dat ik blij ben dat er geen tumor of iets dergelijks zit. De twee artsen keken elkaar aan en zeiden; dit is ook heel ernstig en kan slecht aflopen. Niet bij stilgestaan dat ze dit serieus meenden. Enige wat ze wel vroegen toen ik vertelde over haar oren: heeft zij een injectie gekregen tegen de jeuk? Dus ik zei ja… En toen zei de dierenarts (man van echo dus) dat dit de veroorzaker kan zijn geweest. Hij kon niet garanderen dat ze het dan niet had gekregen, maar dit zou het zeker versneld hebben. En dit gaat nog steeds rond in mijn hoofd. Van wat als zij dus niet die injectie had gehad…. Had ze dan nog gezond geleefd. Helaas zal ik dit nooit weten…

Djenga at een volle week echt goed haar eten na deze buikecho. Helaas had ze toen ineens een wondje op haar poot en was ontstoken en kreeg hiervoor antibiotica. Zij is direct gestopt met eten na het toedienen van deze tablet. Ik heb het toch gegeven, want dit mocht ook wel op een ietwat lege maag. Ik ben wel direct Hills urgent care gaan halen en heb haar met een spuit zitten dwangvoeren, want ze moest eten. Dit ging goed een enige tijd en ze accepteerde het ook echt. Ik denk ook niet dat die antibiotica ervoor gezorgd heeft dat ze gestopt is met eten, ik had de antibiotica vijf dagen gegeven ipv de opgegeven zeven en zelfs na het stoppen van de antibiotica at ze niet. Ik zat nog steeds te dwangvoeren en af en toe gingen er snoepstengels aan voer in. Dit was prima volgens de dierenarts, als ze maar at. Inmiddels uiteraard wel allang gestopt met insuline spuiten trouwens sinds ze de diagnose van alvleesklierontsteking had.

Helaas verstopte ze zich op een geven moment steeds meer en meer en liep steeds meer weg en at echt steeds minder en minder en toen ineens echt niks meer. Weer contact gehad met de dierenarts en de opties besproken. We zouden haar kunnen laten opnemen, maar hij zou niet weten of ze een kans zou maken hiermee. En dan zou ze aan het infuus moeten en aan de sondevoeding (zeer zeker voor meerdere dagen). Djenga is enorm gestresst van de dierenarts en trilt helemaal als de vervoersbox al gepakt wordt. En ik had inmiddels alles al opgezocht over deze ziekte en besproken met de arts en ik wist dat dit een langdurig vervelend (voor de poes) traject zou kunnen worden en dat er een grote kans is dat dit niet snel of nooit over zal gaan.

Nog steeds probeerden we het met dwangvoeren en hebben echt van alles uit de kast getrokken, maar ze leek het zelf echt op te geven. Op een geven moment kwam het er ook allemaal uit… Ze ging inmiddels niet meer verstoppen en lag naast mij in bed en leefde eigenlijk alleen nog boven, want ze wou rust (hebben nog twee katten en die zijn speels). Water ging er steeds minder in en ze bewoog steeds minder. In het weekend de definitieve beslissing gemaakt dat dit echt niet langer kan en wij haar ook geen ellende willen aan doen met sonde en infuus, ruimte waar ze diep ongelukkig is en nog een grote kans dat het niet werkt of dat het nog meerdere malen nodig zal zijn. Buiten de hoge kosten om, dus één bak ellende voor Djenga. En net wat ik zeg, ze leek het echt op te geven, eigenlijk al vanaf het moment van verstoppen en het moment dat ze onze dochter toe liet.

Die zondag het definitieve besluit genomen om haar die maandag echt in te laten slapen, want je zag echt dat ze nu geen kwaliteit meer van leven had. Ze sliep en sliep en sliep en af en toe een wandeling, T/m die zaterdagochtend liep ze nog wat heen en weer en dronk een enkel slokje water. Maar die zondag was het echt op. We hoopten eigenlijk dat ze uit zichzelf zou komen te overlijden die dag, maar helaas gebeurde dit niet. Ze leek geen pijn te hebben, ze lag er heel ontspannen bij, maar dit weet je niet, want ze verbergen dit goed. Maar je moet uiteindelijk kiezen voor je poes, haar uit haar lijden halen.

Die maandagochtend heb ik haar geaaid en geaaid en ik tilde haar op om te “gaan” en ze leek me echt aan te kijken van: het is goed zo en toen is zij om 12.30 ingeslapen. Bij het eerste spuitje viel haar kopje zo in m’n handen en ze was eigenlijk direct weg, het ging zo snel :cry: :cry:

Zijn er meerdere mensen met ervaringen met deze ziekte? Ik zal ook nooit weten of ik er zo goed aan heb gedaan, maar in mijn ogen was dit de beste keuze in het belang voor Djenga.
Miss you Djenga # Senna (9) Evita (4)
Groetjes Rianne
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Alvleesklierontsteking en suikerziekte

Bericht door Anne »

Wat een ontzettend triest verhaal :-( zo te zien heb je alles uit de kast gehaald en gedaan wat gedaan moest worden maar mocht het niet baten :cry:
Ik heb onze geliefde Roedi * ook een half jaar moeten dwangvoederen na haar diagnose alvleesklierontsteking, zij at heel weinig uit zich zelf ondanks medicatie, niks hielp
Uiteindelijk gaf ze zelf aan dat ze er klaar mee was en toen moesten we haar ook laten gaan :-|
Onze Bella ( andere ziekte) wou op een gegeven moment ook niet meer eten en zij was geen kat die je kon dwangvoederen dus die hebben we ook laten gaan na van alles geprobeerd te hebben
Heel veel sterkte met het verlies van jullie geliefde poes!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Riianne1990
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 mar 2023 01:07

Re: Alvleesklierontsteking en suikerziekte

Bericht door Riianne1990 »

Dankjewel!

Ja, op een geven moment moet je helaas keuzes gaan maken.

Och wat erg, toch nog zo lange tijd dwang gevoerd. Dan heb en hou je toch ook echt wel hoop. Wat erg dat het bij de andere niet eens te proberen viel 😢. Heel erg naar. Bij zulke dingen sta je ook niet heel erg stil als je aan een beestje begint. Beetje kunnen verwerken inmiddels?

En van alvleesklierontsteking wist ik sowieso niets. Ons poesje is 9 jaar geworden. Was mijn eerste poes, doet ongelooflijk zeer en er zal voorlopig ook geen andere nog komen. We hebben er nog twee wandelen en die kunnen de leegte ook echt niet vullen. Heb jij nog huisdieren op dit moment ?
Miss you Djenga # Senna (9) Evita (4)
Groetjes Rianne
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Alvleesklierontsteking en suikerziekte

Bericht door Anne »

Dank je wel Rilanne
De dieren die bij ons inwonen staan in mijn onderschrift vermeld
Nee, geen ander dier kan de leegte opvullen maar mij helpt nieuw leven altijd bij de rouw.
Ik denk regelmatig aan ze en herdenk dan hun specialiteiten :-|
Dat blijft een gemis
Alhoewel het voor mij een verrijking is dat deze dieren hun liefde hebben getoond en dat ik dat mee heb mogen maken
Alsnog heel veel sterkte!! En fijn dat er nog twee rond huppelen in een hopelijk goede gezondheid!🙏
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Riianne1990
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 mar 2023 01:07

Re: Alvleesklierontsteking en suikerziekte

Bericht door Riianne1990 »

Ja dat idee had ik al, gezellig hoor ❤️. Wij hebben nog drie hamsters en een cavia en twee poesjes dan. Poezen zijn 9 en 4. Dus laten wij hopen dat deze voorlopig sowieso gezond en oud mogen worden. En dit geldt ook voor de beestjes bij jou.

En net wat je zegt, elk diertje heeft zijn eigen specialiteiten en elk dier is anders. En het blijft een rijkdom om dieren te hebben, zou ook nooit zonder dieren kunnen. De poes die overleden is die praatte echt terug tegen mij en had ik echt een soort speciale band mee en dit zal ik ook nooit meer zo krijgen. Dit hoeft niet, want ze is zeker niet vervangbaar. Maar wellicht in de toekomst dat er nog eentje komt. Voor nu is het goed zo en heb tijd nodig 😊.

Bedankt voor je berichtjes ❤️. Tijd doet wonderen 😊
Miss you Djenga # Senna (9) Evita (4)
Groetjes Rianne
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Alvleesklierontsteking en suikerziekte

Bericht door Synemios »

Wat verschrikkelijk, maar ik zie vooral veel fouten/mis diagnoses die door de dierenartsen gemaakt zijn.

De 1e injectie is denk ik prednison geweest.

Een suikerwaarde van 19.5 is voor een kat niet mega hoog zeker niet omdat die een waarde ruim boven de 20 kunnen hebben alleen al door stress.
En daarom heb je weinig aan alleen die waarde en is er een andere waarde veel belangrijker (fructosamine)

Helaas heb ik er ook 1 gehad met leverfalen en een acute alvleesklierontsteking die we moesten in laten slapen, maar toen waren er veel minder opties dan nu het geval is.

Ik heb nu 2 katten met alvleesklierontsteking en ibd en Lizzy doet het nu al een lange tijd goed.
Wij hebben voor beiden een behandelplan zodat ik zelf snel in kan grijpen bij de 1e tekenen.

Hier heb je nu helemaal niets meer aan, onthoud wel dat jij alles gedaan hebt wat je kon doen, en meer dan dat.
Heel veel sterkte en ik hoop dat het je helpt het van je af te schrijven.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Riianne1990
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 mar 2023 01:07

Re: Alvleesklierontsteking en suikerziekte

Bericht door Riianne1990 »

Ja, heb hier sowieso van geleerd. Heb dit nooit eerder meegemaakt. Was mijn eerste poesje die is overleden en dan ook nog hieraan 😥. Ze was wel dik hoor (5,6 kilo en geëindigd met 3,5 ongeveer). Het was een zeer luie en niet actieve poes. Neem mijzelf dit wel kwalijk. Maar heb wel vrede ermee dat ze bijna tien jaar een lekker lui, lekker etend leven heeft gehad en heb ik aardig vrede mee.

Me andere twee overgebleven poesjes zijn speels en eten niet zoveel en zijn op gezond gewicht.

Mag ik vragen hoe jij deze ziekte “onder controle” houdt? Welk behandelplan? Mocht mij dit ooit weer eens overkomen (wat we uiteraard niet hopen). Ben blij voor jou dat het onder controle is 🥰 Alleen vervelend dat je er ook eentje heb moeten laten gaan 😥

Verbaasd me wel hoe vaak dit voorkomt eigenlijk 😢
Miss you Djenga # Senna (9) Evita (4)
Groetjes Rianne
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Alvleesklierontsteking en suikerziekte

Bericht door Synemios »

Overgewicht helpt niet mee maar ook katten zonder overgewicht kunnen het krijgen,
Katten hebben ook allemaal een ander karakter en sommige katten zijn gewoon minder speels dan andere, ik vind er ook wel wat voor te zeggen dat dan te accepteren ;-)
Dus ik denk dat je jezelf echt niets hoeft te verwijten.

Wij hebben per kat een iets ander plan, maar in grote lijnen lijken de plannen wel op elkaar.
Maar Luna is super gevoelig dus bij haar moeten we soms afwijken van het standaard plan.

Wij geven nu standaard om de dag cerenia ( maar beiden hebben ook IBD)
Verder als het slecht gaat ook pijnstilling ( Nooit meer een NSAID) dus bij pijn krijgen ze altijd temgesic ( buprecare) en mirtazapine en als het echt niet anders kan een lage dosering prednison maar dan wel met hele strenge controle.
En altijd een maagzuurremmer.

Bij Luna moeten we soms helaas wel hogere doseringen prednison geven, en dan stappen we over op pilvorm via een afbouw plan.

En soms antibiotica, maar dat doen we pas als de rest niet werkt ivm resistentie en het is ook een aanslag op de darmen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Riianne1990
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 mar 2023 01:07

Re: Alvleesklierontsteking en suikerziekte

Bericht door Riianne1990 »

Ja het blijft een ingewikkelde ziekte. Helaas leek ze ook echt zelf op te geven. Ze werd extreem agressief en ging ons flink krabben als we probeerden te dwang voeren of tabletjes in haar bekje te stoppen. Maar het is intens verdrietig, een week geleden leefde ze nog hier en waren we al afscheid aan het nemen. Kost tijd hoor ik inderdaad hoor, maar vraag me af of ik hier ooit overheen kom.

Ik ben blij dat het met jouw plan van aanpak loopt zo, ik hoop voor jou dat dit ook zo lang mogelijk zo blijft lopen. Kunnen ze er trouwens ooit overheen/bovenop komen? Alvleesklierontsteking….? Lees daar meerdere dingen over.

Je bent in elk geval een goed baasje voor je lieve poezen 🥰 fijn dat je ze zo kunt helpen
Miss you Djenga # Senna (9) Evita (4)
Groetjes Rianne
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1621
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Alvleesklierontsteking en suikerziekte

Bericht door Asse-Poes »

Wat verdrietig om Djenga op deze manier te moeten verliezen. En ze was pas 9 jaar 😢
Heel veel sterkte Rianne!
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Riianne1990
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 mar 2023 01:07

Re: Alvleesklierontsteking en suikerziekte

Bericht door Riianne1990 »

Helaas wel, veel te jong 😢 Zo had ik me 2023 niet voorgesteld… Ben nu aangekomen in de fase schuldgevoel geloof ik…

Bedankt ! 🥰 tijd heelt wonden zeggen ze…
Miss you Djenga # Senna (9) Evita (4)
Groetjes Rianne
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Alvleesklierontsteking en suikerziekte

Bericht door Synemios »

Ja helaas kunnen wij van alles tegen je zeggen maar je schuldgevoel niet weg nemen.
Als een kat het zelf opgeeft dan houdt het wel snel op, en ik weet hoe ziek ze er van kunnen zijn.

Een kat die niets meer wil moeten dwang voeren is echt hartverscheurend, dat was voor ons bij Sylvester 1 van de redenen waardoor we dachten dat het genoeg geweest was.
Als we er al iets in kregen kwam het er ook meteen weer uit.


Sylvester had in de laatste week ook een torenhoge glucose en was agressief tegen mijn man dus het verloop doet mij daar wel aan denken.
Als ik toen geweten had wat ik nu weet dan was het denk ik ook anders gelopen.

Het blijft bij mijn huidige katten iets chronisch, maar bij Lizzy gaat het nu wel al heel lang goed, pijnstilling heeft ze al heel lang niet nodig gehad.
Bij Luna is de alvleesklierontsteking pas afgelopen jaar aangetoond al denken ze dat ze het al langer heeft.

Bij een acute alvleesklierontsteking zijn ze vaak heel ziek en dan is het helaas vaak zo dat als ze het dan overleven het bij 1x blijft.
Maar veel katten overleven dat niet.


Onthou dat jij ook een lief baasje bent en echt alles gedaan hebt wat je kon doen voor Djenga


https://dierenkliniekspaarne.nl/katten/ ... ncreatitis
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Riianne1990
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 mar 2023 01:07

Re: Alvleesklierontsteking en suikerziekte

Bericht door Riianne1990 »

Ach jeetje, dat klinkt eigenlijk hetzelfde als hoe het bij ons is gegaan met Djenga. Ook zeer heftig geweest dus 😢. Moeilijk om zo’n keuze te maken, je wilt ze het liefst zo lang mogelijk bij je houden. Het was bij ons ook de definitieve beslissing om hier niet mee verder te gaan. Bij haar kwam het er helaas ook tot meerdere keren direct uit. Op een geven moment is het genoeg voor het beestje en houdt de strijd op 😥. Zeker als ze veranderen in gedrag van super lief naar zeer agressief…

Hoe ben jij op de huidige behandeling gekomen? Met de dierenarts alles goed besproken of zelf tot bepaalde medicatie en plannen gekomen? Moet uiteraard wel een arts hebben die alles ook uit de kast wilt trekken en er zijn tegenwoordig maar weinig goede meedenkende dierenartsen denk ik wel eens…

Ach, heel fijn dat het langere tijd goed gaat, daar doe je hoe het ook allemaal voor 🥰. Ja, is lastig denk om in te schatten hoelang het al aan de gang is, zeker met chronisch natuurlijk. Maar het is heel fijn als het onder controle te houden is.

Bij Djenga kwam het zo uit het niets (“toevallig” wel na haar oren dan) en haar conditie ging helaas als een speer achteruit, zo bizar snel gegaan… Dus ga er wel vanuit dat het acuut was…
Miss you Djenga # Senna (9) Evita (4)
Groetjes Rianne
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Alvleesklierontsteking en suikerziekte

Bericht door Synemios »

Dat is een heel lang verhaal.


Lizzy zat eerst bij een praktijk waar ze niet verder wilden kijken en omdat ze een verhoogde nierwaarde gevonden hadden.
En er op de foto niets te zien was.
Toen zeiden ze dat het dan wel chronisch nierfalen zou zijn,
Maar ik heb ervaring met nierfaalkatjes en met alvleesklierkatjes en ik vond dit niet bij nierfalen passen.
Daarbij kan de nierwaarde beïnvloed worden door allerlei andere ziektes.
Er waren ook nog bepaalde andere waardes afwijkend en die niet kloppen bij chronisch nierfalen.
Ze had ook koorts.

Ik had ze gevraagd een test te doen ivm mijn vermoeden van een alvleesklierontsteking van te voren maar ze waren dat vergeten en zeiden dat de behandeling in beide gevallen hetzelfde zou zijn wat dus niet klopt.

Verder herkende ik ook dingen die ik gezien had bij een kat met een te snel werkende schildklier, maar omdat Lizzy toen pas 7 was vonden ze dat onzin en wilden ze ook dat niet testen dus toen ben ik naar een andere dierenarts gegaan.

Die vond trouwens dat ik gelijk had en dat haar bloeduitslagen en klachten niet klopten bij cnf
Hij zei wel ja ze hebben gelijk over die foto dat er niets te zien is maar dat is juist waar ik mij zorgen om maak, want ze at toen dus niet en meestal zie je wel wat restjes nog zitten.

Hij heeft vervolgens meteen een doorverwijzing voor een echo geregeld, urine op kweek gezet, gekeken naar eiwitten etc.
Nieuw bloedonderzoek gedaan inclusief schildklier en alvleesklier.
Lizzy begon toen langzaam weer wat op te knappen.

De echo wees uit dat er wel wat mis was met de nieren maar dat dat kwam door meerdere nierinfarcten.
Verder zagen ze op dat moment niets, maar een nierinfarct geeft tijdelijk pijn maar geen koorts etc.
Dus dat was niet de verklaring voor haar klachten.
Lizzy moest wel op nierdieet maar omdat ze ook allergisch was werd dat een dingetje maar gelukkig hebben ze dat deel voor ons uitgezocht en heb ik nu multifunction voer.

We zijn toen ook bij een internist terecht gekomen omdat Lizzy een autoimmuunstoornis heeft en dat zorgt voor meerdere problemen.
Dus het werd steeds ingewikkelder.

De bloeduitslagen gaven geen alvleesklierontsteking aan maar wel een te snel werkende schildklier.
Toen kreeg Lizzy daar medicijnen voor in afwachting van een Radioactief jodium behandeling in Gent.

En een paar weken later was ze weer hartstikke ziek, ze hield niets meer binnen, het schuim stond op haar bekje ze bleef speekselen, was aan het krijsen van de pijn.
Mijn eigen dierenarts was op vakantie, maar de vervangster heeft haar toen doorverwezen naar evidensia waar onze internist ook werkte.
Daar is meteen een bloedonderzoek en een nieuwe echo gemaakt en toen konden ze het wel aantonen.
En toen is er een behandelplan gemaakt.

Bij Luna heeft mijn eigen dierenarts een plan gemaakt want dat ligt ingewikkelder en hij heeft de regie over de behandeling omdat dat regelmatig mis gaat omdat ze super gevoelig is en de internist van Lizzy nam geen nieuwe patienten meer aan.

Je moet dus overal zelf achteraan zitten en veel weten, want er gaat soms zoveel mis....
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie