Kat overleden, lag volledig in speeksel

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Carolinevda
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2023 22:20

Kat overleden, lag volledig in speeksel

Bericht door Carolinevda »

Hallo
Mij kat Louis is dinsdag gestorven. Zijn mond lag open, ogen open en lag volledig in zijlig in speeksel van hoofd tot staart. Hij had zich niet verstopt.
Het is een Britse korthaar, hij zou bijna 14 jaar geworden zijn… op zijn 8 maanden heb ik ontdekt dat hij hcm had. Hij nam hiervoor hartmedicatie(fortekor) en vochtafdrijver en ging jaarlijks op controle. Nog in december op controle geweest. De laatste 5 jaar had hij elk jaar last van zijn darmen, wou hij niet meer eten en drinken of gaf hij regelmatig over. Dit werd telkens op het moment behandeld maar nooit onderzocht.
Toen ik hem daar zag liggen leek het of hij een hartattack had gekregen, kon ook een herseninfarct zijn. Dat heeft hij ook al twee keer gekregen, maar kon hem nog terug bij bewustzijn brengen. Deze keer was ik niet thuis.
Toen ik dit aan de dierenarts vroeg wat dit speeksel kon zijn, wouden ze me hierin niet helpen.
Ik voel dat ik duidelijkheid wil wat er precies met hem gebeurd is voor mijn verwerking van groot verdriet voor hem.
Ondanks zijn leeftijd en zijn hcm zag ik niet zoveel verandering, hij was nog levendig, nieuwsgierig en avontuurlijk, was een schok voor mij hem dood te zien liggen. Maar misschien wou hij voor mij verbergen was een heel intelligent en gevoelig beestje.
Moesten jullie mij hier kunnen helpen?
Dank je wel
Caroline
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1623
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Kat overleden, lag volledig in speeksel

Bericht door Asse-Poes »

Wat verdrietig om je kat zo onverwacht op deze manier te moeten verliezen 😢

Vanaf een afstand is het niet te doen om te zeggen wat er gebeurd is.
Het kan van alles zijn, vergiftiging, epileptische aanval, lever- of nierprobleem en vast nog meer.
Je kan sectie laten verrichten bij een dierenarts, dan kom je waarschijnlijk meer te weten. (Heb ik ook een keer laten doen)

Wel vreemd dat je eigen DA hier niks over wil zeggen.
Als je in hem /haar geen vertrouwen meer hebt, zoek dan een andere DA.

Heel veel sterkte Caroline.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kat overleden, lag volledig in speeksel

Bericht door Synemios »

Wat een verschrikkelijke manier om op deze wijze je kat te verliezen
Waarom wil jou dierenarts hier niet mee helpen?
Waarom heeft die niet gezocht naar de oorzaak van het terug kerende probleem mbt zijn darmen?

Zoals Marina al zegt er kan sectie verricht worden.

Heel veel sterkte
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Carolinevda
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2023 22:20

Re: Kat overleden, lag volledig in speeksel

Bericht door Carolinevda »

Ze antwoordde dat vanalles kan zijn waarom er speeksel lag. Ik ben maar tot besef gekomen door de rekeningen die ik aan de dierenarts betaald heb, dus na zijn dood, dat het een wederkerend probleem was. In oktober werkte ook die medicatie niet meer met zijn darmen en werd hij een aantal dagen opgenomen. Dank 🙏🏻 je wel voor jullie reacties. Ik mis hem zo hard ❤️
Herre
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2023 20:35

Re: Kat overleden, lag volledig in speeksel

Bericht door Herre »

Mss wat laat…
Allereerst hoop ik dat je rust hebt gevonden.

3 dagen geleden hebben wij onze Britse korthaar kater al stervende gevonden.
Net na overlijden bij de dierenarts kwam er vocht uit de neus en mond. De dierenarts gaf aan dat dit vocht uit de longen was, een bijkomstig symptoom van het bekende HCM.

5,5 jaar jong, maximaal geleefd binnen en buiten in het veld.
Wij vol in de verwerking.
Plaats reactie