Tong hangt de hele tijd links uit haar mond

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Nadi
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2022 12:55

Tong hangt de hele tijd links uit haar mond

Bericht door Nadi »

Hoi allemaal,

sinds twee dagen hangt de tong van mijn kat regelmatig aan de linkerzijde uit haar mond. Ook 'kauwt' ze dan veel. Laatst had ze ook tijdens het slapen wat lichte schokjes. Dit had ze wel eens eerder bij het slapen van het dromen, maar nu was het door haar hele lichaampje en voornamelijk haar pootjes.

Weet iemand waar deze signalen op kunnen duiden? Ik ga uiteraard ook contact opnemen met de dierenarts alleen in mijn omgeving neemt geen enkele dierenarts momenteel nieuwe cliënten aan. Ik maak me best zorgen dus hoop in de tussentijd wat informatie op te doen!
Ze is trouwens pas 5 jaar oud.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Stef71
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 sep 2020 08:46
Locatie: België
Contacteer:

Re: Tong hangt de hele tijd links uit haar mond

Bericht door Stef71 »

Dit klinkt als iets neurologisch maar ik ben geen dierenarts dus ik roep maar wat eh! Ik zou toch gewoon de eerste dierenarts in het rijtje bellen en wat je hier schrijft even uitleggen, dierenartsen nemen misschien geen nieuwe patiënten aan, voor noodgevallen horen ze er toch gewoon te zijn dus als het iets ernstigs is zullen ze je vast wel helpen
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Tong hangt de hele tijd links uit haar mond

Bericht door Anne »

Ik zie hier ook weleens een tong of het puntje ervan, uit de mond hangen maar niet constant
Goed dat je navraag gaat doen, hopelijk valt het allemaal mee
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Tong hangt de hele tijd links uit haar mond

Bericht door Rik »

Ik dacht dat dierenartsen wel verplicht waren nieuwe klanten aan te nemen uit hetzelfde dorp of stad.
Want dat zou anders betekenen dat iemand die van Groningen naar Tilburg verhuist, niet meer naar de dierenarts kan.

Overigens is de zomerdrukte weer voorbij dus vele klantenstops zijn ook weer opgeheven.
(meestal worden die klantenstops begin september weer opgeheven)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie