Kat laten inslapen..verkeerde keuze of niet?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Kat laten inslapen..verkeerde keuze of niet?

Bericht door Tibor1984 »

Anne schreef: 02 okt 2022 12:42 Alleen jij kunt beslissen of dat verstandig is of niet en of het werkt voor jou of niet
Ik kijk elke dag na foto's van Bella omdat ik daar behoefte aan heb
Luister goed naar je gevoel en naar jezelf Tibor, je gevoel is de taal van je ziel en zij weet exact wat jij nodig hebt
Sterkte, ik hoop dat het jou lukt om met liefde Bobbie te kunnen herdenken uiteindelijk❤️
Dankjewel voor je antwoord!

Ik denk dat ik Bobbie er lekker op laat staan. Niet dat ik hem anders zou vergeten, maar I dunno, ik wil hem daar hebben.

Net zoals ik zijn gedenkplekje heb, staat nu in de woonkamer. En vermoed ook dat dit zo zal blijven! Misschien is hij zo toch nog een beetje bij me.

Volgende dinsdag heb ik mijn eerste therapie sessie. Want heb het helaas echt zwaar.

Veel last van OCD, schuldgevoelens en het verlies van Bobbie.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat laten inslapen..verkeerde keuze of niet?

Bericht door Dinky »

Dat is heel persoonlijk. Het gaat er om wat voor jou goed voelt. Bobbie zit voor altijd in je hart.
Zelf koester ik de foto's en filmpjes van Dinky enorm maar is het op dit moment nog te pijnlijk om ze door te gaan voor een mooi fotoboek.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Kat laten inslapen..verkeerde keuze of niet?

Bericht door Tibor1984 »

Dinky schreef: 02 okt 2022 13:00 Dat is heel persoonlijk. Het gaat er om wat voor jou goed voelt. Bobbie zit voor altijd in je hart.
Zelf koester ik de foto's en filmpjes van Dinky enorm maar is het op dit moment nog te pijnlijk om ze door te gaan voor een mooi fotoboek.
Ja, het is zo dubbel...het kan ook zo'n pijn doen inderdaad!

Neem jezelf de tijd en neem je later de tijd voor een mooi fotoboek, op jouw tempo!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat laten inslapen..verkeerde keuze of niet?

Bericht door Anne »

Tibor1984 schreef: 02 okt 2022 12:57

Volgende dinsdag heb ik mijn eerste therapie sessie. Want heb het helaas echt zwaar.

Veel last van OCD, schuldgevoelens en het verlies van Bobbie.
Wat goed dat je hier mee aan de slag gaat! Blijf dicht bij jezelf Tibor en laat je niet gek maken door de buitenwereld! Schuldgevoelens zijn niet reel en houden je alleen maar in gijzeling. Bobbie wist dat je van hem hield, dat voelen dieren heel goed aan!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Kat laten inslapen..verkeerde keuze of niet?

Bericht door Tibor1984 »

Anne schreef: 02 okt 2022 13:25 Wat goed dat je hier mee aan de slag gaat! Blijf dicht bij jezelf Tibor en laat je niet gek maken door de buitenwereld! Schuldgevoelens zijn niet reel en houden je alleen maar in gijzeling. Bobbie wist dat je van hem hield, dat voelen dieren heel goed aan!
Ja ik hield zeker heel veel van hem. En dat realiseer ik me nu heel goed, nu hij er niet meer is. Het bekende "je weet pas wat je had als het weg is" is wel aanwezig hier.

Maar niet alleen schuldgevoelens naar Bobbie, ook andere dingen die zijn gebeurd in mijn leven.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Kat laten inslapen..verkeerde keuze of niet?

Bericht door Zotvanpoezen »

Dag Tibor,
Ik heb eindelijk alles eens doorgenomen.
Wat een triest verhaal :-(

Bobby was een heel mooie kat :verliefd:
En je hebt ook een prachtige gedenkplaats voor hem gemaakt.

Voel je niet schuldig om dingen die voorbij zijn...
En ook niet omdat je hem liet "gaan"...
Tibor1984 schreef: 02 okt 2022 12:34 Even misschien gekke vraag...

Sinds Bobbie's dood heb ik foto van hem op mijn mobieltje...is dat verstandig denken jullie?

Ik mis hem nog enorm.

Heb je lief, Bobbie, nog steeds en voor altijd.
Dat is helemaal niet gek. Mijn Rambo is al 6 jaar dood, en ik heb nog steeds zijn foto op het startscherm van mijn mobieltje.
En als ik een nieuwe koop, verhuist die foto van Rambo gewoon mee naar het volgende mobieltje ;-)
Ik kijk er nog steeds naar, zelfs indien ik niet moet bellen!

Sterkte!
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Kat laten inslapen..verkeerde keuze of niet?

Bericht door Tibor1984 »

Zotvanpoezen schreef: 02 okt 2022 15:25 Dag Tibor,
Ik heb eindelijk alles eens doorgenomen.
Wat een triest verhaal :-(

Bobby was een heel mooie kat :verliefd:
En je hebt ook een prachtige gedenkplaats voor hem gemaakt.

Voel je niet schuldig om dingen die voorbij zijn...
En ook niet omdat je hem liet "gaan"...


Dat is helemaal niet gek. Mijn Rambo is al 6 jaar dood, en ik heb nog steeds zijn foto op het startscherm van mijn mobieltje.
En als ik een nieuwe koop, verhuist die foto van Rambo gewoon mee naar het volgende mobieltje ;-)
Ik kijk er nog steeds naar, zelfs indien ik niet moet bellen!

Sterkte!
Bedankt voor het reageren! Ja een heel triest verhaal. Arm beestje!

Bobbie was een hele mooie kater, ook best groot. Was in de winter tijden een kacheltje in bed. Dat mis ik ook wel iedere keer.

Is ook inderdaad niks mis mee! Ze blijven toch onderdeel van ons, ook al zijn ze er niet meer he.
Plaats reactie