Kat laten inslapen..verkeerde keuze of niet?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Kat laten inslapen..verkeerde keuze of niet?

Bericht door Tibor1984 »

Heyhey...

Ik zit met veel pijn aan mijn hart en mis Bobbie enorm. :(

Sommigen van jullie weten inmiddels dat Bobbie lag te kampen met een galweginfectie. Hij heeft een dikke maand koortst gehad en we kregen het maar niet weg. We hebben veel medicatie geprobeerd.

Vandaag dus afspraak bij de dierenarts gehad. Nog steeds koortst. Dierenarts zei eerst iets van een 2nd opinion in België. Toen gaf me mams aan dat we al bij meerdere dierenartsen zijn geweest, wat ook zo is (met spoed etc). De dierenarts zei toen we het over inslapen hadden "als het mijn huisdier was zou ik hem laten inslapen". Dus met pijn aan mijn hart deze keuze gemaakt. Achteraf (toen hij sliep) voelde ook een andere dierenarts, die er was, aan zijn lichaam en zei dat hij nu ook een tumor voelde. Dan denk ik dat zal hij wel zeggen ok me gerust te stellen dat ik goede keuze heb gemaakt.

Nu voel ik me nog super schuldig.....wat als hij toch erboven op kwam...zulke dingen spoken door mijn hoofd.

Bahbah wat voel ik me ellendig en wat mis ik hem erg.

Nu weet ik pas wat hij voor me betekende...
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Kat laten inslapen..verkeerde keuze of niet?

Bericht door Tibor1984 »

Dus eigenlijk op basis wat de DA zei en de lang aanduderende koorts heb ik deze beslissing genomen.

Achteraf wist ik dat las van die tumor...als dat waar was natuurlijk
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat laten inslapen..verkeerde keuze of niet?

Bericht door Anne »

Ontzettend veel sterkte met dit plotselinge verlies
Schuldgevoelens zijn heel begrijpelijk
Ik ben ook een poes kwijt geraakt door aanhoudende hoge koorts, medicatie sloeg ook niet aan en als ik zie wat voor een lijdensweg dat is is het wel fijn dat bobbie nu geen pijn meer voelt, ook al mis jij hem enorm
En als de da dat adviseert en de medicatie slaat niet aan en er zegt ook nog een andere da dat er een tumor zit dan denk ik dat jij een goede keus heb gemaakt
Persoonlijk denk ik niet dat een da dat zal zeggen om iemand gerust te stellen

Heel veel sterkte alsnog :-(

Rust zacht lieve Bobbie
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Kat laten inslapen..verkeerde keuze of niet?

Bericht door Tibor1984 »

Anne schreef: 19 jul 2022 16:18 Ontzettend veel sterkte met dit plotselinge verlies
Schuldgevoelens zijn heel begrijpelijk
Ik ben ook een poes kwijt geraakt door aanhoudende hoge koorts, medicatie sloeg ook niet aan en als ik zie wat voor een lijdensweg dat is is het wel fijn dat bobbie nu geen pijn meer voelt, ook al mis jij hem enorm
En als de da dat adviseert en de medicatie slaat niet aan en er zegt ook nog een andere da dat er een tumor zit dan denk ik dat jij een goede keus heb gemaakt
Persoonlijk denk ik niet dat een da dat zal zeggen om iemand gerust te stellen

Heel veel sterkte alsnog :-(

Rust zacht lieve Bobbie
Ten eerste bedankt voor je antwoord. Ik heb het er heel zwaar mee en kan het nog geen plekje geven. Ik mis hem te erg en voel veel schuld ook.

Want dat van die tumor wisten we pas achteraf.

Ik hoop dat Bobbie me niks kwalijk neemt en zijn rust vind. Ik mis hem heel erg.

Heb al lang niet meer zo gehuild als vandaag.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat laten inslapen..verkeerde keuze of niet?

Bericht door Anne »

Jouw gevoelens zijn heel begrijpelijk, het is nog allemaal zo rauw
Nee ik geloof niet dat Bobbie jou ook maar iets kwalijk neemt
Ik denk dat hij je dankbaar is omdat je je zo voor hem inzette en alles heb geprobeerd om hem weer beter te krijgen
Geef je verdriet maar terug aan moeder aarde, het is heel belangrijk om dit goed te verwerken en alles is okee he? Ongeacht hoelang het duurt
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Kat laten inslapen..verkeerde keuze of niet?

Bericht door Tibor1984 »

Anne schreef: 19 jul 2022 16:30 Jouw gevoelens zijn heel begrijpelijk, het is nog allemaal zo rauw
Nee ik geloof niet dat Bobbie jou ook maar iets kwalijk neemt
Ik denk dat hij je dankbaar is omdat je je zo voor hem inzette en alles heb geprobeerd om hem weer beter te krijgen
Geef je verdriet maar terug aan moeder aarde, het is heel belangrijk om dit goed te verwerken en alles is okee he? Ongeacht hoelang het duurt
Ja jammer dat Bobbie zoveel stress op laatste gehad heeft met medicatie etc. Maar daar zaten goede intenties achter. Ik wilde hem beter maken.

Ik mis hem zo verschrikkelijk erg. :(
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat laten inslapen..verkeerde keuze of niet?

Bericht door Rik »

Ik denk ook niet dat een dierenarts erg makkelijk zal denken over een inslaapadvies.
Ik had ook niet het idee van jouw andere posts dat Bobbie nou zoveel stress heeft gehad bij het geven van de medicatie.

Nogmaals heel veel sterkte.

Rust zacht lieve Bobbie.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Kat laten inslapen..verkeerde keuze of niet?

Bericht door Tibor1984 »

Rik schreef: 19 jul 2022 17:06 Ik denk ook niet dat een dierenarts erg makkelijk zal denken over een inslaapadvies.
Ik had ook niet het idee van jouw andere posts dat Bobbie nou zoveel stress heeft gehad bij het geven van de medicatie.

Nogmaals heel veel sterkte.

Rust zacht lieve Bobbie.
Ja ik hoop dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Mis hem zo erg! :(

Bedankt!
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Kat laten inslapen..verkeerde keuze of niet?

Bericht door Tibor1984 »

Twijfel ook zo erg of ik het goede heb gedaan, omdat hij nog goed uitzag ondanks alles.

Hij sliep wel heel veel en speelde vrijwel niet. ' s Nachts liep hij wel rond in het huis en sprong nog op kasten. Zoveel dingen die me aan twijfel maken...maar het is nu toch te laat...

Bobbie is er niet meer en dat doet me zoveel pijn.

Heb momenten dat ik me wel een moordenaar voel. Zo erg.
Bel en Bonneke

Re: Kat laten inslapen..verkeerde keuze of niet?

Bericht door Bel en Bonneke »

Kaarsje voor jou en je maatje. Sterkte Tibor.

Rust zacht lieve poezel.Afbeelding




Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Kat laten inslapen..verkeerde keuze of niet?

Bericht door Tibor1984 »

Bel en Bonneke schreef: 19 jul 2022 18:01 Kaarsje voor jou en je maatje. Sterkte Tibor.

Rust zacht lieve poezel.Afbeelding
Dankjewel!

Boh wat is dit zwaar zeg.
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Kat laten inslapen..verkeerde keuze of niet?

Bericht door Tibor1984 »

Bel en Bonneke schreef: 19 jul 2022 18:01 Kaarsje voor jou en je maatje. Sterkte Tibor.

Rust zacht lieve poezel.Afbeelding
Heb ik de goede keuze gemaakt....
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat laten inslapen..verkeerde keuze of niet?

Bericht door Dinky »

Bij het laten inslapen van een geliefd huisdier speelt bij iedereen de vraag of het wel de juiste keuze was. Op basis van de informatie die je hier hebt gedeeld, geen verbetering met de medicatie naar genezing, klinkt het als de juiste keuze. Een dierenarts geeft ook absoluut niet zomaar een advies voor inslapen.

En ja, het gemis is nu groot. Maar dat zou het over 10 of 20 jaar ook zijn.
Heel veel sterkte met het verwerken van dit grote verlies
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Kat laten inslapen..verkeerde keuze of niet?

Bericht door Tibor1984 »

Dinky schreef: 19 jul 2022 18:55 Bij het laten inslapen van een geliefd huisdier speelt bij iedereen de vraag of het wel de juiste keuze was. Op basis van de informatie die je hier hebt gedeeld, geen verbetering met de medicatie naar genezing, klinkt het als de juiste keuze. Een dierenarts geeft ook absoluut niet zomaar een advies voor inslapen.

En ja, het gemis is nu groot. Maar dat zou het over 10 of 20 jaar ook zijn.
Heel veel sterkte met het verwerken van dit grote verlies
Dankjewel voor je lieve reactie. Die vraag herhaalt zich vaak in mijn hoofd.

Ja het gemis is groot en wil hem nooit vergeten. Zal ook niet gebeuren.
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Kat laten inslapen..verkeerde keuze of niet?

Bericht door Tibor1984 »

Pff speelt van alles in mijn hoofd.

Bij zijn laatste bezoekje gisteren aan de dierenarts had hij 39,8 graden koorts. Nu denk ik misschien was dit wel van de stress. Eergisteren had hij ook veel stress vanwege lawaai in huis. En het bezoek aan de dierenarts is ook stress. Allerlei dingen die ik me afvraag of ik juiste beslissing heb genomen...Bobbie was wel wel al meer dan een maand nier de Bobbie die ik vroeger kende. Kan natuurlijk ook allerlei medicatie liggen. Heeft ook 2 spuiten Prednison gehad en andere medicaties. Hij bewoog nog hier in het huis. Sprong nog op dingen. En voor een zieke kat was hij echt nog een mooie kater. Me mams gaf hem uitgebreide borstel sessies waar hij van genoot. Zou een zieke kat dit doen? Ik weet dat katten niet proberen te laten zien als ze ziek zijn of pijn hebben. Hij ging vaak in de kelder liggen achterdoor en de laatste dagen in zijn vertrouwde mandje. Zoveel twijfels en vragen...ik vind dit zoo zwaar. Eerst kwam de dierenarts met een 2nd opinion maar wat ik zei nadat me moeder aangaf dat meerdere dierenartsen hem hebben gezien kwam de discussie ter plekke over inslapen (ook met spoed). Ene waar ze scan hebben gemaakt en de galweginfectie zagen. Toen zei de dierenarts "als het mijn dier was zou ik hem laten inslapen". Wat als ik wel verder gegaan was voor meer onderzoek. Maar kan allemaal niet natuurlijk. Lieve Bobbie is er niet meer. :(

Maar ik kan het niet omdraaien. Mijn lieve Bobbie is niet meer bij me en mis hem...heel erg. :(
Plaats reactie