Kat laten inslapen..verkeerde keuze of niet?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Bel en Bonneke

Re: Kat laten inslapen..verkeerde keuze of niet?

Bericht door Bel en Bonneke »

Tibor1984 schreef:
Heb ik de goede keuze gemaakt....
Dat heb je Tibor. Mooi dat je dit er- en herkend. Dat is een klein stapje vooruit.

Ik lees ook dat je foto's hebt laten afdrukken. Mooi! Je zet je verdriet en emoties om in iets positiefs. Dat werkt altijd positief. Maak er iets moois van. Gedenkplekjes zijn zo fijn. Vooral als je straks nog een keer met je maatje wil praten.

Ben benieuwd wat voor moois je ervan maakt.

Vandaag een stapje vooruit. Binnenkort zul je je tranen gedroogd hebben en met een glimlach aan jou Bobbie denken.

Take care!

AfbeeldingAfbeelding


Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Kat laten inslapen..verkeerde keuze of niet?

Bericht door Tibor1984 »

Bel en Bonneke schreef: 21 jul 2022 10:00 Dat heb je Tibor. Mooi dat je dit er- en herkend. Dat is een klein stapje vooruit.

Ik lees ook dat je foto's hebt laten afdrukken. Mooi! Je zet je verdriet en emoties om in iets positiefs. Dat werkt altijd positief. Maak er iets moois van. Gedenkplekjes zijn zo fijn. Vooral als je straks nog een keer met je maatje wil praten.

Ben benieuwd wat voor moois je ervan maakt.

Vandaag een stapje vooruit. Binnenkort zul je je tranen gedroogd hebben en met een glimlach aan jou Bobbie denken.

Take care!

AfbeeldingAfbeelding
Wat bedoel je wat ik herken?

Ik heb sowieso vandaag ook een mijn achtergrond op mijn telefoon veranderd. Een foto van mijn lieve Bobbie. Dat doet ook nog veel zeer.

Het doet allemaal nog ontzettend pijn. En kom nog en zal nog zoveel tegenkomen wat me aan hem zal laten denken.
Bel en Bonneke

Re: Kat laten inslapen..verkeerde keuze of niet?

Bericht door Bel en Bonneke »

Met erkennen en herkennen bedoel ik dat je ziet dat je de juiste beslissing hebt genomen.

Natuurlijk doet het nog erg veel zeer Tibor Het is amper 48 uur geleden dat je je maatje hebt verloren. Dus het is heel logisch en natuurlijk dat je je zo voelt.

Het hoort allemaal bij het rouwproces waar je nu in zit. En dat heeft zijn tijd nodig.

Klinkt heel "corny" maar tijd heelt alle wonden.


Fijne dag Tibor



Verstuurd vanaf mijn CPH2185 met Tapatalk

Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Kat laten inslapen..verkeerde keuze of niet?

Bericht door Tibor1984 »

Bel en Bonneke schreef: 21 jul 2022 11:11 Met erkennen en herkennen bedoel ik dat je ziet dat je de juiste beslissing hebt genomen.

Natuurlijk doet het nog erg veel zeer Tibor Het is amper 48 uur geleden dat je je maatje hebt verloren. Dus het is heel logisch en natuurlijk dat je je zo voelt.

Het hoort allemaal bij het rouwproces waar je nu in zit. En dat heeft zijn tijd nodig.

Klinkt heel "corny" maar tijd heelt alle wonden.


Fijne dag Tibor

AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn CPH2185 met Tapatalk
Ik zie dat helaas nog niet eerlijk gezegd. Ik heb het nog heel moeilijk met de keuze.

Ja tis nog heel vers. En nu heb ik het idee / gevoel dat ik erin verdrink.

Ja dat zeggen ze inderdaad.

Dankje jij ook.
Bel en Bonneke

Re: Kat laten inslapen..verkeerde keuze of niet?

Bericht door Bel en Bonneke »

Tibor1984 schreef: Ik zie dat helaas nog niet eerlijk gezegd. Ik heb het nog heel moeilijk met de keuze.

Ja tis nog heel vers. En nu heb ik het idee / gevoel dat ik erin verdrink.

Ja dat zeggen ze inderdaad.

Dankje jij ook.
O jee sorry ik heb verkeerd gelezen AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Dacht dat er stond " Ik heb de juiste keuze gemaakt"

Mijn excuses voor de misplaatste opmerkingen.


Verstuurd vanaf mijn CPH2185 met Tapatalk

Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Kat laten inslapen..verkeerde keuze of niet?

Bericht door Tibor1984 »

Bel en Bonneke schreef: 21 jul 2022 11:35 O jee sorry ik heb verkeerd gelezen AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Dacht dat er stond " Ik heb de juiste keuze gemaakt"

Mijn excuses voor de misplaatste opmerkingen.


Verstuurd vanaf mijn CPH2185 met Tapatalk
Das niet erg. Kan iedereen gebeuren.

Ik hoop wel dat ik ooit achter mijn keuze kan staan. Er is gewoon zoveel twijfel.

En het gemis van mijn maatje. Die er was ik goede en slechte tijden is heftig.
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Kat laten inslapen..verkeerde keuze of niet?

Bericht door Tibor1984 »

Ook voel ik me schuldig dat ik met Bobbie ben gaan logeren bij mijn moeder. De laatste 2 a 3 weken denk ik. Dit was, omdat ik zelf ook ziek was het zwaar had en konden we samen Bobbie verzorgen. Uiteraard moest Bobbie hier wennen maar hij leek het goed te doen hier. De dag voordat we hem hebben laten inslapen is hier wel hout in de kelder gegooid voor te stoken. Daar schrok hij wel van. Had ik maar gevraagd of dat hout gebeuren een ander keer kon, want ik wist dat Bobbie ervan zou schrikken. Maar ik ben hier logeren dus ja dacht doe maar niet. Ze passen zich al aan voor mij. Dan ga ik van alles denken. Dat hij daarom koorst had bij de dierenarts toen we hem hebben laten inslapen..mja ik ga van alles denken he.

Dat maakt het nog zwaarder.
Ik wil zeker voor mijn Bobbie rouwen maar al die twijfels erbij. Hoor ook dat het normaal is. Ik kan het sowieso niet meer veranderen, mijn maatje en kindje is er niet meer. :(
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Kat laten inslapen..verkeerde keuze of niet?

Bericht door Tibor1984 »

Cerna schreef: 21 jul 2022 07:57 Ik wil je ook heel veel sterkte wensen met dit onverwachte en plotselinge verlies.
Rust zacht, lieve Bobbie!

En zoals anderen ook al zeiden: na het inslapen komt altijd de twijfel want had ik misschien niet dit moeten doen? Of kon misschien nog dat? Ben ik niet te snel tot mijn besluit gekomen?
Daarom heb ik er ook zo'n hekel aan om een kat in te laten slapen en hoop ik altijd dat ze zelf zullen overlijden. Maar je wilt je kat ook niet laten lijden en daarom is dit meestal de beste beslissing. Ik heb het al zo vaak moeten doen (11 keer) en steeds opnieuw is het de moeilijkste beslissing die je moet nemen en is het verdriet om het verlies enorm.
Maar na verloop van tijd krijgt het een plekje en denk je alleen nog aan de goeie momenten. Stof je het urntje af en praat je even met de overleden kat, kijk je naar de foto en weet je dat ze altijd bij je zullen zijn. In je hart.

Nogmaals: veel sterkte!
Gelukkig is het me nog gelukt om Bobbie's as te krijgen. Had eerst besloten van niet, omdat ik financieel niet sterk sta. Krijg ook een plukje haar van hem. Volgende week kan ik dit ergens halen.
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Kat laten inslapen..verkeerde keuze of niet?

Bericht door Tibor1984 »

Voel me ook erg schuldig dat mijn smetvrees vaker in de weg tussen mij en Bobbie heeft gezeten. Had ik dat maar genegeerd.

Hoe dan ik ook, ik heb veel van hem gehouden. Hij word gemist!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat laten inslapen..verkeerde keuze of niet?

Bericht door Dinky »

Jouw liefde voor Bobbie sprak ook altijd uit je berichten hier op het forum, ook toen Bobbie er nog was. Dat heeft Bobbie ook zeker gevoeld ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Kat laten inslapen..verkeerde keuze of niet?

Bericht door Tibor1984 »

Dinky schreef: 22 jul 2022 18:59 Jouw liefde voor Bobbie sprak ook altijd uit je berichten hier op het forum, ook toen Bobbie er nog was. Dat heeft Bobbie ook zeker gevoeld ;-)
Was vaak uit angst, maar...

Ik hield ook van hem. Nog steeds en altijd in mijn hart.

Bedankt voor je bericht!
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Kat laten inslapen..verkeerde keuze of niet?

Bericht door Tibor1984 »

Sowieso iedereen bedankt voor de lieve reacties.

Volgende week krijg ik Bobbie's urn en een plukje haar van hem. Ik ga thuis een plekje voor hem uitzoeken. Met wat foto's, kaarsje, urn en zijn plukje haar. Gelukkig dat dit me nog gelukt is.

Want bij de dierenarts had ik deze keuze niet gemaakt, maar met wat bellen en hulp van mijn dierenarts is het gelukt. Mijn dierenarts heeft ook nog kaartje gestuurd. Ook heel fijn.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat laten inslapen..verkeerde keuze of niet?

Bericht door Anne »

Dat is mooi om een plekje voor zijn urn en foto's te maken
Ook fijn dat je een plukje haar krijgt
Dat lijkt mij een heel mooi bijzonder aandenken
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Kat laten inslapen..verkeerde keuze of niet?

Bericht door Tibor1984 »

Anne schreef: 22 jul 2022 22:03 Dat is mooi om een plekje voor zijn urn en foto's te maken
Ook fijn dat je een plukje haar krijgt
Dat lijkt mij een heel mooi bijzonder aandenken
Ja dat vind ik ook.

Pff het is nog zwaar. Bobbie sliep heel vaak bij me...dus 's nachts valt zwaar.

Uiteindelijk als ik naar huis ga en thuis in bed ga liggen zal ook wel een klap worden.

Bobbie, ik mis je.
Bobbie, ik hou van je
Bobbie, rust zacht
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat laten inslapen..verkeerde keuze of niet?

Bericht door Anne »

Ik hoop dat Bobbie jou opzoekt in je dromen
Ik kan me voorstellen dat je er tegen op ziet om weer in je eigen bed te gaan slapen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie