Shit dom geweest

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Shit dom geweest

Bericht door Tibor1984 »

Ik geef mijn kat Bobbie vanaf vorige donderdag Novacam, maar heb toen de medicatie niet geschud...

Ga ik vanaf nu dus wel doen.

En misschien voor 1 kg minder doseren?


Dom dom. :(

(Bobbie ligt al weken te sukkelen met een galweginfectie)
Bel en Bonneke

Re: Shit dom geweest

Bericht door Bel en Bonneke »

Tibor1984 schreef:Ik geef mijn kat Bobbie vanaf vorige donderdag Novacam, maar heb toen de medicatie niet geschud...

Ga ik vanaf nu dus wel doen.

En misschien voor 1 kg minder doseren?


Dom dom. :(

(Bobbie ligt al weken te sukkelen met een galweginfectie)
Ik zou zelf niet aan medicatie sleutelen Tibor. Antibiotica is geen sinecure.

Misschien is het een beter idee om de dierenarts even te bellen wat je het beste kunt doen.

Succes en een fijne dag voor jou en je kameraadje.

Verstuurd vanaf mijn CPH2185 met Tapatalk

Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Shit dom geweest

Bericht door Tibor1984 »

Bel en Bonneke schreef: 19 jul 2022 09:59 Ik zou zelf niet aan medicatie sleutelen Tibor. Antibiotica is geen sinecure.

Misschien is het een beter idee om de dierenarts even te bellen wat je het beste kunt doen.

Succes en een fijne dag voor jou en je kameraadje.

Verstuurd vanaf mijn CPH2185 met Tapatalk
Ja we gaan vandaag langs, dus dat ook even navragen.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Shit dom geweest

Bericht door Rik »

Bel en Bonneke schreef: 19 jul 2022 09:59 Ik zou zelf niet aan medicatie sleutelen Tibor. Antibiotica is geen sinecure.
Novacam is geen antibiotica. Het is een NSAID (pijnstiller, ontstekingsremmer) en is zeer belastend voor de nieren (dus dat komt veel kritischer dan antibiotica). Dus als de verhoudingen verkeerd komen te liggen omdat de substantie niet geschud is.... Nou neem ik aan dat ze er bij het maken van het medicijn wel rekening mee hebben gehouden... maar met de meloxicam (novacam, metacam etc) weet je het maar nooit.

Even informeren bij de dierenarts is dan wel aan te raden.

(Ik weet eigenlijk niet wat de reden van schudden is, en of dit dan echt zo is dat een werkzaam deel opgehoopt onderop zou komen, dat lijkt me zeer gevaarlijk en dat ze hier dus wel rekening mee hebben gehouden)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Bel en Bonneke

Re: Shit dom geweest

Bericht door Bel en Bonneke »

Rik schreef: Novacam is geen antibiotica. Het is een NSAID (pijnstiller, ontstekingsremmer) en is zeer belastend voor de nieren (dus dat komt veel kritischer dan antibiotica). Dus als de verhoudingen verkeerd komen te liggen omdat de substantie niet geschud is.... Nou neem ik aan dat ze er bij het maken van het medicijn wel rekening mee hebben gehouden... maar met de meloxicam (novacam, metacam etc) weet je het maar nooit.

Even informeren bij de dierenarts is dan wel aan te raden.

(Ik weet eigenlijk niet wat de reden van schudden is, en of dit dan echt zo is dat een werkzaam deel opgehoopt onderop zou komen, dat lijkt me zeer gevaarlijk en dat ze hier dus wel rekening mee hebben gehouden)
Dank voor de info Rik. Ik heb even niet goed gelezen, kan gebeuren Afbeelding

Maar dat maakt het eens zo belangrijk dat het eerst even gecheckt wordt.

Er zijn trouwens heel veel geneesmiddelen voor mens en dier die voor gebruik geschud moeten worden. Meestal wordt dat door de arts bij het voorschrijven al aangegeven en staat het op het etiket en in de bijsluiter.




Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Shit dom geweest

Bericht door Dinky »

Ik zou ook overwegen een nieuw flesje te halen, die wel goed schudden en normale dosering aanhouden
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Bel en Bonneke

Re: Shit dom geweest

Bericht door Bel en Bonneke »

Dinky schreef:Ik zou ook overwegen een nieuw flesje te halen, die wel goed schudden en normale dosering aanhouden
Dat was ook mijn gedachte. Tibor schrijft dat hij vandaag naar de dierenarts gaat.

Dus kump good...zoals we hier zeggen Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn CPH2185 met Tapatalk

Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Shit dom geweest

Bericht door Tibor1984 »

Vandaag Bobbie laten inslapen. :( :( :(
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Shit dom geweest

Bericht door Tibor1984 »

Rik schreef: 19 jul 2022 10:27 Novacam is geen antibiotica. Het is een NSAID (pijnstiller, ontstekingsremmer) en is zeer belastend voor de nieren (dus dat komt veel kritischer dan antibiotica). Dus als de verhoudingen verkeerd komen te liggen omdat de substantie niet geschud is.... Nou neem ik aan dat ze er bij het maken van het medicijn wel rekening mee hebben gehouden... maar met de meloxicam (novacam, metacam etc) weet je het maar nooit.

Even informeren bij de dierenarts is dan wel aan te raden.

(Ik weet eigenlijk niet wat de reden van schudden is, en of dit dan echt zo is dat een werkzaam deel opgehoopt onderop zou komen, dat lijkt me zeer gevaarlijk en dat ze hier dus wel rekening mee hebben gehouden)
Ik had het gezegd maar hier reageerde de dierenarts niet direct op.

En het is nu allemaal te laat. Bobbie is er niet meer. :(
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Shit dom geweest

Bericht door Rik »

Aaaah. Wat verdrietig.
Ik wist niet dat hij er al zo slecht aan toe was.

Heel veel sterkte.

Rust zacht lieve Bobbie.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Bel en Bonneke

Re: Shit dom geweest

Bericht door Bel en Bonneke »

Tibor1984 schreef:Vandaag Bobbie laten inslapen. :( :( :(
Ach wat verdrietig Tibor....Gecondoleerd Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn CPH2185 met Tapatalk

Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Shit dom geweest

Bericht door Tibor1984 »

Bel en Bonneke schreef: 19 jul 2022 14:35 Ach wat verdrietig Tibor....Gecondoleerd Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn CPH2185 met Tapatalk
Dankjewel. Heel pijnlijk...heb er aparte post van gemaakt.
Tibor1984
Poema
Poema
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 mar 2019 09:37

Re: Shit dom geweest

Bericht door Tibor1984 »

Rik schreef: 19 jul 2022 14:32 Aaaah. Wat verdrietig.
Ik wist niet dat hij er al zo slecht aan toe was.

Heel veel sterkte.

Rust zacht lieve Bobbie.
Het zag niet zo uit. Maar hij heeft dikke maand koortst gehad. Heb er nog een post van gemaakt
Plaats reactie