Kat plotseling overleden

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Angelaseep
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2020 10:42

Kat plotseling overleden

Bericht door Angelaseep »

Hallo iedereen, dit is helaas niet zo’n leuk bericht voor op dit forum maar ik vroeg me af of iemand dit eerder heeft meegemaakt of misschien weet wat het kan zijn. Gisteren heb ik mijn kater Harrie gevonden, hij lag net zoals altijd op zijn kussentje, ik was er helemaal kapot van hoe kan zo’n jonge kat (net 2) plotseling overlijden. Mijn moeder heeft naar hem gekeken en zag dat zijn oren, ogen en bek vol zat met een soort zaagsel achtig papje, ik vond dit zo vreemd om te zien. Mijn moeder denkt dat hij misschien een tumor in zijn hoofd had die geknapt is. Ik kan nergens op google er wat over vinden, misschien weet iemand van jullie wat het kan zijn geweest?

Groetjes,
Angela
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat plotseling overleden

Bericht door Anne »

Allereerst gecondoleerd met dit onverwachte overlijden van jullie veel te jonge kater :-(
Wat afschuwelijk om je lieveling zo te moeten vinden :-(
Zelf heb ik gelukkig dit niet mee gemaakt
Misschien dat anderen dat zaagselachtige puzzelstukje kunnen oplossen maar misschien weet de dierenarts hier ook iets over
Veel sterkte alsnog
Ik hoop dat je het te weten komt, dat kan helpen deze verdrietige gebeurtenis beter te begrijpen en te verwerken
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat plotseling overleden

Bericht door Rik »

Ik heb er ook nooit over gehoord. Ik zou zo denken dat het misschien braaksel kan zijn. Dat kan naar boven zijn gekomen net voor of na het overlijden. Maar dan zou dat niet verklaren dat het ook in de ogen en oren zat. Misschien weet de dierenarts inderdaad meer. Het lijkt mij in ieder geval ook vreselijk vervelend en verdrietig om je lieve kat zo aan te treffen.

Heel veel sterkte.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie