Kattenacne

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Marijke1998
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 mei 2021 17:54

Kattenacne

Bericht door Marijke1998 »

Hii allemaal,

Mijn kat heeft al een hele tijd zwarte puntjes onder zijn bekkie. Ik heb er eigenlijk nooit echt aandacht aan besteed, omdat hij er zelf helemaal geen last van had. Gisteravond ben ik het toch even gaan googelen en kwam ik op kattenacne uit.

Hij heeft het dus al een tijdje en op de dag van vandaag heeft hij er zelf geen last van, maar voordat het wel erger wordt wil ik het toch graag behandelen en schoon maken. Het zijn alleen zwarte puntjes, verder geen open wondjes of andere dingen aan de huid.

Ik lees verschillende dingen op google, maar weet niet zo goed wat ik het beste kan doen. Dus dacht ik, ik gooi de vraag hier even op. Hoe kan ik de acne het beste zelf eerst proberen te behandelen (en hoe schoon te houden) zonder gelijk naar de DA te moeten gaan?

Mocht de acne niet zelf te behandelen zijn is de DA zeker altijd nog een optie, maar omdat hij er geen last van heeft ben ik benieuwd of ik het zelf kan behandelen en schoon kan houden.

Bedankt alvast!

Groetjes,
Marijke
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kattenacne

Bericht door Rik »

Impetigo of Krentenbaard (een soort acne).

Zie ook http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 55&t=29765 voor wat tips.

(Gelukkig heb ik er geen ervaring mee.)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kattenacne

Bericht door Anne »

Het kan oa door een plastic allergie komen
Maxi* had er ook last van En na overgaan op glazen/stenen eetbakjes plus keramiek waterfontein trok het vanzelf weg
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Marijke1998
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 mei 2021 17:54

Re: Kattenacne

Bericht door Marijke1998 »

Rik schreef: 31 mei 2022 15:31 Impetigo of Krentenbaard (een soort acne).

Zie ook http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 55&t=29765 voor wat tips.

(Gelukkig heb ik er geen ervaring mee.)
Hii Rik,
Dank je wel voor je berichtje en het topic! Ik las een reactie over dat iemand Dettol met veel water depte op de acne en dat de acne dan heel snel verdwijnt. Maar Dettol en katten? Is dat niet gevaarlijk?
Marijke1998
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 mei 2021 17:54

Re: Kattenacne

Bericht door Marijke1998 »

Anne schreef: 31 mei 2022 15:53 Het kan oa door een plastic allergie komen
Maxi* had er ook last van En na overgaan op glazen/stenen eetbakjes plus keramiek waterfontein trok het vanzelf weg
Oh! Wij hebben inderdaad plastic bakjes en een plastic waterfontein. Misschien dat ook maar veranderen.
Plaats reactie