Domme fout: Kat blaasontsteking?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
FrankV
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 jan 2017 23:22

Domme fout: Kat blaasontsteking?

Bericht door FrankV »

Wij hebben een domme fout gemaakt. Wij zijn een paar dagen naar het buitenland geweest en hebben bij het weggaan, zonder er erg in te hebben, de deur naar de kattenbak dichtgedaan. De verzorger heeft deze de volgende dag wel geopend maar dit betekent dus dat de kat zo'n 30 uur zonder kattenbak heeft moeten doorbrengen. het resultaat laat zich raden: De kat (het is trouwens een poes) heeft ervoor gekozen om een plant te gebruiken als kattenbak. Hierdoor heeft zij dus op op de grond gepiest. Uiteraard kan dat beestje daar ook niks aan doen.

Los van het schoonmaken hiervan, wat nogal een klus is, ben ik een beetje bang dat ze nu blaasproblemen heeft ontwikkeld. Ze gebruikt dus de kattenbak wel weer gewoon (het is nu een dag sinds we terug zijn en 2 dagen sinds dat de deur dichtzat) maar ik vond vandaag 2 kleine klontjes in de kattenbak, meer niet.

Hoe stel ik nu vast of de poes als gevolg van mijn domme fout problemen heeft met de blaas of niet?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Domme fout: Kat blaasontsteking?

Bericht door Anne »

Ik zou het even aankijken
Blaasontsteking geeft meestal veel plasdrang en kleine plasjes
Hou het in de gaten en hopelijk heeft ze er niks aan overgehouden ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie