Kat lusteloos

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Zorro16
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2022 22:06

Kat lusteloos

Bericht door Zorro16 »

Hallo,

Onze kater is nu al 3 dagen niet echt zichzelf. Sinds zondag slaapt hij enkel maar of ligt gewoon in de zetel. Ook zijn eetlust is een pak minder, eet nog af en toe wat brokjes. Wij geven als verwennerij soms van die tubes met een mousse in. Die gaan nu nog wel vlot binnen. Drinken doet hij sinds het DA bezoek wel terug goed( kreeg een opkrik spuit). Zondag had hij amper gedronken. Gisteren naar de DA geweest maar volgens hen was er niks direct te vinden. Hij is namelijk niet afgevallen en ook geen directe andere rare dingen. We hadden vorige week vrijdag profender gegeven tegen wormen dus DA dacht dat hij daar op reageerde. Ondertussen is ontworming nu 4 dagen geleden en ik vind het zelf raar dat hij nog steeds slecht is. Iemand een ander idee van ziekte? Zaterdag likte hij ook veel maar daarna niks meer van gemerkt. (Indien hij morgen nog slecht is, maak ik donderdag een nieuwe afspraak voor bloedonderzoek)

Mvg
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: Kat lusteloos

Bericht door Ani »

Een flinke gedragsverandering en terecht zorgelijk. Had jullie kat een infectie nav wormen dat voor profender is gekozen? Is er inmiddels bloedonderzoek gedaan en hoe gaat het nu met hem?
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat lusteloos

Bericht door Rik »

Profender is ook een spot-on oplossing. Het (gif) moet dus door het bloed het lichaam in. Ieks. Net als antivlooien middel zou ik daar nooit voor kiezen (eerder milbemax o.i.d.).

Hopelijk gaat het inmiddels beter met hem.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie