Poes druppelt uit neus, verder gezond

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
XxLiesjuhhxX
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2022 07:43

Poes druppelt uit neus, verder gezond

Bericht door XxLiesjuhhxX »

Hallo,

Onze Savannah poes druppelt sinds gisteren een heldere vloeistof uit haar neus.
Het viel ons op dat er soms een druppel aan haar neus hing, verder oogt ze absoluut niet ziek. De eet goed, drinkt normaal, actief en alert, speelt, sloopt haar kartonnen doos, spint en vraagt zoals normaal haar knuffels enz. Ze heeft geen vieze oogjes en niest ook niet. Soms een klein snuffeltje als er een druppel uit druppelt.

Afgelopen nacht was het zo erg dat ze midden in de nacht op andere plekken ging liggen omdat ze zo veel gedruppeld had. Het hoeslaken is nu vannochtend dus ook aardig nat daarvan. Ik heb haar zelf ook een aantal keer verplaatst omdat ze op zulke natte plekken weer ging liggen en ik wilde voorkomen dat ze echt ziek word.

Wat zou dit kunnen zijn?

Sierra
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Poes druppelt uit neus, verder gezond

Bericht door castratenkoor »

Een bezoekje aan de dierenarts lijkt me in dit geval geen overbodige luxe.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
XxLiesjuhhxX
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2022 07:43

Re: Poes druppelt uit neus, verder gezond

Bericht door XxLiesjuhhxX »

Ik plaats nog eventjes een update.

Uiteindelijk bleek het toch kwijlen te zijn en niet uit haar neusje. Na overleg met de dierenarts besloten het even aan te kijken zo lang ze verder normaal bleef doen.
Afgelopen nacht heeft ze niet tot amper gekwijld meer gelukkig.

Ons vermoeden nu is dat ze keelpijn had.
De avond dat ze begon te kwijlen heeft ze namelijk haar staart tussen de deur gehad, terwijl ze op mijn schouder stond, vraag niet hoe ze het voor elkaar gekregen heeft maar in ieder geval daarop gaf ze natuurlijk een flinke gill, en heeft flink geblazen ook. Gelukkig kwam de deur niet hard aan en was het vooral schrik maar ik kan mij voorstellen dat zo'n harde gil en blaas wel een geiriteerde keel kan veroorzaken.

We kijken het nog even verder aan maar so far gelukkig so good :D
Plaats reactie