Niesziekte en luid ademhalen

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Marijke1998
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 mei 2021 17:54

Niesziekte en luid ademhalen

Bericht door Marijke1998 »

Goedemorgen!

Mijn kat Arie (bijna 11 maanden) heeft toen hij een kitten was niesziekte gehad. Heeft daar op de dag van vandaag bijna geen last meer van. Heel af en toe een ontstoken oogje, maar we weten hoe we dat moeten behandelen.

Alleen Arie ademt soms heel luid. Ook als hij slaapt hoor je hem snurken. Het klinkt soms alsof ze neus verstopt zit. De ene keer dan ademt hij normaal en hoor je niks., bijvoorbeeld bij het spelen en als hij ergens op een plekje aan het uitrusten is (of als hij slaapt) hoor je hem dus luid ademhalen.

Dit doet hij al maanden en het ziet er niet uit of het hem stoort. Alleen ik dacht dit hoort toch eigenlijk niet? Dus ben ik even op internet gaan speuren en lees dat ademhaling problemen bij een kat heel ernstig kan zijn.

Nu kom ik met de vraag, moet ik mij zorgen maken en misschien langs de DA? Of is dit gewoon iets dat echt van de niesziekte komt? Hij heeft het al sinds ik mij kan herinneren en zelf heeft Arie er geen moeite mee.

Dank jullie wel alvast!

Liefs Marijke
Plaats reactie