Maine coon grootcellig lymfoom

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Montymldn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 26 nov 2018 00:18

Maine coon grootcellig lymfoom

Bericht door Montymldn »

Beste forumleden,

Mijn Monty is een maine coon, levendig en speel zoals hij altijd is en nog steeds is. Altijd als ik thuiskom van bijvoorbeeld werk dan staat Monty bij de deur te wachten en is hij blij om mij weer te zien en laat hij dat ook horen.
S'ochtends als ik wakker wordt komt Monty hard naar boven gerend voor een goedemorgen knuffel. Hij wil er altijd bij zijn om samen te genieten, ook gaan we samen vaak een film kijken of spelen we samen in de achtertuin.

Onlangs zijn we naar de trimsalon geweest om zijn vacht weer mooi door te kammen en te ontdoen van knopen. Echter ontdekte de trimster aan de zijkant van zijn schouderblad een bult. In eerste instantie dacht ze aan een vetbult zoals vele dieren dit hebben.
Toch maar even naar de dierenarts geweest voor een controle en biopten. De resultaten kwamen 2 dagen later. Deze kwamen als een bom binnen, er werd verteld dat de bult een maligne lymfoom is. Bij geen behandeling heeft Monty slechts enkele weken +/- 8weken te leven, maar er werd mij verteld dat er tegenwoordig goede behandel methodes zijn dmv. het Oncaspar middel toe te dienen. Resultaten van dit middel lijken al na enkele weken aan te slaan bij de meeste patienten en na een volledige behandeling is het zelfs mogelijk dat de kanker helemaal weg is.
De kosten van deze behandeling zijn echter zeer hoog omdat het middel relatief nieuw is en slechts op enkele vestigingen gebruikt wordt. De totale kosten worden geschat op 3000euro.

Voor 3000euro kan ik Monty een kans geven op zijn leven en hem te helpen met de kanker,
om zo nog jaren hier bij mij te zijn.

Ik zou het zeer op prijs stellen als je een donatie zou willen doen om Monty te helpen.

https://www.doneeractie.nl/help-monty-k ... ing/-59083
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Maine coon grootcellig lymfoom

Bericht door nellebel »

wil niet vervelend zijn maar word altijd wat achterdochtig als er geld gevraagd word. heb effe snel gegoogled en kom op de eerste de beste site van een dierenzkh uit en daar staat gemiddeld voor maine coon €220 per injectie, meestal 2 a 3 injecties nodig. tja.....
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Maine coon grootcellig lymfoom

Bericht door Anne »

Niet alleen dat, er zijn zat goede doelen voor dieren die het veel erbarmelijker hebben
Persoonlijk kies ik daarvoor
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Montymldn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 26 nov 2018 00:18

Re: Maine coon grootcellig lymfoom

Bericht door Montymldn »

In totaal zijn er 12 behandelingen nodig, monty weegt 8 kilo en per behandeling zijn de kosten ongeveer 200euro.
Dat is exclusief consult kosten en evt. pillen. Deze kostenschatting heb ik van de dierenarts gekregen.

Het is niet om geld af te troggelen, in tegendeel. Met 3000euro ben ik er nog niet.

A.s maandag kan monty naar Waalwijk.... maar dit weekend duurt zo enorm lang, heb het gevoel dat elke minuut er 1 teveel is.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Maine coon grootcellig lymfoom

Bericht door nellebel »

Sterkte en ik hoop dat monty het red


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Montymldn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 26 nov 2018 00:18

Re: Maine coon grootcellig lymfoom

Bericht door Montymldn »

HULP Gevraagd, ten einde raad.

We ondergaan momenteel een Chemobehandeling met Oncaspar, dat lijkt vooralsnog erg goed aan te slaan. Wel heeft hij behoorlijk wat haaruitval maar dat ter zijde.
Tijdens de kuur heeft hij ook nog een keelontsteking gekregen (er kwam amper nog geluid uit). We zijn toen gestart met een antibiotica kuur en gelukkig na een week ging het weer een stuk beter en miauwt hij weer normaal.
Echter tijdens deze hele gebeurtenis wil hij nu amper nog wat eten. Ik heb het geprobeerd met natvoer om zijn keel zoveel mogelijk te ontlasten, echter wilt hij daar maar max. 2 blikjes per dag van hebben anders laat hij het staan.
Helaas merk ik nu ook dat hij daardoor flink is afgevallen, hij woog 8 kilo en nu nog maar 6 kilo.
De oncoloog adviseerde om hem toch zoveel mogelijk op de brokken te houden omdat hij daar sneller van aankomt.
Ik heb bij de oncoloog aangegeven dat ik nog wel merk tijdens het harde spinnen dat zijn keel wat schraal klinkt(overigens niet bij normaal spinnen of miauwen). Verder speelt hij nog wel en slaap behoorlijk veel.
Eergisteren wilde hij helemaal niks meer eten ik toen ben ik naar de lokale dierenarts geweest en die heeft monty helemaal bekeken en kon niks raars constateren, om zijn eerlust te bevorderen heeft hij Mitazipine gekregen en jawel bij thuiskomst begon meneer langzaam weer brokken te eten, eerst 10 gram en de dag erop 30 gram maar nu een dag later is het weer minder en eet hij wederom bijna niks.

Ik merk als hij wilt gaan eten, hij naar de brokkenbak loopt om te gaan eten. Dan staat hij ervoor en uiteindelijk loopt die dan weer weg. Het is alsof die wel zin heeft om te eten, maar iets hem tegenhoud om dat niet te gaan doen.
Voor het geval mensen het zich afvragen, De bloedwaardes zijn goed. Rode en witte cellen. Daarnaast zijn de orgaanfuncties gecontroleerd in het bloed en die waardes zijn ook allemaal goed.
Ik heb verschillende brokken geprobeerd en verschillende soorten natvoer, de zalm en tonijn vallen het beste in de smaak en daarnaast de zeevis. Maar merk ook als hij veel natvoer eet dan hoeft hij de brokken helemaal niet meer. Het natvoer heb ik van Thrive.
De brokken die ik zover geprobeerd heb Royal Canon Maine coon(zijn vertrouwde brok), Thrive Zalm, Orijen Tundra, Acana en nog een paar andere. Uiteindelijk wilde hij bijna niks eten, behalve soms uit mijn hand.
Nu heb ik maar zijn vertrouwde brok er neergezet, de Royal Canin in de hoop dat hij uiteindelijk toch gaat eten. Meestal is het 1 a 2 brokjes per keer dat hij langskomt.
Daarnaast las ik goede verhalen over Virbac Nutribond en heb deze ook maar aangeschaft om te kijken of ik hem daarmee een boost kan geven. Hij eet/drinkt dit wel met kleine beetjes gelukkig. Verder water drinken doet hij voldoende.
Ik ben echt ten einde raad, heb al zoveel geprobeerd om hem weer aan het eten te krijgen en lijkt alsof hij voornamelijk natvoer wilt hebben, maar de hoeveelheid natvoer is dan weet te weinig om hem aan te laten komen.

Hier op het forum las ik tevens dat iemand gekookte kip had gegeven als enige oplossing, dit ook geprobeerd maar uiteindelijk wilde hij na 2 stukjes toch niet meer.

Ik hoop dat iemand hier misschien nog goede tips heeft, ben echt ten einde raad.
Plaats reactie