mijn kat eet 's ochtends niets

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

mijn kat eet 's ochtends niets

Bericht door Carine74 »

Mijn kat van ruim 10 jaar heeft iets raars sinds 1 a 2 weken.. Hij wil 's ochtends niet eten. Hij zeurt wel, maar als hij dan wil gaan eten, doet hij het niet en loopt weg. 's Middags en 's avonds wil hij meestal wel normaal eten. Alleen 's ochtends niet. Is dit een symptoom van een ziekte? Ik merk verder geen verandering in zijn gedrag.
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: mijn kat eet 's ochtends niets

Bericht door marloes501 »

Wat een appart probleem.
Wanneer is er voor het laatst een gebits controle geweest?
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Re: mijn kat eet 's ochtends niets

Bericht door Carine74 »

Ja, ik vind t heel raar. In de loop van de middag komt zijn eetlust ineens op gang. Hij eet dan supergoed en s'avonds ook. Hij is al n paar jaar niet meer bij de dierenarts geweest, maar ik denk niet aan een gebitsprobleem.
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: mijn kat eet 's ochtends niets

Bericht door marloes501 »

Waarom niet?
Misschien toch eens laten controleren.
Overigens zou ik mij niet teveel zorgen maken zolang hij smiddags en savond goed eet.
Als hij stopt met eten moet je wel echt direct aan de bel trekken, katten kunnen dan heel snel leververvetting krijgen waar ze heel ziek van kunnen worden.
En kat moet echt elke dag eten, en gelukkig doet hij dat nog.
Gebruikersavatar
Carine74
Lynx
Lynx
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 dec 2017 20:09
Locatie: Maastricht

Re: mijn kat eet 's ochtends niets

Bericht door Carine74 »

Omdat, als hij een gebitsprobleem had, hij s'middags en s'avonds niet met het grootste gemak zou eten. Het lijkt of zijn eetlust 's middags en 's avonds verdubbeld is. Dat wat hij 's ochtends niet eet, haalt hij met gemak in, dus het is niet zo dat hij te weinig eet. Hij eet gulzig (zoals altijd), het is altijd een "vreetzak" geweest. Maar dat hij dan 's ochtends niks wil, vind ik zo raar, dat past niet bij hem. Hij blijft 's ochtends gewoon in zn mandje liggen, wordt soms niet eens wakker. Terwijl hij normaal voor de deur staat en hysterisch miauwde.
groetjes Carine
Bobby (11 jaar) :rip:, Masou (11 jaar), Billy 6 maanden, baby-kitten 12 weken.
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: mijn kat eet 's ochtends niets

Bericht door marloes501 »

Als je echt denkt dat zijn gedrag veranderd en je je zorgen maakt kun je het altijd even laten checken, dan weet je zeker dat je niets over het hoofd ziet.
Nu geef je aan dat hij s, ochtends in zijn mandje blijft liggen en niet staat te miauwen en is het dus is het niet alleen het eten maar ook dat hij blijft liggen wat hij anders niet doet.
En dus zijn er meerdere dingen die anders gaan dan je van hem gewend bent, en ik denk ook dat je je een klein beetje zorgen maakt omdat je dit anders waarschijnlijk niet gepost zou hebben
Dat zou voor mij toch echt een reden zijn om hem even te laten nakijken, dan weet je zeker dat je niets over het hoofd ziet.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: mijn kat eet 's ochtends niets

Bericht door Rik »

Carine74 schreef: 07 nov 2021 13:16 Hij blijft 's ochtends gewoon in zn mandje liggen, wordt soms niet eens wakker. Terwijl hij normaal voor de deur staat en hysterisch miauwde.
Ieks. Dat vindt ik ook een grote gedragsverandering. Zeker bij 10 jaar absoluut een reden voor een algemeen (e.v. senioren) onderzoek (met dus bloedonderzoek als er lichamelijk niet iets direct gevonden wordt).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie