Kat is niet lekker

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
fempie-1990
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 17 jan 2018 13:56

Kat is niet lekker

Bericht door fempie-1990 »

Hallo

Ik heb een kater die niet helemaal lekker is . En maak me een beetje zorgen .

Hij zit de hele tijd onder bed . Wat hij normaal nooit doet . Als hij er onder vandaan is en ik wil hem aaien dan loopt hij een soort van weg
Vanmorgen kwam hij op de bank zitten en toen hij opstond was er een nattig plekje. Hij ging er zelf aan ruiken . Ik heb er ook aan geroken en rook vreemd . Toen ik naar z'n kont keek was het een beetje vochtig waar z'n balletjes hebben gezeten. En druppeltjes op z'n vacht (Niet veel) Maar het was een beetje gelig. Alsof het pus was . Ik heb het afgeveegt zover het ging. Als ik nu kijk is het droog en zie ik niks . Maar nu zit hij dus de hele tijd onder bed. Hij heeft wel gedronken . Vanmorgen vroeg gewoon gegeten . En ik lokte hem met snoepjes en dat wilde hij ook.

Iemand een idee ?
Hij is 4 en al 3 jaar gecastreerd. In het verleden heeft hij wel blaas gruis gehad. Maar heeft nuspeciaal voer( inmiddels ook al 3 jaar)

Maak me een klein beetje zorgen
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat is niet lekker

Bericht door Anne »

Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt
Wel fijn dat hij gegeten heeft
Waar rook het nattige naar?
Als het pus is dan stinkt dat meestal en kan het zijn dat hij ergens een abces heeft
Als je het niet vertrouwt kun je de da bellen
Ik denk dat hij wel pijn heeft want dan gaan ze zich vaak verstoppen
Beterschap
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
fempie-1990
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 17 jan 2018 13:56

Re: Kat is niet lekker

Bericht door fempie-1990 »

Ja het stonk een beetje maar niet onwijs .
Inmiddels ben ik net top de grond gaan liggen bij het bed en heb hem geaaid. Toen ik weg liep kwam hij paar minuten later ineens onder het bed vandaan . En mocht hem weer aaien . Ook ging hij weer kopjes geven aan de deur . Hij is nog niet zoals hij normaal is maar uit het niets ineens weer ietsje beter . Snap er niks van . . Hoop dat hij gewoon ergens anders gaat liggen dan kan ik hem ook goed in de gaten houden . Ipv onder bed
Laura1997
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 dec 2020 20:43

Re: Kat is niet lekker

Bericht door Laura1997 »

Is het geen vocht van zijn anaalklieren? Dat is ook een beetje gelig van kleur. Als die een beetje verstopt zitten kan de kat ook wel wat ongemakkelijk zijn


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Kat is niet lekker

Bericht door Pikachu »

Als het de anaalklieren zijn: hier heeft Wolf dat heel soms dat die verstopt zitten. Ik vind dat heel erg stinken, ik kan het het best vergelijken met de geur van bedorven kaas ofzo.

Als hij zelf de klieren niet leeg krijgt dan kan de DA dit bij hem doen.
Laura1997
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 dec 2020 20:43

Re: Kat is niet lekker

Bericht door Laura1997 »

Lola heeft dat hier soms dat ze niet leeg zijn maar ook niet per se verstopt, dan kan je ze ook een beetje uitduwen en komen er gelige druppeltjes uit. Soms ook vanzelf. De dierenarts zei hiervan dat dit geen kwaad kan maar dat ze dit normaal bij de stoelgang zelf zou moeten kunnen legen (met lola heb ik een maandelijks abonnement bij de dierenarts bijna ) vind zelf dat dat niet zo stinkt bij haar, maar ze zijn bij haar ook niet ontstoken. Zij had gewoon moeite met stoelgang omdat ze ophield door urinewegproblemen en pijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Gula
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 22 sep 2015 01:02

Re: Kat is niet lekker

Bericht door Gula »

Jep, lijkt mij iets met de anaalklieren. Had lily twee jaar geleden ook, zelfde gedrag. Naar de dierenarts geweest, bleken ontstoken te zijn.
fempie-1990
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 17 jan 2018 13:56

Re: Kat is niet lekker

Bericht door fempie-1990 »

Ik had het met mijn collega's er over en die zeiden inderdaad ook dat het misschien de anaal klieren konden zijn die die uitdrukte .. ik heb dat echt nog nooit gezien ... hij heeft ook verder gewoon goeie ontlasting. Ik ga er vanuit dat hij dat op die manier dan leegt. Maar wie weet . Gelukkig was hij savonds weer helemaal de oude .
Plaats reactie